زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

خوانندگان عزيز مي‌دانند كه گفته‌اند «جنگ اول بهتر از صلح آخر است» بنابراين نظر بنده زبان‌دراز اين است كه شأن مجلس و عزت وكلا به توان خيلي بالا است اما چه كنم گاهي متوليان حرمت امامزاده را نگه نمي‌دارند!
ضمناً ‌نمي‌توانم توصيه كنم بچه‌ها را از شنيدن بخشي از سخنان پيش از دستور يا وسط دستور يا بعد از دستور بعضي از نمايندگان منع كنند و گفته شود بدآموزي دارد!! بلكه مي‌خواهم عرض كنم بعضي وقتها عده قليلي از وكلا حرفهايي مي‌زنند كه زبان دراز كه هيچ، مرحومان «دخو» و«گل‌آقا» هم قادر به چنين طنزپردازي‌ها نيستند. يكي از عليا مخدرات عضو كميسيون مجلس كه معتقد است بايد جلوي خيلي فيلم‌ها و نشر كتاب‌ها را گرفت در جواب سئوال مجري صدا و سيما كه پرسيد آخرين فيلمي كه ديده‌ايد چه فيلمي بوده است؟ پاسخ داد: من فرصت ديدن فيلم را ندارم و فلان فيلم را هم نديده‌ام ولي بايد جلوي نمايش عمومي آن را گرفت.
و از ديگري كه پرسيده شده چرا وزير ارشاد بايد بيشتر بر چاپ كتب نظارت كند؟ جواب داد من كتاب‌هاي فلاني را نخوانده‌ام! ولي مي‌گويند نبايد چاپ شود. زنده باد حدت ذهن! ‌نديده و نخوانده شعار مي‌دهند! «توقيف بايد گردد» حالا اگر ببينند و بخوانند چه خواهند گفت. ببخشيد فضولي كردم! راستي خدا عمر دهاد محمود ماضي را كه مي‌گفت مجلس در راس امور نيست! يادشان بخير باد!! هم محمود ماضي را و هم آن مجلس را !! و هم آن دسته از نمايندگان را و هم خوانندگان آيينه را كه زبان‌درازي‌هاي اين حقير را تحمل مي‌كنند!!

زبان‌دراز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا