یزدفردا:تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴-خروج بخش زیادی از قطعه سازان از ریل تولید

باید زیر بنا و ساختار اصلی تولید در کشور مورد بازنگری و اصلاح منطقی قرار گیرد.
خروج بخش زیادی از قطعه سازان از ریل تولید

علی اکبر جوانروح افزود : هر گونه نبود زیر ساختار درست اقتصادی موجب می شود که سرمایه گذار در فضای تولید کشور سرمایه گذاری نکند از این رو باید ضمن بازنگری در ساختار تولید ، ساختار اقتصادی کشور نیز برای حضور سرمایه گذاران خارجی اصلاح  شود.

وی گفت : در صورت ادامه وضعیت کنونی اقتصاد به تدریج بسیاری از بخش های تولیدی و قطعه سازی از ریل فعالیت خارج خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تولید خودروهای به روز در کشور، بر ضرورت ارتقاء تکنولوژی در صنعت  خودرو و قطعه سازی کشور تاکید کرد و گفت : قطعا هر گونه زمینه ارتقاء تکنولوژی و روزآمدی در صنعت قطعه سازی ایران وجود دارد اما این کار نیازمند عزمی جدی است تا شاهد رونق در این صنعت و رفع رکود از بازار خودرو باشیم.

وی همچنین به تداوم رکود در بازار خودرو ، پرداخت و خاطر نشان کرد : متاسفانه  بی تحرکی و رکود در بازار خودرو بر وضعیت واحدهای قطعه سازی نیز تاثیر گذاشته و متاسفانه در این جریان بخش زیادی از واحدهای قطعه سازی کشور در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار گرفتند.

وی اظهار داشت : هر چند در این وضعیت توجه بیشتر شرکتها به نیاز مصرف کنندگان بسیار اهمیت است اما انتظار می رود با بهبود روابط و همکاری خارجی ها با صنعت خودرو داخل روند فعلی بوجود امده به تدریج تغییر کند.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور یاد اورشد : هر چند در این جریان به نظر می رسد بسیاری از شرکتهای خارجی صرفا بازار ایران را هدف قرار دادند اما باید تلاش شود تا روند همکاری همچون گذشته نباشدو بازار داخل جولانگاه خودروهای خارجی و وارداتی قرار نگیرد.

جوانروح با توجه به ابهام ایجاد شده در آینده صنعت خودرو ،افزود : چنانچه دولت موضوع انحصار خودروسازی در ایران را حل نموده و سیاست خود را در این صنعت تغییر دهد تا بخش خصوصی قادر به حضور و سرمایه گذاری در صنعت خودرو باشد قطعا می توان آینده  خوبی را برای این صنعت متصور بود.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴

 

 

 

سهم ۴۶ درصدی واژگونی در تصادفات

رئیس پلیس راه استان قم از توقیف خودرویرانندگان متخلف خبر داد.
سهم ۴۶ درصدی واژگونی در تصادفات

سرهنگ جمشیدی‌راد رئیس پلیس راه استان قم اظهار کرد: در مدت ۴۸ ساعت گذشته، تعداد ۷ دستگاه خودرو به دلیل ارتکاب به دو تخلف همزمان متوقف شدند و علاوه بر جریمه به مدت ۷۲ ساعت خودروها به پارکینگ منتقل شدند که بیشتر این توقیف‌ها در آزادراه قم – تهران توسط پلیس نامحسوس بوده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اوج بازگشت سفرهای تابستانی در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش بینی افزایش حجم سفرها و ترافیک در راه‌های مواصلاتی استان شده و در همین خصوص از رانندگان درخواست می‌کنیم رانندگان عجله و شتاب نکنند و با سرعت مجاز و حرکت بین خطوط رانندگی کنند و در طول رانندگی نیز از گوشی تلفن همراه استفاده نکنند.

سرهنگ جمشیدی‌راد با اشاره به این که ۴۶ درصد تصادفات منجر به جرح و فوت از نوع واژگونی است، گفت: بیشتر تصادفات جاده‌ای در راه‌های استان قم از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده که دلیل این نوع از حوادث، خستگی و خواب‌آلودگی از سوی آنان بوده است.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا