فرماندار یزد گفت: صیانت از آرای مردم، قانونمداری و رعایت اصل بی طرفی از مهمترین وظایف برگزار کنندگان انتخابات است.

 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: فرماندار یزد به همراه معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری، بخشدار و شهردار زارچ با امام جمعه بخش زارچ دیدار و گفتگو نمود.

" محمود شاکری شمسی " در این دیدار با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه سال جاری اظهار داشت: قوانین و آئین نامه های مربوط به انتخابات به عنوان فصل الخطاب مجریان انتخابات در سطح شهرستان خواهد بود.

فرماندار یزد در ادامه با بیان اینکه حق الناس بودن رأی مردم به عنوان یکی از مفاهیم و اصول برگزاری انتخابات می باشد افزود: یکی از مهمترین وظایف مجریان انتخابات حفظ و صیانت از آرای مردم و دیدگاهای آنان در عرصه انتخابات است.

وی بربی طرفی اعضای ستاد در انتخابات تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: مجریان باید بی طرفی خود را نشان دهند و حق ندارند به نفع یا علیه داوطلبی اقدام کنند و از همین الان شرایط را برای حضور در انتخابات فراهم کنند.

" شاکری شمسی" خواستار حمایت های دستگاه های اجرایی به بخشداری در امر برگزاری انتخابات شد و تصریح کرد: بنابر قانون ماده 11  و 77 انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی کلیه دستگاه های اجرایی باید در صورت درخواست نیروی انسانی و سایر تجهیزات خود در خصوص تأمین در اختیار فرمانداری و بخشداری های مستقل قرار دهند.

" حجت الاسلام و المسلمین دهقان " نیز در این دیدار اظهار داشت : انتخابات های مهمی را در پیش رو داریم و از مدت ها قبل دشمنان با برنامه ریزی به دنبال عدم حضور گسترده مردم در این عرصه ی مهم هستند.

امام جمعه بخش زارچ بر تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر میان هیأت های اجرایی و نظارت تأکید کرد و خاطرنشان کرد: قطعاً هر چه هماهنگی بین مجریان و ناظران در امر انتخابات قوی تر باشد، انتخاباتی باشکوه تری خواهیم داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا