سمينار آشنايي با كاربردهاي فناوري نانو در صنعت آب و فاضلاب با همكاري ستاد ويژه توسعه فن آوري نانو، استانداري و شركت آبفاي يزد ، با حضور جمع زيادي از متخصصان و كارشناسان در محل اين شركت برگزار شد .

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:مدير ترويج صنعتي سازي ستاد نانو گفت : فناوري نانو يكي از فناوري هاي راهبردي است كه در كشور پيگيري و ارائه مي شود .

علي طهاري هدف از برگزاري اين سمينار را آشنايي صنعتگران ،كارشناسان و متخصصان صنعت آبفا با كاربردهاي اين فناوري در حوزه هاي مختلف آب و فاضلاب معرفي كرد  .

طهاري خاطرنشان كرد : مديران صنعت آبفا در صورت تمايل مي توانند ازطريق فرم هاي تبادل آب مشكلات خود در حوزه هاي پساب صنعتي، شوري آب ، وجود فلزات سنگين در آب و ... را به ستاد فناوري ارائه و با هماهنگي استانداري با شركت هاي دانش بنيان ارتباط برقرار كرده و در نتيجه  فناوري هاي كه مي تواند مشكل آنها را مرتفع سازد در اختيار آنان قرار مي گيرد .

در اين سمينار مباحثي از جمله کاربردهای فناوری نانو در صنعت آب و فاضلاب شامل تصفيه آب ، تصفيه پساب و فاضلاب ، رفع يا كاهش شوري آب، بهبود مصرف آب در صنايع مختلف ، نظارت بر آلاينده ها و كنترل كيفيت آب و توزيع آب و تاسيسات ، فناوری نانو در سازه های بتنی و پايش كيفيت آب و نظارت بر آلودگي ها ارائه شد .

هم چنين كارشناسان در اين سمينار با انواع نانو ها شامل نانوحسگرها ، نانوحسگرهای آلودگی‌ میکروبی و باکتریایی، نانوحسگرهای فسفات و نیترات ، حسگرهایTDS ، فناوری نانو در فرایندهای غشایی تصفیه آب و فاضلاب و شرکت های فعال داخلی در اين حوزه آشنا شدند .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا