میرزا محمد کاظمینی

حضرت حجّت‌الاسلام والمسلمین حاج سیّدحسن خمینی، نوه‌ی حضرت امام و تولیت آستان حضرت امام خمینی (ره)، در شرایط کنونی تا انتخابات آینده‌ی مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری، با سه چالش روبه‌رو می‌باشد:

1. آقای هاشمی‌رفسنجانی از یادگار امام به عنوان «علامه» نام برده و آیت‌الله موسوی‌بجنوردی ایشان را «مجتهد مسلّم» و اخیراً آقای آقای جوادی‌آملی ایشان را از استعداد و هوش بالایی برخوردار دانسته‌اند و قطعاً با توجّه به کرسی تدریس ایشان در حوزه‌ی علمیه‌ی قم، بعید به نظر می‌رسد در شورای نگهبان بر روی سطح علمی ایشان و اجتهاد مشارٌالیه ایرادی وارد آورند، امّا باید درصدی هر چند پایین شبهه در اجتهاد ایشان را محتمل دانست.

2. در صورتی که ایشان از نظر علمی تأیید صلاحیّت شوند، مسلماً از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده، امّا باید دید وی در لیست اصول‌گرایان قرار خواهد گرفت یا اصلاح‌طلبان، که در هر شرایط، قداست وی که یادگار امام (ره) است، باید حفظ شود؛ لذا باید ایشان با متانت، مشی استقلال و مستقل بودن را در پیش گیرند.

3. بر اساس شواهد و قرائن موجود و تجربه‌ی گذشته، میزان آرای ایشان بسیار مهم است که باید شرایط را در آستانه‌ی انتخابات به گونه‌ای مدیریّت کرد که وی از آرای بالایی از سوی مردم برخوردار باشد.

البتّه، حضور یا عدم حضور وی، هنوز رسماً اعلام نشده است، امّا آینده‌ی یادگار امام به تصمیمات سنجیده و متفکّرانه‌ی ایشان برمی‌گردد.

 

نکته:

چنانچه هر کدام از چالش‌ها، محتمل محقّق شود، بهتر است ایشان از حضور در عرصه‌ی انتخابات خودداری و الّا باید با کسب آرای بالا، به مجلس خبرگان راه پیدا کند و یادمان باشد هر سال در سالگرد امام (ره) عدّه‌ای هنگام سخنرانی وی، اخلال می‌کنند.

آیا همان اخلال‌گران دوباره اخلال‌گری خواهند کرد؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا