صعود سراسری بسیجیان کشور به قله شیرکوه یزد به مناسبت هفته بسيج با همکاری هيئت كوهنوردي استان يزد ،گروه كوهنوردي سالار يزد و نظام مهندسی یزد مورخ 94/08/28 با حدود 150 نفر شرکت کننده.

كوهنوردان منتخب بسيجي سراسر كشور در هفته بسيج به قله شيركوه صعود كردند. در آستانه هفته بسيج، 150 نفر از بسيجيان سراسر كشور در جهت ارتقاي آمادگي جسماني، بالا بردن توان رزمي و آمادگي براي مقابله با هرگونه تهديد با روحيه جهادي و استكبار‌ستيزي بار ديگر بر بلنداي قله‌هاي افتخار ايستادند.

این صعود كه در روز پنج شنبه  مورخ 28/8/94 با شرکت بیش از 150 نفر از بسیجیان سراسر کشور (ظرفیت هر استان 3 نفر) از مسیر اصلی از روستای ده بالا (محله شیخ علیشاه) با برنامه ريزي سپاه الغدير استان يزد و به سرگروهی سید محمّد حسینی (عضو هیأت رئیسه کوهنوردی استان) ، سرپرستی دکتر محمود اکبری (رئیس هیأت کوهنوردی استان یزد) و هماهنگی ، نظم و کنترل در طول مسیر آقایان حمیدرضا سالاری و حاج مهدی گلشن نیا (عضو هیأت رئیسه کوهنوردی استان) و جمعی از اعضای گروه کوهنوردی سالار و نظام مهندسی انجام شد.

اين برنامه در ساعت 5:30 با حركت از انتهاي مزرعه شيخعليشاه روستاي ده بالا  شروع و در ادامه مسير با گذشتن از مزرعه سفيل آباد و جاده پاكوب نسبتاً هموار (اتوبان) و عبور از تابستان خانه و صعود از دره نجيب  ساعت 8:30 گروه با رسيدن  به جانپناه اول به استراحت و صرف صبحانه پرداخته و مجددا با شروع صعود در ساعت 9 صبح بطرف قله در ساعت  10:30 الی 11 جمع گروه به قله 4075 متری شیرکوه رسيدند و پرچم غرور آفرين جمهوري اسلامي ايران را بر فراز آن برافراشتند.

ضمناً جا دارد به پاس زحمات دلسوزانه و بي دريغ امدادگرِ محجوب ، جناب آقاي محمد ابراهيم دشتكي كه وظيفه درمان و  امداد رساني گروه را در طول مسير  بر عهده داشت و  با جان و دل و بدون ذره اي كاستي در انجام اين وظيفه خطير برادران بسيجي را به نحو احسن ياري نمود  قدرداني گردد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا