توصیه دکتر محمدرضا میرجلیلی فوق تخصص مراقبت های ویژه در یزد:

جهت پیشگیری از گرمازدگی همیشه آب و مایعات خنک همراه خود داشته باشید

یزد"جعفری خبرنگار بهداشت درمان،پزشکی یزدفردا "دکتر محمدرضا میرجلیلی، در خصوص تعریف گرمازدگی اظهارداشت: زمانی که یک شخص سالم در محیطی قرار گیرد که درجه حرارت آن بالا باشد و آب و مایعات کافی به وی نرسد، در نهایت درجه حرارت بدن افزایش پیدا کرده و با بروزعلامت های بالینی گرمازدگی در فرد اتفاق می افتد.
وی تب، بی قراری، خشکی دهان و مخاطها، بی حسی، بی حالی را از علائم ایجاد گرمازدگی در فرد برشمرد و افزود: در موارد شدید کاهش سطح هوشیاری، تشنج، اختلالات خونی، اختلالات کلیوی نیز در فرد مشاهده می شود.
وی با بیان این مطلب که در اکثر مواقع گرمازدگی در مسافرت و محیط کار اتفاق می افتد در خصوص پیشگیری از بروز این عارضه گفت: افراد باید سعی نمایند هنگام مسافرت کمترین تماس را با هوای گرم داشته و همچنین همیشه آب و مایعات خنک و وسایل خنک کننده به همراه خود داشته باشند.
این متخصص بیماریهای داخلی با بیان این که سالمندان، اطفال وشیرخواران از جمله افراد مستعد گرمازدگی می باشند تصریح کرد: بیمارن کلیوی، دیابتی ها، مبتلایان به فشارخون نیز بیشتر مستعداین عارضه هستند بنابراین توصیه می شود مراقبین این افراد در فصل تابستان مراقبت های ویژه را در این گونه افراد به عمل آورند.
عضو هیات علمی دانشگا علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پایان توصیه کرد: افراد باید سعی کنند در فصل تابستان از مسافرت های غیرضروری اجتناب کنند و از طرفی از آب و مایعات مایعات کافی که دارای املاح و ویتامین هاست همچون؛ آب میوه و دوغ بیشتری استفاده کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا