حسین آخوندی

یزدفردا"حسین آخوندی:در همه ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی اشخاصی بدون وابستگی به جریانها و جناحهاو با تکیه بر توانایی فردی توانسته اند مردم را مجاب کنند تا آنها را انتخاب کنند.

رقابت های انتخاباتی می تواند تجربه ای جالب باشد در یک چنین رقابتی از روزی که شروع به فعالیت می شود تا روز انتخابات اتفاقات زیادی رخ می دهد. و با اندکی دوراندیشی در بسیاری از مواقع می توان کنترل اوضاع را در دست گرفت.

برای ایجاد یک استراتژی برنده باید با دیدی منطقی و واقع گرایانه زمینه سیاسی را که در بستر آن فعالیت خواهد شد به خوبی شناخت برخی اوقات با استفاده از اطلاعاتی که از دوره های انتخاباتی گذشته به دست آمده اند می توان ارزیابی ارزشمندی از اوضاع پیش رو به دست آورد.

از جمله در دور انتخابات گذشته چه کسانی برای این سمت کاندیدا شده اند؟ و نتایج به دست آمده چه بوده است ؟ تعداد رای دهندگان در دوره های گذشته چقدر بوده؟ تعداد رای های فرد برنده چه میزان بوده است؟ چه میزان رای برای احراز این سمت کفایت می کند؟

با این اطلاعات می توان پیش بینی های خوبی در مورد سطوح پشتیبانی و نتایج در انتخابات فعلی انجام داد.

نامزدهای مستقل باید پیام روشن و مناسبی داشته باشند و از یک برنامه مناسب  و منطقی برای ارتباط با گروه هدف استفاده کنند.لازم است بدانید چه پیامدهای محلی و ملی برای رای دهندگان اهمیت بیشتری دارد همچنین چه انگیزه ای برای رای دهندگان جهت شرکت در انتخابات موثر خواهد بود.

مردم اغلب هنگامی ترغیب به رای دهی می شوند که مطلب یکسانی را از منابع گوناگون بشنوند اگر از منابع گوناگون بشنوند که شما کاندیدای خوبی هستید به احتمال بیشتری شما را در خاطر خود نگاه داشته و به شما رای خواهند داد.

یکی از اثربخش ترین روش های ترغیب کردن رای دهندگان مراجعه حضوری نامزد است با این طریق شما قادر خواهید بود مشکلات آنها را شنیده و سطح حمایت از خود را بالا ببرید اغلب اوقات رای دهندگان از این که نامزدی زحمت مراجعه حضوری را به خود داده تحت تاثیر قرار می گیرند.بدیهی است که این روش بسیار وقت گیر است.همچنین با تجزیه و تحلیل عملکرد دوره های قبل می توان نظر رای دهندگان را از کاندیدای رقیب به سمت خودتان تغییر دهید.

تجربه شرکت در یک مبارزه انتخاباتی تجربه ای سخت و طاقت فرساست و برای این که نامزد کار خود را درست انجام دهد حجم زیادی از کار و فعالیت لازم است به عبارت دیگر هیچ میانبری برای جلب اعتماد رای دهندگان وجود ندارد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا