سئوالاتی از برگزار کنندگان  جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس دریزد


یزدفردا "باز هم جشنواره وبلاگ ها در یزد برگزار شد ایندفعه نه توسط رضا حقیقت نژاد و دوستانش بلکه توسط دفتر حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس که در جای خود به تمام زوایای آن خواهیم پرداخت  .


هر چند که برگزار کنندگان جشنواره وبلاگنویسی ،سایت های مجازی استان را تنها با یک خبر اولیه و مصاحبه اختتامیه همراه خود دیدند و البته مراسم اختتامیه ؟

گزارش تصویری مراسم اختتامیه را طی چند گزارش تصویری تقدیم دوستان فردائی نمودیم و سعی کردیم در آن گزارشها تنها آنچه که در سالن برگزاری اتفاق افتاد به تصویر کشیم .

و قرار بود برگزار کنندگان اطلاعات کامل در مورد وبلاک های شرکت کننده را برایمان ارسال نمایند که تا کنون خبری نشده است ولی بر حسب وظیفه رسانه ای از دوستان حاضر در مراسم اختتامیه جشنواره خواستیم تا نظرات خود در باره برگزاری را به ما منتقل نمایند که دوستان  حاظر در اختتامیه نقد هائی را برایمان ارسال نموده اند که طبق رویه یزدفردا ابتدا نقد های وارده به یزدفردا را انعکاس داده و در پایان بررسی کلی برگزاری جشنواره وبلاک های دفاع مقدس در یزد را تقدیم فردائیان خواهیم نمود .


و البته نام افراد با توجه به درخواست نزد یزدفردا محفوظ و در مواردی هم با نام نویسندگان منعکس خواهد شد .


از اینجا جالب است: در جشنواره وبلاگ نویسی که نام ارزشها و دفاع مقدس را یدک می کشید!!

  خبر از معرفی و آشنائی باسیصد وبلاگ شرکت کننده داده شده بود

و البته لینک وبلاگها برگزیده را  نه در ویژه نامه منتشره که تنها حاوی چند پیام ازپیام  استاندار محترم و ارزشی گرفته تا دبیر جشنواره که تنها به تعریف از نحوه برگزاری و استفاده از خلاقیت های صورت گرفته در برگزاری این همایش پرداخته بودند ،دیده شد و در کل مراسم اختتامیه صحبتی از آنها به میان آمد .

و با توجه به اعلام برگزار کنندگان که   هدف از برگزاری جشنواره را نشر آثار و تولید محتوا سودمند اعلام نموده بودند که متاسفانه هیچگونه اطلاعاتی پیرامون  محتوای تولیدی جشنواره ارائه نگردید و البته  مراسم اختتامیه با حضور  محترمینی که به جرات می توان گفت 90 درصد حاضرین(که همه محترم و قابل تکریم بودند) برای اولین بار نام وبلاگ را می شنیدند و نمی دانستند وبلاگ چیست برگزار گردید .

متاسفانه   لینک وبلاگ های برگزیده نیز  جهت اطلاع و استفاده عمومی اعلام نشد  تا حاضرین بتوانند با مراجعه به وبلاگ های شرکت کنندگان و  منتخبین  از تولیدات محتوای این جشنواره استفاده نمایند

مدیرکل دفتر حفظ آثار  و ارزشهای دفاع مقدس که برای ایشان هم احترام قائلیم  با کمال شجاعت و افتخار(احتمالا با توجه به اطلاعات داده شده به ایشان) اعلام نمودند که جشنواره وبلاک های دفاع مقدس برای اولین بار در سطح کشور انجام شده و این اتفاق میمون و مبارک را به همه تبریک گفتند !!!و ثابت نمودند که خود ایشان هم جزو نود درصد حاضر هستند که نه وبلاگ را می شناسند و نه با اینترنت آشنا ،چون اگر حداقل با اینترنت آشنا بودند با یک سرج ساده در گوگل می توانستند ملاحظه نمایند آنچه که شما در زیر ملاحظه می فرمائید :

جشنواره سراسري وبلاگ نويسي

15 آگوست 2010 ... باشگاه كاربران تبیان با مشاركت بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار می كند

جشنواره سراسری وبلاگ نویسی 8 سال دفاع مقدس 30 سال پایداری - جامعه ...

بزرگترين جشنواره وبلاگنويسي كشور

21 نوامبر 2010 ... دبير جشنواره سراسري وبلاگنويسي حماسهنگاران بسيج و انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: موضوعات "حريم امن الهي در برابر جنگ نرم شياطين و سلطهگران ...

دومین جشنواره بزرگ سراسری وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج و انقلاب ...

17 نوامبر 2010 ... به مناسبت بزرگداشت سی و یکمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان مبارک حضرت امام خمینی (ره)، دومین جشنواره بزرگ سراسری وبلاگ نویسی "حماسه ...

بزرگترین جشنواره وبلاگنویسی کشور برگزار میشود

24 نوامبر 2010 ... دومین جشنواره سراسریوبلاگنویسی حماسهنگاران بسیج و انقلاب اسلامی ” به عنوان بزرگترین جشنواره وبلاگنویسی کشور برگزار میشود. ...

جشنواره بزرگ سراسری وبلاگ نویسی مازندران

نتایج مسابقه وبلاگ نویسی دفاع مقدس تبیان



و قسمتی دیگر از  برنامه اختتامیه جشنواره وبلاگ نویسی دفاع مقدس در یزد که اتفاقا خیلی از افراد  ارزشی- روحانیت و مسئولان استان هم حضور داشتند و جلسه متبرک به پیام استاندار ارزشی  و بسیجی شده بود که توسط مشاور محترم استاندار قرائت گردید .

در کمال  تعجب  در یک فضای همراه با رقص نور و انتخابی نامناسب و بنابراعلام  مجری مراسم یکی از هنرمندان استان که اتفاقاً اعلام شد کارهای زیادی در حوزه دفاع مقدس داشته اند وهنرمند محترم با  سیمای جذاب و متفاوت با فضای برنامه و در حضور مخاطبان  ارزشی و مسئول در فضای رقص نور و حباب و.. که هیچ سنخیتی با فضای مراسم نداشت ، لب خوانی نمودند و مخاطبین تنها  نوار صدای ایشان را شنیدند و رقص نور های حباب آلود زنده را به نظاره نشستند ،  حرکت های .... خواننده محترم را ....... و صلوات بلندی جهت هنرمند  زیباسیما ی  برنامه فرستادند.

که البته این سئوال ذهن  را تحریک کرد که چگونه برگزار کنندگان به این چینش رسیده و در یک مراسمی که از ابتدا تا اتنها کاملا رسمی برنامه ریزی شده بود ،به گونه ای که در ابتدا مدیرکل فرهیخته حفظ آثار ،سپس پیام استاندار محترم و پس از آن کلیپی از حرکت های مسئولان برگزاری از ابتدا تا انتهای این جشنواره ،که توسط گروهی از فیلمبرداران حرفه ای مستند سازی شده بود و همچنین سخنان حامیان برنامه  مدیر بانک انصار و در ادامه سخنان مهندس سجادی از شرکت پیشگامان که به حق یکی از حامیان موثر در امور فرهنگی استان طی سالهای گذشته بوده اند و همچنین مداحی یکی از مداحان اهل بیت برنامه ریزی شده بود در انتها با استفاده نامناسب از یک هنرمند جوان در فضایی که هیچ سنخیتی با اجرای این برنامه نداشت ،باعث شدند نه تنها فضای مراسم اختتامیه تلطیف نشود بلکه باعث به وجود آمدن نا هماهنگی در ریتم این مراسم شوند و به نوعی هم به هنرمند مورد اشاره ظلم نمایند و هم به نوعی ثابت نمایند که برگزار کننده گان تنها به فکر ارائه گزارش عملکرد بودند تا نتیجه و کار فرهنگی !!!!

و در پایان اولین نقد سئوالاتی که ذهنمان را مشغول کرده و به دنبال جوابش هستیم را مطرح و آماده شنیدن پاسخ برگزار کنندگان هستیم .

1-طبق عرف و قاعده برگزاری جشنواره وبلاگ ها نام و لینک سیصد شرکت کننده جشنواره در کجا اعلام شد؟

2- وبلاک داوران محترم جشنواره جهت آشنایی با سابقه فعالیت دوستان در این عرصه اعلام گردد؟

3-آدرس وبلاگ برگزیدگان محترم جشنواره که البته در انتخاب دوستان ایرادی نداشته و نداریم  ؟!

4- تولید محتوای صورت گرفته در مورد دفاع مقدس که هدف ارزشمند این جشنواره بوده ،و به واسطه برگزاری این جشنواره اتفاق افتاده جهت بهره برداری علاقمندان اعلام شود ؟


منتظر پاسخ برگزار کنندگان می مانیم تا سئوالات و نکات بعدی

یا حق


توضیح یزدفردا :با سلام مجدد :اصلاحیه صورت گرفته با درخواست  نویسنده صورت گرفته و تنها از این جهت صورت گرفت که نویسنده مطلب به هیچ عنوان قصد تخریب هنرمند جوان خواننده مراسم را نداشته و تنها بحث برنامه ریزی  برگزار کنندگان مورد نقد بوده که با استفاده نا مناسب از یک هنرمند هم به هنرمند مورد اشاره ظلم نموده اند و هم به کل برنامه !!! و ضمن اصلاح مطلب  اصل موضوع بیان شد .


در لینک های مرتبط همین خبر می توانید با سابقه برگزاری اولین جشنواره وبلاگ ها در استان یزد نیز آشنا شوید .


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا