یزدفردا "آیت الله اعرافی با اشاره به خواسته ها ومطالبات مردم متدین وشریف میبد درعرصه های مختلف اظهارداشت : بیش از10 سال است كه بحث كمربندی مطرح شده است و مكرر وعده هایی داده می شود ؛ درحالی كه مرتب درمسیرجاده میبد –یزد تلافات انسانی رخ می دهد .
به گزارش یزدفردا به نقل از خبرنگارستاد نمازجمعه میبد ، امام جمعه میبد تاكید كرد : تاخیردرراه اندازی كمربندی ازاداره كل راه و ترابری استان یزد قابل قبول نیست .
وی افزود : دراجرای طرح تردیدهایی وجود دارد و بی توجهی به خواسته و مطالبات مردم درسطح استان اقدامات تبعیض آمیز است و برای هریك ازاین موارد شواهد و دلایل ثابتی وجود دارد .
امام جمعه میبد خدمات و حمایت های استان و همراهی دولت وتلاشهای نماینده محبوب مردم تفت و میبد دربحث پتروشیمی را خاطرنشان كرد و افزود : امیدواریم دربخش مطالبات مردم كه همه برآن آگاهند و دربخش كمربندی ، مشكلات موجود درصنایع شهرستان ، درخصوص كارخانه های فولاد و قند ، استاندار و وزارت كشوراقدام كنند و گره مشكلات را بازكنند .
مسائل كشور:
آیت الله اعرافی با اشاره به مسائل كشورنیزاظهارداشت : امروز ایران اسلامی درمعرض هجوم و حجمه هایی است كه هوشیاری ، آگاهی و حضورمردم درصحنه و همراهی ملت با رهبری و ولایت فقیه می تواند كشور را ازخطرات عبور دهد وملت ما را به قله های بلند پیش ببرد .
امام جمعه میبد خاطرنشان كرد : امیدواریم ، ملت ما مانندگذشته با آگاهی ، همبستگی ، انسجام و وحدت موقعیت ها را بشناسد.
ایام ومناسبتهای شعبانیه :
آیت الله اعرافی درادامه ضمن تبریك ایام شعبانیه، ماه شعبان را ماه مناسبتهای بزرگ و خجسته بیان كرد وافزود : امیدواریم دراین موالید شعبانیه درمساجد و تكایا ، معرفت نسبت به سلسله اولیای الهی افزوده شود ومراسم های متعدد و باشكوه برگزارشود وبعد معرفتی داشته باشد تا امام زمان مان را بیشتربشناسیم .
وی تاكید كرد : این مراسم ها و جشن ها نباید با آوازها وسرودهای نامناسب آمیخته شود .
میلاد سید الشهداء وروزپاسدار:
آیت الله اعرافی میلاد سیدالشهداء و روزپاسدار را به همه پاسداران و بسیجیان تبریك گفت و افزود: دردوره دفاع مقدس پاسداران وبسیجیان غیوردرمقابل هجوم بی امان دشمنان مقاومت كردند و با جانفشانی دركنارمردم ازنظام وانقلاب دفاع كردند .
وی پیشرفت های كشورمان را درعرصه های گوناگون سازندگی ، علم ودانش ، فناوری های مختلف و صنایع دفاعی ونظامی كشورمان را كه دشمنان تاب و تحمل آن را ندارند ؛ گامهای بزرگی برشمرد كه پیشگامان آن پاسداران وبسجیان هستند .
هفته بهزیستی :
آیت الله اعرافی هفته بهزیستی را گرامی داشت و ازتلاشهای مسئولین استان وشهرستان درعرصه های مختلف تشكروقدردانی كرد .
امام جمعه میبد بربحث مناسب سازی و فضاهای رفت وآمد معلولین و جانبازان درادارات ، كارخانجات ، مساجد واماكن عمومی تاكیدكرد .
وی همچنین با اشاره به بحث مشاوره قبل ازازدواج خاطرنشان كرد : توجه به مشاوره قبل از ازدواج می تواند جلوی بسیاری ازمعلولیت ها را بگیرد .
امام جمعه میبد اقدامات اداره بهزیستی نسبت به زنان بی سرپرست ، توجه به مسائل اخلاقی وتربیت درمهد كودك ها ، مسكن محرومین و فعالیت های میلیاردی این اداره درطول سال برای رفع نیازهای محرومین و معلولان را مورد توجه قرار داد و افزود : هرچه جامعه و دولت برای رفع محرومیت تلاش كند جامعه ایی سرافرازو بدون فقروفساد خواهیم داشت .
خطبه اول :
آیت الله اعرافی درخطبه عبادی نمازجمعه این هفته با اشاره به مناجات شعبانیه اظهارداشت : مناجات شعبانیه ازعارفانه ترین رازو نیازانسان با خداست .
وی افزود : بیش از40 درخواست دراین دعا ازخداوند مسئلت شده است ویك دوره انسان شناسی را مطرح می كند .
درآغازاین دعا كه با صلوات برمحمد و آل محمد شروع می شود انسان ازخدا می خواهد كه گوشه چشمی به ما توجه وعنایتی كن و گناهان وآلودگی ها واشتباهاتی كه از زبان و چشم ما جاری است ومانع نظرو لطف خدا برما می شود را ازچهره ما دوركن .
امام جمعه میبد اظهارداشت : ما ه شعبان ماه صلح با خداست و گشودن دروازه دعا ومناجات تا انسان اززندگی ودلبستگی های دنیا گریزان و ایستادن همراه با تواضع دربرابرخداوند كه اگرچنین باشد بسیاری ازمشكلات جامعه ما حل می شود .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا