همکاری گروه پیشگامان کویر با بنیاد نخبگان یزد

یزدفردا:در نشستی با حضور رییس بنیاد نخبگان یزد،معاون بنیاد نخبگان یزد،مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان کویر یزدو سردبیر ماهنامه مهندسی ارتباطات به بررسی زمینه های همکاری گروه پیشگامان کویر با بنیاد نخبگان یزد پرداخته شد.

رییس بنیاد نخبگان یزد در این نشست بحث مسئله یابی و ایده یابی نخبگان و مخترعین را یک چالش اساسی عنوان و افزود: همکاری گروه پیشگامان کویر با بنیاد میتوناد به این مسئله کمک کرده و منجر به استفاده عمومی تر از فعالیت های پیشگامان و ارتقاء بیشتر مجموعه نخبگان lمی شود.

دکتر حبیب زارع بیان کرد: در حال حاضر یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد یافتن خوراک علمی و پژوهشی د رجامعه است و یکی از حوزه های تأثیر گذار در این زمینه بخش صنعت و کسب و کار است و آنقدر باید به این مسائل پرداخته شود تا در نهایت به یک راه حل بیانجامد.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=37646_777.jpg

وی ضمن استقبال از همکاری با گروه پیشگامان کویریکی از اهداف بنیاد نخبگان را گسترش خدمات در سطح استان و از طریق دفاتر خدمات بنیاد بیان کرد و تعامل با گروه پیشگامان کویر را گامی مؤثر در این راستا دانست.

دکتر زارع با بیان اینکه خدمات دفتر نخبگان باید در مجموعه گروه پیشگامان کویر برون سپاری شود بر موضوع ایده یابی در نخبگان و تجاری سازی ایده های نخبگان تأکید کرد.

معاون بنیاد نخبگان نیز در این نشست تصریح کرد: در حال حاضر یکی از چالش های اساسی جذب ایده های تجاری عدم وجود فرایند درتشکیلات خصوصی کشوراست .

مهدی خاوری عنوان کرد: ایده های برتروتجاری از نخبگان می تواند با ارائه به بخش خصوصی وتعاونی به زمینه ظهور برسدکه در این راستا تشکیل کمیته ای برای تعامل بیشترلازم است.

وی ادامه داد: بنیاد نخبگان آمادگی دارد تا ایده های برتر داخل استان و نیز ایده ها و اختراعاتی را که در نمایشگاه های تجاری سازی در سراسر کشور برگزار می شود معرفی کندو یا نخبگان می توانند در قالب پروسه شرکت تعاونی دانش بنیان با همکاری گروه پیشگامان کویر ایده های خود را اجرا کنند.

مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان کویر نیز در این نشست با اشاره به نفوذ و امکانات گروه پیشگامان کویر در کشور خواستار حمایت بنیاد نخبگان و همکاری بیشتر با این نهاد شد و افزود: همکاری وسرمایه گذاری در این حوزه می تواند بستر مناسبی را برای هر دو نهاد ایجاد کند.

سید امیر حسین حاتمی نسب خاطر نشان کرد: فعالیت ها در گروه پیشگامان کویر با محوریت یزد صورت می گیرد و مرکز ITبا هر ایده ای که توجیه تجاری دارد با درصدی توافقی مشارکت کرده تا به بهره برداری مالی و علمی برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاد یزد در بن بست قرار دارد گفت: ود عامل رونق اقتصادی حمل و نقل و بحث علمی در این زمینه می توناد این بن بست را باز کند و در این راستا یکی از برنامه های گروه پیشگامان کویر انتقال ترخیص کالا از بندر عباس به یزد با عنوان اسکله خشک است که این امر می تواند به رونق اقتصادی و افزایش گردش پول کمک کند.

 روابط عمومی
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا