یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۲

 


 

 
 

 

مدیرعامل شرکت خودروسازی دیار خودرو:

۲۰ درصد قطعات خودروی وینگل ۵ ساخت داخل است / سرمایه‌گذاری ۴۴۵ میلیارد تومانی

مدیرعامل شرکت خودروسازی دیار خودرو گفت: ۲۰ درصد قطعات خودروی وینگل ۵ ساخت داخلی است و بقیه قطعات این خودرو از چین وارد می‌شود.
۲۰ درصد قطعات خودروی وینگل ۵ ساخت داخل است / سرمایه‌گذاری ۴۴۵ میلیارد تومانی

به گزارش دنیای خودرو ، محمدتقی حسن خانلو در نشست خبری خود با سفیران خبر که بازدید یک روزه از این کارخانه خودرو سازی در گلپایگان داشتند، با اشاره به اینکه تولیدات اولیه کارخانه خودروی دیار خودرو در سال ۷۹ بوده است، اظهار کرد: این کارخانه تولید خودروی وانت سواری را در محلی به مساحت ۱۴ هکتار در گلپایگان تولید می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر فاز دوم این کارخانه در حال احداث است که بتواند تولید خودروی خود را به ۳۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری برساند.

* موسسه مالی اعتباری کوثر سهامدار ۴۰ درصد شرکت دیار خودرو

مدیرعامل شرکت خودروسازی دیار خودرو با بیان اینکه با نهایت تلاش تولید خودرو را می‌توانیم به ۷۰ هزار خودرو در سال آینده افزایش دهیم، تصریح کرد: ۴۰ درصد از سهام این شرکت را موسسه مالی اعتباری کوثر سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه محصولات این کارخانه از یک شرکت تجاری خودروسازی چینی مونتاژ می‌شود، گفت: تا پایان سال و با افتتاح کل این کارخانه تا ۴۰ روز آینده ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

حسن خانلو ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در آینده نیز برای ۱۰ هزار نفر با بخش قطعه‌سازی و شغل‌های حاشیه‌ای اشتغال‌زایی شود.

*خودروی ون، آمبولانس محصولات بعدی دیار خودر

وی همچنین از مجوز تولید خودروهای سواری و نیز خودروی ون و آمبولانس توسط این کارخانه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: سایر خط‌های تولید این کارخانه تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت خودروسازی دیار خودرو در بخشی از صحبت‌هایش به تولید محصول وینگل۵ در این کارخانه اشاره و اضافه کرد: این خودروی چینی مطابق با استاندارد یورو چهار بوده که در حال حاضر به ۱۲۰ کشور جهان صادر می‌شود.

وی افزود: دو سال پیش درخواست تولید محصول خودرویی را داشتیم که به دلیل نداشتن ایربک و کیسه هوا توسط نیروی انتظامی مجوز آن صادر نشد، اما سال گذشته با درخواست مجوز تولید خودروی وینگل۵ موافقت و این محصول مورد توجه مشتریان قرار گرفت.

*۲۰ درصد قطعات خودروی وینگل۵ ساخت داخلی است

حسن خانلو اظهار کرد: ۲۰ درصد قطعات این خودرو در کارخانه تولید می‌شود که قصد داریم با همکاری شرکت‌های تولید قطعات داخلی انحصار کامل تولید همه قطعات را به دست بگیریم.

وی در مورد کیفیت این خودرو گفت: این خودرو اکنون در اروپا تردد می‌کند و کشور چین ۱۸ هزار دستگاه از خودروی وینگل۵ خود را به سایر کشورها فروخته است.

مدیرعامل شرکت خودروسازی دیار خودرو با بیان اینکه این خودرو در مسیر ۳۰ هزار کیلومتری تست شده است، افزود: این خودرو در مسابقات رالی داکار رتبه ششم جدول استاندارد خودرو را کسب کرده است.

*توانایی جذب بازارهای صادراتی خاورمیانه را داریم

وی با بیان اینکه محصولات این شرکت چینی به ۱۲۰ کشور مختلف در جهان صادر می‌شود، تصریح کرد: این کارخانه توانایی دست گرفتن بازارهای صادراتی خاورمیانه و کشورهای همسایه را دارد.

حسن خانلو تاکید کرد: ۵۰ درصد تجهیزات خودرو را می‌توانیم در داخل کشور تولید کنیم.

مدیرعامل دیار خودرو با بیان اینکه وینگل۵ با دلار یک هزار و ۲۲۶ تومان، ۲۷ میلیون تومان فروخته می‌شد، اظهار کرد: با دو برابر شدن قیمت دلار، قیمت خودرو نیز افزایش یافت.

*قیمت خودروی وینگل ۵،۵۴ میلیون تومان است

وی در مورد قیمت کنونی این خودرو گفت: قیمت این خودرو ۵۴ میلیون تومان است که۳۵ میلیون پیش پرداخت و بقیه پس از تحویل دریافت می‌شود، اما در بازار خودرو تا مبلغ ۶۵ میلیون هم فروخته شده است.

حسن خانلو در ادامه به میزان سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: نقطه ثابتی برای سرمایه در گردش کارخانه نداریم، اما بر اساس مصوبات هیئت رئیسه برای سرمایه در گردش کارخانه، ۴۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان خودروسازی تا زمانی که اجازه ندهند خودرویی تبدیل به تجاری‌سازی نمی‌شود، گفت: در حال حاضر مهم‌ترین چالش ما با توجه به تحریم‌ها حمل قطعات از گمرک است، اما تا به امروز تمام موارد اندیشیده و توسط تصمیمات کمیته استراتژی شرکت این واردات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت خودرو سازی دیار خودرو همچنین از تولید نخستین وانت دیزل یورو ۴ خبر داد.

 


 

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۲

 


 

 
 

 

بیاتیان با تاکید برتوقف واردات خودروهای بی کیفیت چینی:

نگاه غیرکارشناسی وسیاسی دولت صنعت خودرو را به زانو درآورد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:صنعت خودروبه دلیل نداشتن سرمایه در گردش و دخالت های دولت و نگاه غیرکارشناسی و غیرمتخصصی و سیاسی به صنعت خودرو به جایی رسیده که امروزعلی رغم تقاضای بالا برای خرید خودرو داخل با کمتر از نصف ظرفیت خودرو تولید می کنیم وخودرویی وجود ندارد که متقاضیان بخواهند تحویل بگیرند.
نگاه غیرکارشناسی وسیاسی دولت صنعت خودرو را به زانو درآورد

سید محمد بیاتیان درگفت و گو با خانه ملت، اظهارداشت: خودروسازان ناچار به افزایش قیمت خودرو هستند به دلیل اینکه ارز دولتی نمی گیرند و بخشی از مواد اولیه شان را با ارز آزاد تهیه می کنند.
نماینده مردم بیجار و حسن آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروسازان سرمایه در گردش ندارند و هزینه هایشان بالا رفته است، گفت: متاسفانه برخی از مراکز و مجامع خاص وبرخی لابی ها و دلال ها از این فضا دارند کمال استفاده را می برند.
وی با اشاره به برخی لابی گری ها در این فضا افزود: درموضوع واردات ۱۰۰۰ خودرو لوکس بالای ۲۵۰۰ سی سی می بینیم که با تعرفه ۴۵ درصد این خودروها وارد شدند و به راحتی ۲۵۰ میلیارد تومان نصیب یک عده خاص شد که نهایتا فردای آن، تعرفه ها به بالای ۹۰ درصد بازگشت.
بیاتیان گفت: صنعت خودروبه دلیل نداشتن سرمایه در گردش و دخالت های دولت و نگاه غیرکارشناسی و غیرمتخصصی و سیاسی به صنعت خودرو به جایی رسیده که امروزعلی رغم تقاضای بالا برای خرید خودرو داخل با کمتر از نصف ظرفیت خودرو تولید می کنیم وخودرویی وجود ندارد که متقاضیان بخواهند تحویل بگیرند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: متاسفانه کمیسیون صنایع و معادن مجلس که باید در آنالیز قیمت خودرو تصمیم گیرنده باشد را دور می زنند.
نماینده مردم بیجار و حسن آباد درمجلس گفت: اگر میزان سطح درآمد مردم را حساب کنیم قیمت خودرو معقول نیست و مردم توان خرید ماشین با این قیمتها را ندارند اما اگر بخواهیم افزایش قیمت مواد اولیه را درنظر بگیریم خودرو سازان مجبورند با این قیمت محصولات خودرا بفروشند.
به گفته وی خودروسازان بیش از هزار میلیارد تومان ضرر و زیان مالی دارند که اگرسیاست ها این طور پیش برود باید در مجمع شان اعلام ورشکستگی کند که البته این مسایل ناشی از دخالت سیاسیون و غیر متخصصین در حوزه تولید است که باید اصلاح شود.
بیاتیان با بیان اینکه امیدواریم دولت بعدی صنعت خودرو را به خودروسازان بدهد وخودروسازان اجازه رقابت پیدا کنند، گفت: زمانی که یک سری موسسات مشورتی آمریکایی در بحث تحریم ایران به اوباما اعلام می کنند که درفشار به ایران تنها به صنعت نفت اکتفا نکنید و سراغ صنایع تولیدی دیگراز جمله صنایع خودروسازی بروید ،یک عده در داخل کشور با لطایف الحیلی خودروهای لوکس خارجی بی کیفیت چینی با رانت بالا وارد می کنند که این روند را یک جایی باید متوقف کنیم.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: بخش زیادی از تولید ملی کشور، خودرو است و با هرخودرویی که تولید می شود ۵ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایچاد می شود از این رو نباید در سال حماسه اقتصادی از این صنعت غفلت کرد.

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا