متأسفانه در سال نود و در غفلت مدیران وقت میراث فرهنگی مجوز احداث یک مجموعه مسکونی پنج طبقه در محدوده ثبتی بافت تاریخی یزد توسط کمیسیون ماده پنج صادر و شهرداری نیز نسبت به صدور پروانه اقدام کرده است.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا به نقل از روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان محمدمهدی شرافت ضمن اعلام مطلب فوق اضافه کرد: اخیراً با شروع عملیات ساختمانی پروژه، توسط یگان حفاظت موضوع گزارش که بلافاصله از کمیسیون ماده پنج درخواست ابطال مصوبه مربوطه و به شهرداری نیز درخواست اصلاح پروانه را ارسال نمودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: با کمال تأسف تاکنون هیچ اقدام عملی برای اجرای درخواست این اداره کل صورت نگرفته و علیرغم چندین نوبت مکاتبه و پیگیری با طرح این مسئله که چه دستگاه و اداره ای باید خسارت مالک را بپردازد، هیچکس مانع کار نشده و مالک بدون توجه به اخطارهای یگان حفاظت میراث فرهنگی مشغول اجرای ساختمان است.

وی خاطرنشان ساخت: بررسی حقوقی ما گواه این مطلب است که مصوبات و مجوزات اداری یک منفعت ممکن الوصول است و ادعای جبران خسارت از اساس اشتباه است اما حتی با این فرض غلط نباید به دلیل اشتباه مسئولین وقت برای تأمین منافع ممکن الوصول یک نفر، موضوع ثبت جهانی و منافع عموم مردم را دچار آسیب کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورت عدم ابطال مصوبه کمیسیون ماده پنج از طرق شورای عالی معماری و شهرسازی پیگیری خواهم کرد ولی این ساختمان محک و آزمون سنجش میزان علاقمندی واقعی مسئولین شهرداری و شورای شهر به مسائل میراث فرهنگی است و امیدواریم ثابت شود که حرف و عمل آنها یکی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا