یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴/شل و توتال هنوز درخواست رسمی ساخت پمپ بنزین در ایران نداده‌اند

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران گفت: هنوز درخواستی از شرکتهای خارجی و چند ملیتی برای ایجاد پمپ بنزین های زنجیره ای در ایران دریافت نکرده ایم.

به گزارش  تسنیم ،داود عربعلی افزود: با توجه به رویکرد جدید وزارت نفت در باره فعالیت جایگاههای سوخت تحت عنوان برند یا نشان های تجاری خاص و امکان حضور شرکتهای خارجی در بازار ایران، برخی شرکتهای نفتی نظیر توتال فرانسه و شل انگلیس در باره فعالیت در بازار ایران ابراز علاقه کرده اند اما هنوز به طور رسمی درخواستی به این شرکت برای صدور مجوز نرسیده است.

وی افزود: شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران و وزارت نفت از هر اعلام آمادگی شرکتهای داخلی و خارجی برای حضور در بازار ایران استقبال می کنند و آماده بررسی درخواستهای آنها در قالب نشانهای تجاری هستند اما آنچه در خصوص صدور مجوز به دو شرکت توتال و شل در چند روز گذشته در فضای رسانه ای کشور منتشر شده است واقعیت ندارد چراکه اساسا این دو شرکت هنوز به طور رسمی درخواستی برای حضور در بازار ایران نداشته اند.
عربعلی همچنین گفت: شرکتهای ایرانی هم هنوز درخواستی به صورت رسمی به این شرکت برای فعالیت تحت عنوان نشان تجاری خاص نداده اند و آنچه در خصوص فعالیت جایگاه داران در قالب برندهای داخلی مطرح شده بیشتر در حد گپ و گفت بوده است.
رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور پیشتر از اعطای مجوز ساخت ۲۰۰ پمپ بنزین در سراسر کشور به دو شرکت نفتی توتال و شل خبر داده بود.

 

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴/فولکس‌ واگن خواستار خودروسازی در ایران شد

وزیر کار و اقتصاد ایالت زاکس آلمان گفت:‌ مسئولان شرکت فولکس واگن به ایران آمده‌اند تا در صورت امکان، همکاری‌های مشترکی با شرکت‌های ایرانی داشته باشند.
فولکس‌ واگن خواستار خودروسازی در ایران شد

به گزارش  تسنیم ، اولاف لیس ظهر امروز در نشست با نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: امروز برای ایران شرایط سختی است زیرا حجاج ایرانی کشته شده در حادثه منا به کشور بازگشته‌اند. ما در این ارتباط با ایران ابراز همدردی می‌کنیم.

وی افزود: دو کشور در روابط خود صرفا نباید به مسائل اقتصادی و تجاری توجه کنند بلکه باید درک ملت‌ها از یکدیگر انجام شده تا در نتیجه احترام متقابل شکل گیرد.

وزیر کار و اقتصاد ایالت زاکس ادامه داد: ایران یکی از مهمترین اقتصادهای منطقه و خاورمیانه به حساب می‌آید که قبل از تحریم‌ها یکی از بزرگترین شرکای ما بوده است.

لیس یادآور شد: ایران نقش مهمی در برقراری روابط آلمان با کشورهای منطقه داشت اما خوشحالیم که دوباره راه برای همکاری‌های مشترک باز شده است.

این مقام مسئول آلمانی گفت: ظرفیت‌های قابل ملاحظه‌ای برای صادرات و همچنین سرمایه‌گذاری وجود دارد. شرکت‌های ما علاقه‌مند به همکاری در ایران هستند که اخیرا نیز این همکاری از سوی شرکت‌های ایرانی مشاهده می‌شود.

وی یادآور شد: در هیئت اعزامی ما به ایران افراد ایرانی‌الاصلی هستند که ما را در برقراری ارتباط راهنمایی می‌کنند.

لیس گفت: ایالات زاکس از لحاظ مساحت و داشتن ۸ میلیون جمعیت از بزرگترین ایالت‌های آلمان به حساب می‌آید و قطب حمل و نقل به آلمان است.

وزیر کار و اقتصاد ایالت زاکس تاکید کرد: مواردی از جمله حمل و نقل، سلامتی، انرژی و موارد مورد نظر ایران می‌تواند زمینه همکاری‌های مشترک قرار گیرد.

 * شرکت فولکس واگن را برای همکاری به ایران آوردیم

این مقام مسئول آلمانی تاکید کرد: در این سفر مسئولان شرکت‌های فولکس‌واگن و شرکت‌های گردشگری نیز به ایران آمدند.

وی یادآور شد: ایالت زاکس همچنین یکی از قطب‌های کشاورزی اروپا به حساب می‌آید و سالانه ۱۰ میلیارد یورو محصولات کشاورزی به سایر کشورها صادر می‌کند. همچنین صنایع غذایی و ماشین‌آلات فعالیت‌های گسترده‌ای دارند که امیدواریم در این موارد بتوانیم با ایران همکاری کنیم.

لیس افزود: آلمان همچنین آمادگی فعالیت در زمینه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی‌های سنتی در بخش‌های حفاری دارد که می‌توانیم بمانند گذشته در این زمینه همکاری داشته باشیم.

وزیر کار و اقتصاد ایالت زاکس با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در شهر هانوفر آلمان گفت: در این شهر بزرگترین‌ نمایشگاه‌‌های بین‌المللی برگزار می‌شود که امیدواریم آمدن شرکت‌ها و فعالین اقتصادی ایران را خوشامد بگوییم.

وی در پایان گفت: در این نشست از آقای جهانگیری و هیئت‌های تجاری ایران در اتاق بازرگانی دعوت می‌کنیم که به ایالات زاکس آمده و از شرکت  فولکس واگن و فعالیت‌های صنایع این ایالت بازدید به عمل آورند.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا