یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

 

 

 


 

 

 

 
 
 

 

 

 

پیش بینی وضعیت بازار خودرو با ورود مدل های ۲۰۱۶

هم اکنون اغلب خودروهای پلاک شده در بازار بین ۷ تا ۱۴ درصد زیر قیمت کارخانه معامله می شوند.
پیش بینی وضعیت بازار خودرو با ورود مدل های ۲۰۱۶

علی ارسلان منصوری افزود : خوشبختانه با رایزنی هایی که میان اتاق اصناف ایران و اتحادیه صنف خودرو تهران صورت گرفت قیمت خودرو در این مدت افزایش نداشت و هم اکنون اغلب خودروهای داخلی در کف بازار به همان قیمت گذشته و یا گاها کمتر از نرخ  مصوب کارخانه معامله می شود.

وی با اشاره به روند رو به بهبود بازار خودرو اظهار داشت :  با ادامه حضور خودروسازان خارجی و امکان توافقات با این شرکتها ، این جریان نیز بر بازار بی تاثیر نبوده و در روزهای اخیر تا حدودی بازار خودرو روند رو به رشد و بهبودی را آغاز کرده و به تدریج شاهد افزایش معاملات در بازار هستیم.

وی تصریح کرد :  البته افت قیمت خودروها زیر قیمت کارخانه غالبا توسط افرادی صورت می گیرد که خودرو ثبت نام نموده و حال که تحویل گرفتند به دلیل مشکلات مالی و تبدیل آن به پول اقدام به فروش خودرو به زیر قیمت کارخانه می کنند.

وی اظهار داشت : هم اکنون اغلب خودروهایی که زیر قیمت کارخانه معامله می شوند بین ۷ تا ۱۴ درصد کمتر از نرخ مصوب خرید و فروش می شوند.

وی گفت : پیش بینی می شود طی در ماههای آتی بازار خودرو با استقبال بیشتری از سوی مشتریان مواجه شده و رونق بهتری یابد.

این فعال بازار خودرو در ادامه در خصوص بازار خودروهای وارداتی خاطر نشان کرد : به دلیل تداوم رکود در بازار وارداتی ها ، در این مدت قیمت این خودروها نیز با افت مواجه شده است هر چند اغلب کاهش قیمت صورت گرفته مربوط به خودروهای چینی است که این مساله نیز به دلیل آشنایی آنها به بازار و مسیر است در حالی که تولیدکنندگان داخلی با مقاومت در مقابل قیمت ها در این موقعیت به بیراهه می روند.

منصوری همچنین با توجه به ورود خودروهای مدل ۲۰۱۶ در ماههای آینده گفت : البته تاکنون مدل های ۲۰۱۶ وارد بازار داخل نشده است اما قطعا با ورود مدل های جدید شاهد افت بیشتر قیمت  خودروهای  مدل های قبل خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت خودروهای وارداتی یاد آور شد : با ادامه شرایط حاکم بر بازار وارداتی و ورود مدل های جدید قطعا شاهد کاهش قیمت بیشتر قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود.

وی با توجه به طرح برخی  اخبار مبنی بر تعطیلی تعدادی از نمایشگاه داران خودرو ، اظهار داشت : نمایشگاه دار واقعی هیچگاه با ایجاد مشکلاتی در بازار اقدام به تعطیلی نمی کند و اخباری که در این راستا مطرح می ود مربوط به کسانی که بدون پروانه کسب و با هدف کلاه برداری وارد این صنف می شوند و پس از کسب سودهای کلان و کلاه برداری و  نا امید از ادامه حضور در این بازار، به بازرها دیگر روی اورده و تعطیل می کنند.

وی به متقاضیان توصیه کرد که برای خرید خودرو  تنها به واحدهای صنفی دارای پروانه کسب مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

 

 

 


 

 

 

 
 
 

 

 

 

سوختن راننده میانه ای در تصادف پیکان وانت و کامیون

انفجار خودرو پیکان وانت در اثر برخورد با کامیون در محور میانه ـ میاندوآب، به کشته شدن راننده وانت منجر شد
سوختن راننده میانه ای در تصادف پیکان وانت و کامیون

سرهنگ احسان فر فرمانده پلیس راه میانه ـ زنجان  در گفتگویی کوتاه ضمن اشاره به انفجار یک دستگاه خودروی وانت در اثر برخورد با کامیون در محور جاده میانه – میاندوآب گفت: حدود ساعت هفت صبح امروز (شنبه) در اثر تصادف این دو خودرو راننده پیکان وانت جان خود را از دست داد.

وی در خصوص دلایل بروز این سانحه دلخراش نیز اظهار داشت: انحراف به چپ خودروی پیکان وانت عامل بروز این تصادف شدید بوده بطوریکه به علت شدت برخورد با کامیون، خودرو وانت دچار انفجار شده و راننده آن به طور کامل سوخته و قابل شناسایی نبود.

فرمانده پلیس راه میانه ـ زنجان در پایان با تاکید دوباره بر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به عنوان دلیل اصلی بروز این سانحه تصریح کرد: از رانندگان تقاضا داریم تا با رعایت قوانین، ضمن احترام به حقوق دیگران از بروز چنین صحنه های دلخراشی جلوگیری کنند.

 

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا