یزدفردا:تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴/سه روش برای ایمنی بیشتر در برابر ایربگ‌های خطرناک

صرفاً اتکا به کمربند ایمنی چیزی است که به‌هیچ‌وجه در هنگام یک تصادف جدّی رانندگی توصیه نمی‌شود.

اخبار خودرو -با وجود فراخوان‌هایی که به خاطر کیسه‌های هوای تاکاتا اعلام شده، برخی شاید ترجیح دهند که این کیسه‌های هوا را غیرفعال کنند تا کمتر در معرض خطر احتمالی برخورد قطعات نوک‌تیز با صورت و بدن خود در هنگام تصادف باشند. البته این کار کاملاً نادرست است و شما هیچ مکانیکی را پیدا نمی‌کنید که واقعاً بخواهد این کار را برای شما انجام دهد. به‌علاوه، شانس اینکه کیسه هوای شما تبدیل به چیزی شبیه به یک نارنجک شود، بسیار اندک است. صرفاً اتکا به کمربند ایمنی چیزی است که به‌هیچ‌وجه در هنگام یک تصادف جدّی رانندگی توصیه نمی‌شود.

airbag-765x672

در حال حاضر، زمان زیادی تا جایگزینی قطعات کیسه‌های هوای تمام خودروها باقی مانده و برخی آن را در حدود ۵ سال تخمین‌ زده‌اند. در نتیجه، مدت زیادی را باید با یک تهدید بالقوه در پشت فرمان سپری کنید.

بهترین توصیه برای چنین شرایطی، پرهیز از رانندگی دیوانه‌وار است. بهترین راه برای در امان ماندن از یک تصادف این است که اول از همه، خود را وارد آن نکنیم. هر چقدر هم که راننده ماهری باشید، اگر رفتار پرخطری در هنگام رانندگی داشته باشید، تصادف همیشه در کمین شماست؛ فقط هنوز با آن روبرو نشده‌اید.

در ادامه، روش‌هایی را مرور می‌کنیم که با رعایت کردن آنها می‌توانید احتمال آسیب‌دیدگی از پرتاب قطعات کیسه هوا را کم کنید.

۱) هنگام رانندگی، پیام نفرستید.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، بسیاری از ما مشکلی در خواندن پیام‌هایمان در پشت فرمان نداریم و وقتی در بزرگراه حرکت می‌کنیم، با خیال راحت ایمیل خود را چک می‌کنیم و یا حتی نگاهی به پُست‌های دوستانمان هم داریم. شرکت AT&T به‌تازگی در گزارشی اعلام کرده که علی‌رغم تلاش‌ها برای آگاهی‌رسانی، رانندگان در هنگام رانندگی از گوشی‌هایشان استفاده‌هایی چون پیام‌نگاری و فراتر از آن دارند. طبق این گزارش، ۳۰ درصد از افراد در هنگام رانندگی حتی در شبکه‌های اجتماعی اطلاع می‌دهند که مشغول چه کاری هستند! برخی حتی در این حالت، ارتباط تصویری نیز برقرار می‌کنند!

اگر واقعاً می‌خواهید تصادف نکنید، این عادت‌ها را ترک کنید.

texting-while-driving

۲) جلوگیری از رانندگی تحت‌تأثیر مواد الکلی

هوشیاری در پشت فرمان، از همه‌چیز مهمتر است. گزارشی از سازمان MADD در امریکا نشان می‌دهد که آمار مرگ ناشی از تصادف رانندگان مست از سال ۱۹۸۰ به نصف کاهش یافته است؛ ولی با این حال، هنوز هم افراد زیادی هستند که این کار را انجام می‌دهند.

بسیاری از افراد شاید از میزان تأثیرگذاری مواد الکلی آگاهی لازم را نداشته باشند، ولی باید گفت که حتی مقدار کمی از آنها می‌تواند شانس شما برای قرار گرفتن در یک تصادف افزایش دهد.

abramet-drinking-and-driving-765x510

تا به امروز تنها ۶ مورد مرگ مرتبط با نقص کیسه‌های هوای تاکاتا گزارش شده، امّا این آمار در مقابل صدمات ناشی از مصرف الکل توسط رانندگان امریکایی بسیار اندک است. در سال ۲۰۱۳، تنها در ایالات متحده، رانندگی در حالت مستی ۱۰ هزار قربانی داشته است. بنابراین، بهتر است قبل از رانندگی، حتماً از هوشیاری خود مطمئن شوید.

۳) پرهیز از رانندگی دیوانه‌وار

منظور از «رانندگی دیوانه‌وار» در اینجا، کارهایی مانند عدم‌رعایت فاصله با خودروی جلو در بزرگراه، حرکت با سرعت بسیار بالا، عوض کردن خط به صورت ناگهانی و عدم‌رعایت احتیاط در ورود به تقاطع‌ها است. مطالعات زیادی در طول سال‌ها نشان داده‌اند که بخش بزرگی از رانندگان در هنگام تصادف، طرف مقابل را مقصر می‌دانند. با این حال، همیشه برخی رفتارهای مشخص در رانندگی هستند که باعث وقوع تصادف می‌شوند.

Driving-1-765x484

سرعت، با فاصله زیاد، بزرگترین عامل در میزان مهلک بودن یک تصادف است. قوانین پایه فیزیک به ما می‌گویند که وقتی یک جسم با سرعت بسیار زیاد دچار یک توقف ناگهانی شود، نیروی وارده به بدن انسان در هنگام تصادف چند برابر می‌شود.

در همین حال، رانندگی در سرعت پایین‌تر باعث می‌شود که واکنش بهترین نسبت به شرایط خاص داشته باشید و در صورت لزوم، بهتر بتوانید خودرو را متوقف کنید. همچنین وقتی فاصله مناسب را تا خودروی جلویی حفظ می‌کنید، فرصت بیشتری برای عکس‌العمل در برابر کارهای راننده جلویی خواهید داشت؛ برخی از راننده‌ها در اثر استرس و نگرانی می‌توانند حرکات غیرعادی از خود نشان دهند که تعدادشان چندان کم هم نیست.

takata-765x431

 

فراخوان کیسه‌های تاکاتا در حال حاضر یک چالش بزرگ در دنیای خودرو محسوب می‌شود که حل شدن آن، زمان زیادی طول خواهد کشید. بهترین کاری که می‌توانید در این شرایط انجام دهید این است که اگر خودرویتان این خطر احتمالی را دارد، تا جای ممکن، خود را از تصادفات دور نگه دارید؛ کمربند خود را ببندید و اصول رانندگی را در پشت فرمان رعایت کنید.

 

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴-فروش اقساطی انواع خودروهای هیوندای آغاز شد

لیزینگ کارآمد فروش اقساطی انواع خودروهای هیوندای را با اقساط ۳۶ ماهه آغاز کرد.
فروش اقساطی انواع خودروهای هیوندای آغاز شد

به گزارش اخبار خودرو ،لیزینگ کارآمد فروش اقساطی انواع خودروهای سانتافه ، توسان ،النترا و اکسنت را با اقساط ۳۶ ماهه و با رنگ سفید آغاز کرد.

خودروها پس از واریز مبلغ پیش پرداخت و تکمیل مدارک آماده تحویل است .

نوع عقد قرارداد خودرو واگذار شده به صورت اجاره به شرط تملیک و یا فروش اقساطی سند رهنی بوده و تمامی خودروهای فوق مدل سال ۲۰۱۵  است .
جدول فروش این خودروها به شرح زیر است:

 


 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا