یزدفردا:در مراسمی با قرائت حکم استاندار یزد، شهردار جدید بافق معرفی و مشغول بکار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:، مدیر کل امور شهری و شوراها استانداری یزد در این آئین با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان به مفاخر و مشاهیر شهرستان بافق اشاره کرد و گفت: داشتن این مفاخر نشان از پایندی مردم به معنویت و اعتقادات دینی و مذهبی است.

سید رضا خادمی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به تمرکز زدایی دارد افزود: در همین راستا اختیارات زیادی به استانها و شهرها داده شده تا خود توسعه و آبادانی شهر را مدیریت کنند.
وی شهرداری را از نهادهای مردمی خواند و و از کلیه نهاد ها، ادارات، و ارگانهای شهر خواست تا با توجه به اهمیت کار شهرداری و انتفاع همه دستگاهها از اقدامات شهرداری حداکثر همکاری و مساعدت را با شهرداری بعمل آورند.
این مسئول با بیان اینکه در آینده بسیاری از اختیارات سایر دستگاههای اجرایی به شهرداریها واگذار می شود، یاد آور شد: وزارت نیرو، راه و شهرسازی و محیط زیست از جمله نهاد هایی هستند که بخشی از وظایف آنها به شهرداریها واگذار می شود .
مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری یزد با اشاره به اینکه مدیریت شهری باید بر عهده فردی توانمند باشد تصریح کرد: تهیه هشت سند آسیب شناسی در حوزه پسماند، فضای سبز، آتش نشانی و حمل و نقل از اقداماتی است که جایگاه شهرداریها را تقویت و مدیریت شهری را توانمند تر می سازد.
خادمی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام تاکید کرد و از شهردار جدید خواست تا اتمام پروژه های نیمه کاره را از اولویت های برنامه کاری خود قرار دهد.
امام جمعه بافق هم در این مراسم ایام عزاداری امام حسین (ع) را تسلیت گفت و از زحمات شهردار قبلی تقدیر و تشکر و انتصاب آقای نوروززاده را تبریک گفت.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی به سختیها و مشقات کار در شهرداری از جمله ایجاد فضاهای سبز اشاره کرد و گفت: باید همه تلاش کنیم تا شهر بافق هم از فضای سبز مناسب و معابر زیبا برخوردار باشد.
فرماندار بافق هم در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، جلب رضایت مردم در شهرداری را یک اولویت دانست که همواره باید مد نظر قرار گیرد.

سید مهدی طلایی مقدم تعامل دو سویه شهرداری با شورای شهرو همچنین فرمانداری و استانداری را خواستار شد و افزود: در برنامه پنجم و ششم توسعه اعتبارات قابل توجهی برای شهرداری در نظر گرفته شده است.
وی بر توجه مسئولان استان و شهرستان به مقوله گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق تاکید کرد و گفت: اگز شهرداری در بحث سرمایه گذاری شهرک های مسکونی بسازد هم درآمد زایی می شود و هم مشکل اسکان گردشگران و مهاجران برطرف خواهد شد.
طلایی مقدم امام زاده عبدا… را نگین شهر بافق خواند و تاکید کرد: همه فعالیت های شهر با محوریت این امامزاده باید انجام شود.
فرماندار بافق خواستار زیبا سازی فضای درونی و محوطه بیرونی این امام زاده شد و افزود: ساخت المان و نصب آن در مکانهای مناسب جذابیت بیشتری ایجاد می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر نیز در این مراسم گفت: شهرداران باید وفاق، همدلی و همفکری بین همکاران و نیز خرد جمعی و و تکریم ارباب رجوع را مد نظر داشته باشند.

وی با تشکر از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق به خاطر پرداخت دو درصد عوارض تاکید کرد: سایر معادن که در حوزه شهر بافق فعالیت دارند باید حق و حقوق شهرداری را پرداخت کنند تا شهرداری قادر باشد طرحها و پروژه های عمرانی را که بعضا" بخاطر فقیر مالی حاکم بر شهرداری بافق در سالهای ۸۲ تا ۸۶ معوق مانده است اجرایی شود.
در این مراسم همچنین ضمن تقدیر از زحمات شهردار قبلی، سید علی نوروززاده به عنوان شهردار جدید بافق معرفی شد.

شهردار جدید بافق پس از معرفی در سخنانی به اهم برنامه های آینده خود پرداخت و گفت: استفاده از تمامی ظزفیت ها در جهت تعامل سازنده با کلیه دستگاه های اجرایی و شهروندان، توجه جدی به مسائل عمرانی،ساختمانی، ترافیکی و مالی، بررسی ظرفیت های گوناگون برای دست یابی به درآمد های جدید، تکمیل پروژه های نیمه تمام، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی، توجه ویژه به مبلمان شهری، گسترش فضای سبز و پارکها، ایجاد اماکن تفریحی، فرهنگی و گردشگری به منظور حرکت به سوی ساختن شهری آباد، زیبا و پویا از مهم ترین اولویت های کاری در سمت جدید است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا