يك روحاني آمر به معروف در تهران

 مورد ضرب و شتم اراذل و اوباش قرار گرفت وازناحيه چشم به شدت مجروح شد

یزدفردا :يك روحاني در خيابان شريعتي تهران كه در حال امر به معروف و نهي از منكر بود، مورد ضرب وشتم اراذل واوباش قرارگرفت وازناحيه چشم به شدت مجروح شد. مديركل حراست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تاييد حمله به امام جماعت يكي از خوابگاههاي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: حجت الاسلام فروزش براي مداوا در بيمارستان حضرت رسول اكرم بستري شده است.

محمد عليزاده در گفتگو با مهر افزود: حجت الاسلام فروزش امام جماعت يكي از خوابگاههاي دانشگاه علوم پزشكي تهران است كه شب سه شنبه در بازگشت از يكي از خيابانهاي اطراف دانشگاه، متوجه ايجاد مزاحمت از سوي چند نفر براي يك خانم مي‌شود و زماني كه قصد نجات آن خانم و مداخله را داشته از سوي مزاحمان مضروب شده است.

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي نيز در مورد حمله اراذل و اوباش گفت: دو نفر از عاملان حمله به اين روحاني شناسايي شده و تا چند روز آينده اين افراد دستگير مي‌شوند.

سردار احمدرضا رادان در باره حمله اراذل و اوباش به فردروحاني در خيابان شريعتي تهران كه در حال امر به معروف و نهي از منكر بود، گفت: دو خانمي كه در محل حادثه حضور داشتند به علت پوشش نامناسب مورد هجمه اراذل و اوباش قرار گرفته كه اين دو خانم در اختيار پليس هستند.

وي افزود: دو متهم پرونده كه به روحاني حمله كرده و باعث نابينايي يكي از چشمهايش شده‌اند شناسايي شده و بزودي دستگير مي‌شوند.

سردار رادان، اين روحاني را جانباز امر به معروف و نهي از منكر خطاب كرد و افزود: ايكاش خبرنگارها پوشش نامناسب اين خانمها را مي‌ديدند ولي نيروهاي اطلاعاتي و اداره آگاهي تيمهاي مشتركي براي پيگيري پرونده تشكيل داده و پرونده پس از تكميل به مقام قضائي داده مي‌شود.

رئيس اورژانس بيمارستان فارابي نيزدر گفت‌‌وگو با فارس گفت: بر اثر ضربات وارد شده به چشم فروزش، قسمت‌هايي از چشم نظير پلك و گونه دچار خونريزي شديد شده است.

علي طباطبايي در خصوص وضعيت جسماني فروزش امام جماعت دانشگاه علوم‌پزشكي شهيد بهشتي اظهار داشت: در بيمارستان فارابي تهران اقدامات درماني اورژانسي براي حجت‌الاسلام فروزش كه از ناحيه چشم دچار آسيب شدند، انجام شد.

وي گفت: بر اثر ضربات وارد شده به چشم فروزش، قسمت‌هايي از چشم نظير پلك و گونه دچار خونريزي شديد شده است ضمن اينكه تا ساعت 2:30 دقيقه بامداد سه شنبه در بيمارستان فارابي متخصصان بر روي خونريزي چشم وي كار مي‌كردند.

رئيس اورژانس بيمارستان فارابي ادامه داد: از آنجايي كه بيمارستان رسول‌اكرم (ص) داراي بخش‌هاي گوش‌و حلق و بيني است، وي براي درمان‌هاي بيشتر به اين بيمارستان منتقل شد.

طباطبايي در خصوص ميزان آسيب‌وارده به چشم امام جماعت دانشگاه علوم‌پزشكي شهيد بهشتي افزود: ميزان خونريزي از چشم وي زياد بوده است اما احتمال تخليه چشم وجود ندارد.

فروزش روز گذشته تحت عمل جراحي چشم در بيمارستان رسول‌اكرم (ص) قرار گرفت

حجت‌الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشكي تهران، در تشريح اين واقعه به خبرگزاري فارس گفت: ساعت ?? شب سه‌شنبه در خيابان شريعتي، پائين‌تر از خيابان ملك به همراه ? نفر همراه داخل خودروي خود در حال عبور بوديم كه ناگهان صداي فريادهاي دختر جوان را شنيديم.

وي افزود: بلافاصله پس از شنيدن اين فريادها به سمت صدا حركت كرده و مشاهده كرديم كه ? نفر از اراذل و اوباش سوار بر يك موتور براي ربايش يك دختر جوان اقدام كرده‌اند. اين اراذل و اوباش قصد داشتند به زور، دختر جوان را سوار بر موتور كرده و با خود ببرند اما اين دختر با فريادهاي خود درخواست كمك كرده و از سوار شدن خودداري مي‌كرد و ? پسر جوان نيز وي را ضرب و شتم كرده و مورد هتاكي قرار مي‌دادند.

حجت‌الاسلام فروزش ادامه داد: با مشاهده اين صحنه براي نجات دادن دختر به سمت اراذل و اوباش مهاجم يورش برديم، اما با مقاومت اين مهاجمان روبرو شده و درگير شديم. در هنگام درگيري، يكي از آنها كه شيشه نوشابه‌اي در دست داشت، اين شيشه را با زدن به بدنه موتور شكست و سپس با آن چندين ضربه به چشم راست من وارد كرد كه نتيجه‌اش را مشاهده مي‌كنيد.

حجت‌الاسلام فروزش گفت: الحمدلله هرچند به قيمت مجروح شدن شديد يك چشم، موفق شديم اين دختر را از چنگال اراذل و اوباش و دزدان ناموس مردم نجات دهيم.

حجت‌الاسلام فروزش دقايقي پس از گفت‌وگوي خود به علت خونريزي شديد چشم راست خود بيهوش شد.

اين گزارش حاكي است روز گذشته عمل جراحي چشم فروزش در بيمارستان رسول اكرم با موفقيت انجام شد و علي‌رغم اعلام قبلي مبني بر لزوم تخليه چشم فروزش، چشم راست وي تخليه نشد.

سرهنگ غني‌لو رئيس مركز ارتباطات و اطلاع رساني ناجا نيز از طرف هيئت رئيسه نيروي انتظامي كشور به‌عنوان نماينده ناجا در بيمارستان حضور يافت و باخانواده فروزش ديدار و از آنها دلجويي كرد.

پزشكان معالج در گفت‌وگو با سرهنگ غني‌لو عنوان كردند كه به فرصت نياز است تا فروزش بهبودي خود را به‌دست آورد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا