همزمان با سراسر کشور، مردم شهرستان مهریز با برگزاری راهپیمایی پس از نماز جمعه، از مسجد جامع ولی عصر(عج) تا حوزه مقاومت بسیج خاتم الانبیاء(ص) هتک حرمت به قبر حجر بن عدی را محکوم کردند.

صادقی خبرنگاریزدفردا :مردم متدین مهریز با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر وهابی» تخریب بارگاه و هتک حرمت حجر بن عدی را محکوم کردند و خشم خود را از این اقدام سخیف به جهانیان و به‌ویژه عاملان این حرکت وحشیانه به نمایش گذاشتند.

احمدعلی زارعزاده فرماندار سابق مهریز، جانشین فعلی سپاه الغدیر استان یزد در امور بازنشستگان در پایان این راهپیمایی، انحراف عقیدتی را مهمترین عامل این هتک حرمت خواند و افزود: هتک حرمت مقدسات مسلمانان با پشتیبانی استکبار جهانی صورت گرفته و روزی فرا خواهد رسید که مردم کاخ های استکبار جهانی را ویران کنند.

وی خواستار ایستادگی تمامی مسلمانان جهان در مقابل چنین اقدامات وحشیانه ای را خواستار شد وتصریح کرد: دشمن تاکنون چنین کارهای وحشیانه ای را در کربلا، سامرا، کاظمین و دیگر حرم ائمه معصومین نیز انجام دادند که با شکست مواجه شدند و  با این کارهایشان عزت و مقبولیت اسلام در جهان چندین برابر شده است.

صبح مهریز: دوازدهم اردیبهشت ماه تروریستهای مخالف دولت سوریه در اقدامی وحشیانه آرامگاه مطهر حجربن عدی در منطقه مرج دمشق را تخریب ، قبر او را نبش و «پیکر سالم حجر» را ربوده و به مکانی نامعلوم بردند.

حجر بن عدی از صحابه رسول خدا (ص) و از شیعیان سرشناس بودکه حضرت امام علی(ع) او را در جنگ صفین به فرماندهی قبیله کنده گمارد و در جنگ نهروان هم فرماندهی جناح یسار لشکر حضرت امیرالمومنین علی (ع) را برعهده داشت. او همچنین از یاران امام حسن(ع) واز مخالفان سرسخت ظلم و فساد معاویه بود و در نهایت هم به دستور معاویه گردن زده شد وبه شهادت رسید.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا