خدمات مشترکین همراه اول :رومینگ بین الملل
 
 
 

مشتركيني كه از سرويس رومينگ بين‌الملل استفاده مي‌كنند، هزينه مكالمات آنها، بر اساس تعرفه‌هاي كشور ميزبان محاسبه مي‌شود. قابل ذكر است، چنانچه مشترك ايراني، در كشوري به غير از ايران، به برقراري تماس مبادرت ورزد، اين نوع تماس، با تماس داخلي متفاوت بوده و با نرخ تماس بين‌الملل به مقصد ايران محاسبه خواهد شد.

نكته مهم:

كساني كه به شهرهاي مرزي ايران مسافرت مي‌كنند، توجه داشته باشند كه در صفحه LCD تلفن همراه‌شان IR-TCI و يا IR-MCI موجود باشد. و اگر به غير از اين دو مورد به موارد ديگري برخورد نمايند، حاكي از آن است كه در حوزه سرويس اپراتور كشور همسايه قرار گرفته‌اند و كليه مكالمات به صورت مكالمات بين‌الملل محاسبه مي‌گردد. لذا به منظور جلوگيري از استفاده از رومينگ بين‌الملل و تحميل هزينه اضافي، به روش زير عمل نماييد:

وضعيت منوي Network گوشي تلفن همراه خود را در حالت Manual قرار داده و IR-MCI يا IR-TCI را انتخاب نماييد.

با فعال سازی PINCODE و SECURITY CODE (قفل ايمنی ) گوشی از سوء استفاده از تلفن در موارد مفقودی و يا سرقت تلفن همراه جلوگيری بعمل آوريد.

شايان ذکر است نرخ های اعلام شده متغير بوده و توسط اپراتورهای طرف قرار داد تعيين می گردد.بديهی است با افزايش نرخ از طرف اپراتورهای مربوطه ،تغييرات اعمال و در صورتحساب منظور می گردد.

روش جستجوی شبکه در کشور میزبان
 

چگونگي جستجو شبكه در كشور ميزبان و نحوه شماره گيري تلفن به شرح ذيل مي باشد
روش جستجوي شبكه
- خودكار (Automatic)
- دستي(Manual) (براساس نوع گوشي متفاوت می باشد)چند نمونه در ذيل آمده است:

 

Nokia

Menu  [--]->  Setting   [--]->   Phone setting   [--]->  network [select]ion [--]-> Manual

 

Sony Erricsson

Connectivity  [--]->   Mobile network   [--]->  [select] network

 

Samsung

Menu     [--]->   Network Services   [--]->    Network  [select]ion  [--]->  Manual

 

روش شماره گیری در هنگام استفاده از سرويس رومينگ


طريق شماره گيري در هنگام استفاده از سرويس رومينگ
موبايل                                  ********  009891
شماره ثابت (تهران)              ********  009821

نكته بسيار مهم:
در مناطق مرزي كشور امكان همپوشاني شبكه اپراتوري كشورهاي همسايه وجود دارد لذا هنگام برقراري يا دريافت تماس حتما" از استفاده از شبكه تلفن همراه اول اطمينان حاصل نماييد در غير اينصورت براي شماره هزينه هاي رومينگ محاسبه خواهد شد. بهترين راه حل براي جلوگيري از وقوع اين امر توصيه مي گردد از طريق جستجوي شبكه به صورت دستي (Manual) شبكه اپراتوري تلفن همراه اول (علامت مشخصه) را انتخاب نماييد.

 
لیست شهرهائی که امکان همپوشانی دارند
 

ليست شهرهايي كه امكان همپوشاني وجود دارد به شرح جدول زير مي باشد:

 

شهر

کشور

زابل

افغانستان

بازارچه مرزی تایباد

افغانستان

آستارا

آذربایجان

شهرهای مرزی آذربایجان غربی

ارمنستان و ترکیه

شهرهای مرزی کردستان

عراق و ترکیه

منطقه فاو و روستاهای اطراف

عراق و کویت

شلمچه

عراق

جزایر خلیج فارس در صورت استفاده از شناور

امارات

 

اپراتورهای طرف قرارداد همراه اول به تفکیک قاره

اپراتورهای طرف قرارداد به تفکیک قاره

 

 

اپراتورهاي طرف قرارداد به تفكيك قاره مطابق جدول زير مي باشد:

 

قاره

تعداد کشور

تعداد اپراتور

آسیا

39

78

اروپا

39

98

آفریقا

16

29

آمریکا

2

2

اقیانوسیه

1

1


دانستنی های ضروری رومینگ

 

مشترک گرامی اطلاع از نکات ذيل شما را در استفاده بهينه از  سرويس رومينگ بين الملل کمک خواهد کرد:

  • فعال سازي PIN CODE   سيم كارت و قفل رمز دار  گوشي سو استفاده هاي احتمالي در صورت سرقت يا مفقودي تلفن را كاهش و در صورت خاموش نمودن تلفن همراه در مكان هاي شلوغ احتمال سواستفاده از تلفن را در صورت مفقودي به حداقل مي رساند .
     
  • در حفظ و نگهداري سيم كارت و گوشي خود حداكثر دقت لازم را به عمل آورده و آن را در اختيار افراد نا آشنا ، متصدي هتل و... قرار نداده و در موارد ضروري حتما“ سيم كارت را از گوشي خارج نموده و نزد خود نگه داريد.
     
  • بعد از پايان مكالمه با زدن  دكمه قطع تلفن از قطع مكالمه خود اطمينان حاصل نمائيد تا هزينه ناشي از عدم قطع ارتباط رامتحمل نگرديد.
     
  • چنانچه ارتباط شما به هر دليل برقرار نگرديد يا در حين انجام مكالمه ارتباط قطع شد و يا در صورت  شنيدن هر پيامي ، حتما ” با رعايت بند فوق از قطع ارتباط مطمئن و سپس اقدام به تماس مجدد نمائيد ، چنانچه تماس اوليه قطع نگردد برقراري ارتباط هاي همزمان موجب محاسبه هزينه هاي ناخواسته رومينگ خواهد شد.
     
  • به مجرد شماره گيري (0098) هزينه هاي رومينگ محاسبه خواهد گرديد حتي اگر اين تماس بدون پاسخ يامنجر به شنيدن پيغام شبكه باشد و يا شماره گيري بصورت ناقص انجام گيرد  شامل هزينه رومينگ خواهد شد.
     
  • در صورت بر قراري ارتباط بين دو تلفن همراه ايراني در كشور ثالث براي تلفن همراه تماس گيرنده هزينه مكالمه به صورت بين الملل و براي مخاطب هزينه تماس دريافتي مطابق با تعرفه هاي اعلام شده محاسبه خواهد گرديد. بنابراين كاهش مدت زمان برقراري ارتباط را در کشور ميزبان  توصيه مي نماييم.
     
  • در صورت افزايش كاركرد تلفن همراه بيش از مبلغ 200 دلار اين شركت مجاز به قطع تلفن همراه بوده اما بدليل تاخير در ارسال اين اطلاعات امكان قطع دقيقا“ در حد مجاز تعيين شده وجود نداشته و مسئوليت پرداخت بدهي به هر ميزان تا قبل از زمان قطع بر عهده مشترك مي باشد. ضمن آنكه احتمال انتقال بخشي از مبلغ كاركرد تلفن به صورتحساب دوره بعد وجود دارد.
     
  • در صورت مفقود شدن گوشي بلافاصله مراتب را به يكي از بستگان درجه يك خود در داخل كشور اطلاع داده تا از طريق مراجعه به ادارات  دولتي مشتركين  نسبت به قطع آن اقدام نمايند.با توجه به وصل تلفن همراه پس از 20 روز توسط اين شركت ، توصيه مي گردد مالك تلفن همراه نسبت به مراجعه به اداره مربوطه و اخذ سيم كارت جديد اقدام نمايند.
     
  • با توجه به تعرفه هاي بسيار بالاي تماس از كشورعربستان به ايران ، توصيه مي شود كه از ايران با حجاج محترم تماس برقرار شود.
     
  • مطالعه جدول تعرفه هاي رومينگ و نحوه چگونگي انتخاب  شبكه اپراتور مورد نظر موجبات كاهش هزينه مكالمات شمارا فراهم مي سازد.اين اطلاعات در پرتال MCI  به آدرس WWW.MCI.ir  موجود می باشد.

کشور :  یا سرویس دهنده :  

  • کلیه نرخ ها به ریال می باشد.
  • نرخ تبديل ارزهاي اعلام شده به ريال متغير مي باشد و با نوسان اين نرخ مبلغ شارژ نيز تغيير خواهد کرد.
  • هزینه مکالمات رند به دقیقه می گردد. به عبارتی دیگر برای تماس های کمتر از 60 ثانیه هزینه کامل یک دقیقه محاسبه می گردد.
  • به نرخ وصولی مکالمات دریافتی مبلغ 1669ریال به ازای هر دقیقه مکالمه اضافه می گردد.
  • به نرخ وصولی مکالمات با اپراتور ثریا امارات متحده عربی مبلغ 8600 ریال به ازای هر دقیقه اضافه می گردد.


یزدفردا









 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا