فرماندار يزد با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات هاي گذشته گفت: حضور مردم در انتخابات در بسياري از كشورهايي كه ادعاي دموكراسي را دارند گاهاً به زير 50 درصد مي رسد در حاليكه در تمامي انتخابات ها در ايران اسلامي حضور مردم در بالاترين سطح قرار دارد.

جلسه مشترك ستاد انتخابات شهرستان يزد و بخش زارچ به رياست فرماندار يزد تشكيل شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه برگزاري انتخابات در ايران را به عنوان نمود عيني مردم سالاري ديني و دموكراسي به معناي واقعي دانست و اظهار داشت: دشمنان اين مرز و بوم به دنبال كم رنگ نمودن حضور مردم در عرصه ي انتخابات هستند، لذا ما وظيفه داريم به عنوان مجريان و مسئولان برگزاري انتخابات با جلب اعتماد مردم زمينه را براي برگزاري انتخاباتي باشكوه و با حضور گسترده مردم فراهم سازيم.

فرماندار يزد با بيان اينكه انتخابات مقوله بسياري مهمي است كه مباحث اجرايي آن بر عهده وزارت كشور سپرده شده است افزود: براي اينكه بتوانيم انتخاباتي بهتر از گذشته برگزار كنيم نيازمند اين هستيم تا به تقويت نقاط قوت و مرتفع ساختن نقاط ضعف بپردازيم.

وي توجه به بعد زمان را به عنوان يك اصل مهم و اساسي در انتخابات مهم و ضروري دانست و اظهار داشت: يكي از ويژگي هاي مهم انتخابات وابستگي آن به زمان است و هر مرحله اي از انتخابات مي بايست مطابق با برنامه زمانبندي اجرايي شود.

" شاكري شمسي " با اشاره به اينكه برگزاري انتخابات مورد ارزيابي مردم، داوطلبين، بازرسان و ناظران قرار مي گيرد گفت: تمامي فرآيندهاي و اقدامات مجريان انتخابات مورد توجه عموم مردم قرار مي گيرد، لذا دست برگزار كنندگان انتخابات بايد كمال دقت را در امور مربوط به حوزه كاري خود داشته باشند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با اشاره به برگزاری هم زمان دو انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: فرمانداری یزد در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان مركز حوزه انتخابيه استان و در انتخابات مجلس شوراي اسلامي به عنوان مركز حوزه انتخابيه شهرستان هاي يزد و اشكذر مي باشد.

" شاكري شمسي‌" بر صيانت از تك تك آراي مردم در انتخابات تأكيد كرد و خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري در انتخابات گذشته از رأي مردم به عنوان حق الناس ياد كرده اند،‌لذا بايد مجريان انتخابات از اين حق مردم امانتداري نمايند تا به اعتماد عمومي مردم خدشه اي وارد نشود.

فرماندار يزد با تأكيد به اينكه عوامل برگزاري انتخابات نبايد گرايشات و علايق سياسي خود را در زمان برگزاري انتخابات دخيل نمايند اظهار داشت: همه افرادي كه در امر برگزاري انتخابات با فرمانداري همكاري دارند به ويژه اعضاي ستاد انتخابات بايد در زمان برگزاري انتخابات تنها به وظايف و امور محوله خود براساس قانون پرداخته و از هرگونه جانبداري از شخص و گروه خاصي پرهيز نمايند.

وي در ادامه با بيان اينكه ملاك تمام فعاليت ها بايد قانون باشد گفت: اشرافيت بر قوانين و مقررات مربوط به انتخابات باعث مي شود تا از بروز خطاهاي سهوي نيز در زمان برگزاري انتخابات جلوگيري شود.

فرماندار يزد با اعلام اينكه كليه رده هاي انتخابات بايد در دوره هاي آموزشي شركت كنند افزود: مجريان انتخابات بايد آئين نامه و دستور العمل ها را با دقت مطالعه نمايند، تا در مسیر برگزاری انتخابات قانونمند و دقیق سهیم باشند.

" شاكري شمسي " خواستار شناسايي نيروهاي توانمند، باتجربه براي حضور در عرصه برگزاري انتخابات شد و اظهار داشت: بايد افرادي به عنوان اعضاي هيأت هاي اجرايي، نمايندگان فرماندار و بخشدار، اعضاي شعب، و ... انتخاب مي شوند، منصف و داراي يك منش اعتدال گرايانه باشند.

" شاكري شمسي " در پايان بر فراهم نمودن شرايط براي حضور كليه سلايق،‌ گروه هاي سياسي در انتخابات تأكيد كرد افزود:باید تلاش کنیم راه را برای تمام افرادی كه نظام جمهوري اسلامي را قبول دارند و  می خواهند در انتخابات حضور پیدا کنند هموار کنیم تا زمینه و بستر رقابت و مشارکت حداکثری فراهم شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا