یزدفردا:

 

 

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳

 


 

 
 
 

 

جریان کنونی واردات خودرو ضد تولید است

یک کارشناس صنعت خودرو گفت : تا زمانی که از صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع مادر حمایت نشود مسلما رشد و ارتقایی در حوزه تولید ، صنعت و اقتصاد کشور صورت نخواهد گرفت.

به گزارش دنیای خودرو،دکتر احمدیان با تاکید بر اینکه باید ابزار اشتغال زایی در بخش های تولیدی و صنعتی فراهم شود ، اظهار داشت : ابزار و شرایط لازم برای رشد و توسعه صنعت و تولید در کشور، نرخ ارز است که چنانچه کنترل نشود ، تبعا تولید نیز اقتصادی نخواهد بود.

وی تاکید کرد : از دیگر مسائلی که امروز مشکلات اقتصادی را در کشور ایجاد کرده واردات بی جای محصولات خارجی با مارک های متفرقه است که لزوما منتسب به همان کشور و برند نیست مانند انواع و اقسام کالاهایی که از چینی وارد می شود و قیمت های نامناسب و کارکرد بسیار ضعیف دارند مسلما در این شرایط صنعت کشور نمی تواند مقاومت و رقابت نماید چنانچه امروز بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی یکی پس از دیگری در حال کاهش نیروهای شاغل هستند و این معضلی در حوزه تولید و اشتغالزایی در کشور محسوب می شود.

وی همچنین اجرای پروژه های بزرگ نفتی و صنعتی توسط مجموعه های دولتی را از دیگر معضلات عدم رشد اقتصادی در کشور اعلام کرد و گفت : با توجه به اینکه اقتصاد کشور در دست دولت است معمولا اغلب پروژه های بزرگ نیز دراختیار دولت و مجموعه های وابسته به دولت است که به عنوان مجری این پروژه ها را  می کنند در حالی که نباید به این شکل باشد. بنابراین تا زمانی که برنامه های دولت استعلام نشود و به معنی واقعی در این استعلام ها بخش خصوصی مشارکت نداشته باشد از نظر توان تولید و سایر موارد واگذاری پروژه ها توسط گروه بی طرف بررسی نشود این مساله قابل حل نیست.

وی افزود : اینکه شرکتی از طریق رانت طرح های بزرگ  در حوزه نفت ، پتروشیمی و قطعه سازی را در اختیار بگیرد و بعد بین شرکتهای زیر مجموعه تقسیم نماید این جریان به جایی نخواهد رسید. زیرا شرکت های بزرگی از طریق رانت این مسئولیت را قبول می کنند قطعا هیچ گونه مسئولیتی در پاسخ گویی به دولت نخواهد داشت و این یکی از معضلات عدم رشد اقتصادی در کشور است.

وی تصریح کرد : امروز صنعت خودرو در حوزه خدمات پس از فروش و قطعات مورد نیاز با مشکل مواجه است متاسفانه هم اکنون انواع و اقسام قطعات بی کیفیت به صورت قاچاق وارد کشور می شود و قطعه سازان داخلی را با مشکل جدی روبرو کرده است در حالی که برخی از قطعات داخلی بسیار بهتر و با کیفیت تر از محصولات چینی وارداتی است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت : در صورتی که محصولات داخلی نیز به لحاظ کیفیت ضعیف باشند برای ارتقاء تولید در داخل بهتر است تولیدکننده داخلی مورد حمایت واقع شده و از محصولات تولیدی در کشور استفاده شود تا  شرکتها با افزایش توان , تولیدات با کیفیت تری را عرضه نمایند.

احمدیان  افزود : تا هنگامی که تولیدکنندگان و قطعه سازان داخلی به لحاظ توان تولید ضعیف نگه داشته شده و حمایت نشوند مسلما در چنین شرایطی نخواهند توانست تولیدات را بهبود بخشیده  و در همان وضعیت باقی مانده و روز به روز با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد.

 

وی گفت : تا زمانی که از صنایع مادر حمایت نشود طبعا امکان رشد و ارتقاء تولید در کشور فراهم نخواهند شد بنابراین تا هنگامی که تولید خودروهای داخلی با تیراژ و کیفیت پایین صورت گیرد طبعا مسائل قطعه سازان نیز با مشکل مواجه خواهند شد .

وی تاکید کرد : کاهش تولید و به دنبال آن افت توان مالی خودروسازان در روند تولید قطعه سازان نیز تاثیرگذار است و این به مانند زنجیره ای است بنابراین چنانچه صنعت خودرو به عنوان صنعتی مادر دچار مشکل شود سایر صنایع وابسته نیز با افت تولید و در ادامه خروج نیروهای شاغل روبرو خواهند شد.

وی با اشاره به آمار بالای واردات خودرو به کشور تصریح کرد : هم اکنون میلیاردها تومان ارز بواسطه واردات خودرو از کشور خارج می شود که اگر این ارقام به صنعت خودروسازی تزریق شود قطعا این اقدام موجب حمایت از صنعت خودرو و تولید و همچنین اشتغالزایی در کشور خواهد شد.

وی گفت : در شرایطی که به سهولت واردات خودرو به کشور صورت می گیرد مسلما این جریان به تولید داخل ضربه خواهد زد .

وی همچنین با توجه به عدم نظارت بر روند ورود و قیمت خودروهای وارداتی خاطر نشان کرد :  باید بر جریان واردات به کشور کنترل و نظارت بیشتری صورت گیرد اما در خصوص قیمت ، همان گونه که بازار تعیین کننده قیمت خودروهای وارداتی است در قیمت خودروهای داخلی نیز دخالتی توسط دولت و مجلس نشود و اجازه دهند تولید رقابتی باشد

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳

 


 

 
 
 

 

معرفی چانگان CS35 یک کراس آور دیگر برای سایپا +عکس

سایپا بعد از خودروی برلیانس به سراغ چانگان آمده تا یک کراس آور نسبتاً ارزان را از این شرکت روانه بازار کند.

به گزارش دنیای خودرو،سایپا بعد از خودروی برلیانس به سراغ چانگان آمده تا یک کراس آور نسبتاً ارزان را از این شرکت روانه بازار کند. فارغ از مشکلات کیفی چانگان که منجر به فراخوانی خودروهای آن در سال گذشته شده، این شرکت یکی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین خودروسازهای چینی به شمار می‌رود که توانسته با همکاری گسترده و طولانی مدت با برندهایی چون سوزوکی، مزدا و فورد، خود را آبدیده نماید.

 

کراس آور CS35 نیز همانند سدان ایدو از پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۲۵ اسب بخاری استفاده می‌کند. البته یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۷۴ اسب بخار نیز برای این خودرو قابل انتخاب است. برای انتقال نیرو هم گیربکس‌های ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار قابل انتخاب می‌باشند.

طراحی CS35 نسبتاً خوب است و با وجود شباهت به خودروهای معروف‌تر این رده، می‌توان نام تجاری چانگان را با افتخار روی خود پذیرا باشد. این خودرو در اصل اولین SUV چانگان است که با نشان تجاری خود این شرکت به فروش می‌رسد. همانند سایر خودروهای اخیر چانگان، یک مرکز طراحی وابسته به این شرکت در ایتالیا، کار طراحی آن را بر عهده داشته است.

ابعاد CS35 نسبتاً جمع و ور و در حد لیفان X60 و چری (در ایران: ام وی ام) تیگو و برلیانس V5 می‌باشد. لیستی از تجهیزات کامل را در این خودرو می‌توانید پیدا نمایید. چرخ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سنسور عقب، تهویه مطبوع، ورود بدون کلید، سیستم صوتی با شش بلندگو و رابط USB و ترمزهای ضد قفل ABS+EBD از جمله همین تجهیزات می‌باشند.

چانگان توانسته قیمت این کراس آور را در حد معقولی پایین نگاه دارد. با قیمتی در حدود ۷۸ تا ۹۲ هزار یوان، نهایتاً ۱۵ هزار دلار باید برای CS35 پرداخت کرد که با توجه به واردات آن به صورت CBU به کشور، قاعدتاً رقمی به مراتب کمتر را می‌توان انتظار داشت.

چانگان CS35 چانگان CS35 چانگان CS35 چانگان CS35 چانگان CS35 چانگان CS35 چانگان CS35 چانگان CS35

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا