یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴-توقیف ۷۰ خودرو مزاحم استان البرز

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: ۷۰ دستگاه خودرو مزاحم و به آلودگی صوتی بالا در این استان به پارکینگ منتقل شدند.
توقیف ۷۰ خودرو مزاحم استان البرز

سردار بخش‌علی کامرانی صالح پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در مجموع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه ۷ درصد کاهش سرقت داشته‌ایم، افزود: در ۵ ماهه ابتدای سال جاری ۳ تن انواع مواد مخدر کشف شد که ۱۵۰ دستگاه خودرو متوقف و ۳۰ باند نیز در این زمینه متلاشی شده است.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع کالای قاچاق اشاره کرد و ادامه داد: مجموع کالای قاچاق به ارزش ریالی ۱۹ میلیارد تومان در طی این مدت کشف و ضبط شده است و ۱۰۰ نفر هم در این راستا شناسایی و دستگیر شده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: در زمینه کالای قاچاق همچنین ۶۰ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

کامرانی صالح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرونده‌های قتل در این استان گفت: در این راستا نیز ۹۰ درصد پرونده‌های جنایی منجر به کشف شده است.

وی افزود: در موضوع تماس با ۱۱۰ نیز طی مدت مذکور، ۴۰۰ هزار تماس مردمی را با پلیس داشته‌ایم که نشان‌دهنده ارتقای اعتماد مردم به پلیس می‌باشد.

فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه سخنان خود به پاکسازی نقاط آلوده در استان البرز اشاره کرد و گفت: طی ۵ ماه گذشته پاکسازی‌ها به صورت مستمر ادامه داشت که در این راستا ۵ هزار بار نقاط آلوده استان پاکسازی شد که بر این اساس و با استفاده از پلیس تخصصی، ۱۰ هزار نفر توزیع‌کننده و مصرف‌کننده انواع مواد مخدر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

کامرانی صالح همچنین به سامانه ۱۹۷ پلیس اشاره کرد و ادامه داد: در طی ۵ ماه ۱۲ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۹۷ برقرار شده است.

* ۲۰۰ قلیان‌سرا و باغ‌تالار متخلف در البرز پلمپ شد

وی در ادامه سخنان خود از پلمپ ۲۰۰ قلیان‌سرا و باغ‌تالار متخلف در طی مدت ۵ ماهه ابتدای سال جاری بیان داشت: برخورد با باغ‌تالارها و قلیان‌سراهای متخلف که قانون و انضباط اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح امنیت اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: اجرای این طرح‌ها بیشتر در حوزه تذکرات بوده است که با برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب در سطح پارک‌های استان تلاش بر ارتقای امنیت اجتماعی داشته‌ایم.

کامرانی صالح همچنین به بحث خودروهای مزاحم اشاره کرد و ادامه داد: در طی این مدت ۷۰ دستگاه خودروی مزاحم و به آلودگی صوتی بالا در این استان به پارکینگ منتقل شدند.

وی به پرونده‌های تخلفات مجازی اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد پرونده‌هایی که در این زمینه به پلیس فتا انتقال داده شد منجر به کشف شده است.

کامرانی صالح همچنین به ثبت نام پلیس افتخاری در این استان اشاره کرد و ادامه داد: در طی ۵ ماه گذشته تاکنون ۵۰۰ نفر ثبت نام پلیس افتخاری را در البرز داشته‌ایم.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

 -سهم ۹۰ درصدی کشورهای درحال توسعه در تلفات رانندگی

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با اشاره به اینکه فرهنگ سازی بهترین راه رسیدن به ایمنی پایدار است، گفت: ۹۰ درصد از آمار تلفات و مجروحان تصادفات مربوط به کشورهای در حال توسعه است.
سهم ۹۰ درصدی کشورهای درحال توسعه در تلفات رانندگی

جواد هدایتی با اشاره به اینکه عوامل جاده، خودرو و نیروی انسانی در تصادفات رانندگی نقش دارند، گفت: اما تمامی این عوامل در اختیار راننده است و راننده به عنوان عامل انسانی می تواند با توجه به شرایط موجود، رانندگی را تنظیم کند.

وی با اشاره به اینکه دربک محوری مانند فیروزکوه سالانه ۷ میلیون تردد خودرو انجام می شود اما در این مسیر تعدادی خودرو هستند که تصادف می کنند، افزود: جاده و خودروها همان هایی هستند که در اختیار همه رانندگان وجود دارد اما بخشی از رانندگان هستند که دچار سانحه می شوند بنابراین اگر انسان مهارت داشته باشد از بخش زیادی از تصادفات جلوگیری می شود.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: توصیه‌ای که نهادهای بین المللی به کشورهای در حال توسعه دارند، فرهنگ سازی برای عامل انسانی است چرا که راه رسیدن به ایمنی پایدار فرهنگ سازی است.

هدایتی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون و ۲۴۰ هزار کشته در دنیا ثبت می‌شود و بیش از  ۵۰ میلیون نفر مصدوم و مجروح حوادث رانندگی هستند، گفت: حدود ۹۰ درصد از این آمار مربوط به کشورهای درحال توسعه یا کمتر توسعه یافته است، در صورتیکه سهم کشورهای توسعه یافته از وسیله نقلیه حدود ۵۲ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه بطور حتم خودرو  و جاده ایمن تاثیر زیادی بر کاهش تلفات رانندگی دارد، افزود: اما ارتقای صنعت خودروسازی و ایمن سازی راه ها هزینه بسیار زیادی دارد و زمان بر است؛ بنابراین برای کاهش تلفات بهترین و موثرترین راه این است که بر روی عامل انسانی کار شود.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه اگر عامل انسانی مهارت و آموزش ببیند، جلوگیری از تصادفات سریع تر و موثر انجام می‌شود، گفت: مثال این موضوع کشور امارات است چرا که این کشور درآمدسرانه بالایی دارد و بهترین خودروهای دنیا در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد همچنین وضعیت راه های بسیار خوبی دارد اما آمار تصادفات و تلفات رانندگی در این کشور بسیار بالا است و در رتبه های بالای تلفات رانندگی در منطقه خاورمیانه قرار دارد.

هدایتی با تاکید بر نقش عامل انسانی در تصادفات رانندگی، اظهار داشت: ایمنی پایدار چند پایه دارد اما مهمترین رکن آن، عامل انسانی است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا