انعکاس مطبوعات در یزدفردا "هفته نامه بشارت نو .شماره 169تاريخ شنبه 5/2/88

ستون اگر به جاي پدر و مادر خود بوديد چه مي‌كرديد را بچه‌ها مي‌نويسند تا پدر و مادرها بخوانند كه از اين شماره در هفته‌نامه بشارت‌نو منتشر مي‌شود.
اين موضوع به ابتكار «اكبر يزداني» يكي از نويسندگان توانمند و خوش ذوق ديارمان كه گاه در بشارت‌نو نيز آثاري را به رشته تحرير درآورده‌اند، در اختيار معلم انشاء دو مدرسه دخترانه قرار گرفته است و نوشته‌ها جهت آگاهي عموم در اختيار اين نشريه قرار گرفته است كه در شماره‌هاي متعدد گزيده آنها منتشر خواهد شد.
ضمن تشكر از اين نويسنده خوش ذوق؛ اميدواريم در آينده شاهد ارسال مطالب و نظرات ساير دانش‌آموزان علاقه‌مند در اين زمينه به صورت مستقيم به دفتر نشريه جهت انتشار آنها باشيم.
بديهي است در صورت ارسال نوشته دانش‌آموزان و فرزندان خانواده‌ها در هر سن و سال به دفتر بشارت‌نو باتوجه به محتواي مطالب، در حد امكان آنها را نيز درج خواهيم كرد.
هر چند نويسنده اين ستون بچه‌ها هستند اما خواننده و مخاطب آن «پدر و مادرها» محسوب مي‌شوند كه اميدواريم استفاده و بهره مناسب از آن ببرند.
با اين اميد كه در شماره‌هاي آتي نيز انتشار داشته باشد در اين شماره از انشاء دانش‌آموزان كلاس پنجم يكي از مدارس دخترانه استفاده شده است.
«اگر من بابا يا مامان بودم براي بچه‌هايم چه مي‌كردم»
اگر من مادر بودم به بچه‌ام كمك مي‌كردم تا درس‌هايش را بهتر بلد شود.
او را خيلي خوب تربيت مي‌كردم و بچه‌هايم را دوست مي‌داشتم. از خداوند مهربان مي‌خواستم، تا بچه‌هايم را در پناه خود نگه دارد. اگر بچه‌ي من در درس‌هايش نمرات خوبي را نمي‌گرفت او را دعوا نمي‌كردم بلكه مي‌نشستم و با او درس‌هايي را كه مشكل داشت كار مي‌كردم و با پاسخ سوالاتش به او بيشتر ياد مي‌دادم.
من اگر مادر بودم نمي‌گذاشتم تا بچه‌هايم غصه بخورند. اگر مريض بودند آن‌ها را سريع به دكتر مي‌بردم و از خدا ممنون مي‌شدم كه اين طور بچه‌هاي با ادبي به من داده است.
اگر من بابا بودم هر چيز را كه بچه‌ام مي‌گفت برايش مي‌خريدم البته چيزهايي را كه لازم داشت. اگر من بابا بودم شبي دو ساعت با بچه‌ام بازي مي‌كردم تا حسرت بازي با پدرش را نخورد. هر وقت كه از سر كار مي‌آمدم اصلا خودم را خسته و ناراحت نشان نمي‌دادم و به او نمي‌گفتم كه خسته‌ام.
ف-د كلاس پنجم
یزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا