این ائتلاف چون خوره به جان اصولگرایان خواهد افتاد و آنان را یا مجبوربه ائتلافی مشابه خواهد کرد که بعید می‌دانم و یا اختلاف و انشقاق را درآن‌ها زیادتر خواهد کرد که نتیجه‌اش احتمالا کشیده شدن انتخابات به دوردوم است و نتیجه انتخابات در دور دوم نیز هرچه باشد ان‌شاءالله حاکمیت اعتدال و میانه‌روی است و برون‌رفت کشور و مردم از وضعیت ناگواری که به آن مبتلا هستند

 این ائتلاف چون خوره به جان اصولگرایان خواهد افتاد و آنان را یا مجبوربه ائتلافی مشابه خواهد کرد که بعید می‌دانم و یا اختلاف و انشقاق را درآن‌ها زیادتر خواهد کرد که نتیجه‌اش احتمالا کشیده شدن انتخابات به دوردوم است و نتیجه انتخابات در دور دوم نیز هرچه باشد ان‌شاءالله حاکمیت اعتدال و میانه‌روی است و برون‌رفت کشور و مردم از وضعیت ناگواری که به آن مبتلا هستند.

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی از هاشمی رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی و سیدحسن خمینی خواست تا هرچه زودتر حمایت خود را از کاندیدایی که قدرت جذب آرای معتدلین را داشته باشد، اعلام کنند و «جلوی تاخیر و تعلل به وجود آمده که به مثابه فرصت‌سوزی است» را بگیرند.

 محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاح‌طلبان کاندیداهایی داشتند که مسلما حضورشان در عرصه انتخابات منجر به خلق حماسه عظیمی می‌شد، اما آن‌ها یا خود ترجیح دادند در این عرصه وارد نشوند و یا متاسفانه مجوز حضور نیافتند.

وی ادامه داد: ‌در حال حاضر بلاتکلیفی در این امر که آیا اصلاح‌طلبان از کاندیداهای موجود حمایت خواهند کرد یا خیر؟ موجب از دست رفتن فرصت باقیمانده می‌شود و در اینجا به صراحت عرض می‌کنم یکی از آفت‌های اصلاحات، تاخیر در تصمیم‌گیری و فرصت‌سوزی است.

وی تاکید کرد: در معرفی یا عدم معرفی کاندیدای احتمالی اصلاح‌طلبان، شورای هماهنگی و در صدر آن آقای خاتمی اولی هستند اما اگر قرار بر این باشد که از بین مجموعه کاندیداهای حاضر کسی به عنوان نامزد مقبول که قدرت جذب آرای طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را داشته باشد معرفی شود، باید جسارتا هرچه زودتر آقایان هاشمی و خاتمی تصمیم بگیرند.

این نماینده مجلس در عین حال گفت: برای این‌که تصمیم‌گیری از پشتوانه مردمی بیشتری برخوردار باشد و هم نصاب، رای اکثریت قرار گیرد پیشنهاد من افزوده شدن جناب آقای سیدحسن خمینی به این مجموعه دو نفره است.

وی با بیان این‌که «برخی از طرفداران اصلاحات به دلیل تاخیر و تعلل در تصمیم‌گیری جذب ستادهای سایر کاندیداها شده‌اند که گرایشی معتدلانه داشته‌اند»، ادامه داد: از این تصمیم‌گیری دیرهنگام نباید تحول چشمگیر در آرای کاندیدای معرفی شده را انتظار داشت، بلکه ممکن است طیف‌هایی از مردم که عده آن‌ها هم کم نیست و هنوز تصمیمی به حضور در انتخابات نگرفته‌اند را مجاب به شرکت در انتخابات کرد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی معتقد است: علی‌رغم این‌که مردم در شرایط فعلی به دلیل برخی اشتباهات اصولگرایان در هشت سال گذشته که عرصه را بر آنان تنگ کرده است دلخوشی نسبت به آن‌ها ندارند، نباید دچار اشتباه محاسبه شویم که هر که را ما بگوییم و بخواهیم آن هم در دقیقه 90 مردم عمل خواهند کرد و این نکته‌ای است که بزرگان ما در تصمیم‌گیری باید به جد مدنظر داشته باشند.

وی افزود: تجمیع آرای آقایان عارف و روحانی و جلب آرای خاموش که بستگی به جذابیت در برنامه‌ها، گفتار، رفتار، منطق و پذیرش صادقانه مواضع آن‌ها از طرف مردم دارد می‌تواند در فرصت کم باقیمانده تحولی در عرصه انتخابات ایجاد کند.

وی همچنین گفت: از یک طرف این ائتلاف چون خوره به جان اصولگرایان خواهد افتاد و آنان را یا مجبور به ائتلافی مشابه خواهد کرد که بعید می‌دانم و یا اختلاف و انشقاق را در آن‌ها زیادتر خواهد کرد که نتیجه‌اش احتمالا کشیده شدن انتخابات به دور دوم است و نتیجه انتخابات در دور دوم نیز هرچه باشد ان‌شاءالله حاکمیت اعتدال و میانه‌روی است و برون‌رفت کشور و مردم از وضعیت ناگواری که به آن مبتلا هستند.

تابش در پایان تصریح کرد: از طرف طیفی از اصلاح‌طلبان دلبسته به نظام و انقلاب و از لسان مردم توصیه‌ای به دوستان عزیزم دکتر عارف و دکتر روحانی دارم و آن این‌که به خاطر اجابت تقاضاهای طیف وسیعی از مردم مبنی بر ائتلاف و فراهم کردن زمینه خدمتگزاری شایسته به مردم و ایران عزیز در اولین قدم منافع ملی را در نظر بگیرند و در این قضیه با خدای خود معامله کنند و از منافع احیانا گروهی، فردی و ... چشم بپوشند و وضعیتی را در نظر بگیرند که عدم ائتلاف آ‌ن‌ها منجر به یاس و ناامیدی بخشی از مردم و از دست رفتن فرصت خدمتگزاری از طرف آن‌ها و خدای ناکرده حاکمیت تندروهایی خواهد شد که تداوم‌بخش وضعیت فعلی باشند که در این صورت آقایان باید در پیشگاه خداوند و افکار عمومی نیز پاسخگو باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا