یزدفردا:دشمنان هیچ وقت از حمله به ما و نابود کردن ارزشهای ما دست برنخواهند داشت و با توسل به ابزار و تجهیزات مختلف و تکنولوژیهای پیشرفته و علوم در صدد تحقق اهداف خود و کسب منافع خودشان هستند و برایشان مهم نیست که استقلال ، آزادی و ارزشهای سایر ملل و کشورها چه میشود.

در این اثنا رژیم صهیونیستی که از پیشرفت ایران اسلامی عصبانی گردیده است در سمیناری با عنوان "شیعه شناسی" علل آنرا بررسی نموده و یکی از دانشمندان و جامعه شناسان مطرح در ارائه و دفاع از پایان نامه خود اظهار نموده است که "شیعه مانند پرنده و پرستویی است که با دو بال خود به اوج میرسد یکی به رنگ قرمز که بیانگر حادثه عاشورا است و شهادت و شهادت طلبی و ایثارگری را در بین شیعیان فرهنگ نموده است، بنحوی که اگر کشته هم بشوند، باز پیروز هستند.

 بال دیگر این پرنده که به رنگ سبز است، دلالت بر پیروی از دوازده امام و انتظار فرج آخرین امام خود بعنوان منجی عالم بشریت می کند و این انتظار باعث امیدواری او می شود که روزی او خواهد آمد وعلاوه بر اینکه انتقام شهیدان را خواهد گرفت، دنیا را پر از عدل و داد می کند.

بعلاوه این پرنده و پرستو با زرهی پوشیده شده است که خشت، خشت این زره هر کدام یکی از ارزشهای اسلام ناب محمدی است.

 قرآن کریم، نهج البلاغه، نماز جماعت، دعا و از همه مهمتر، ولی فقیه که از جمله خشت های این زره هستند، این پرستو را بیمه می کنند.

لذا ما جهت کنترل، مهار و جلوگیری از پیشرفت و اوج این پرنده باید این موارد را به طرق مختلف و با استفاده از علوم و ابزار و تکنولوژیهای روز، هدف قرار دهیم و با ضربه زدن به این خشتها و بالها این پرستو و پرنده را زمین­گیر ساخته و بر او غالب شویم".

یکی از علوم و ابزارها و تکنولوژیهای امروزی که دشمنان ما از آن سوء استفاده می کنند، علوم ارتباطات و وسایل مربوط به آن مانند تلفنهای همراه و متعاقب آن شبکه های اجتماعی است.

امروزه زمینه ارتباط افراد مختلف را فراهم نموده است و دشمنان از این ابزار علاوه بر جاسوسی و کسب اطلاعات ، در جهت ضربه زدن به ارزشهای اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی مسلمان استفاده می کنند.

در سبک قدیمی جاسوسی، دشمنان، افرادی را در داخل کشور فریب می­دادند یا او را تطمیع می­کردند تا اخبار و اطلاعاتی را جمع آوری نموده و به نحوی بدستشان برساند، آنهم معلوم نبود که چقدر از این اطلاعات صحیح و چقدر نادرست است.

 لیکن امروزه شرکت­های سازنده تلفن­های همراه بصورت رقابتی با هماهنگی و همکاری دستگاه­ها و سازمان­های جاسوسی که اکثرا کشورهای دشمن ما محسوب میشوند، اقدام به تولید این تلفنها در مدلها و تیپهای مختلف می نماید و در بین مردم دنیا آنرا (چه بصورت قاچاق و چه بصورت قانونی) توزیع می کنند، و این تلفنها در دستان ما قرار می گیرد و بدون آنکه آشنائیتی با آسیبها و مشکلات و حواشی احتمالی آنها داشته باشیم، از آن استفاده می کنیم.

 در حالیکه از این نکته غافل هستیم که شرکت سازنده این تلفن با سیستم­های خود می تواند در هر لحظه مرا رصد کند و ببیند کاربر این تلفن کجا هست، بیشترین تماسهای او با چه کسانی است، با چه کسانی کمتر تماس میگیرد، دارای چه شخصیتی هست، چه صحبتها و چه پیامک هایی را با دوستان طراز اول و دوم و سوم خود، رد و بدل می کند و.....

در نهایت با جمع بندی این اطلاعات از کاربران خود که بوسیله سیست­مها و دستگاه­های پیشرفته صورت می­گیرد، متوجه می شوند بعنوان مثال دختران جوان ایرانی چه شخصیتی دارند و چه نیاز دارند و برابر آن نیاز،  اقدام به تهیه و تولید فیلم و بازی و..... می کنند و برایشان می فرستند.

 آنها نیز در قالب همین فیلم و بازی و.... اهدافشان را آندلسی کردن ایران و از بین بردن ارزشهایی مانند حیا، حجاب، عفاف، غیرت و اعتقاداتی که در بالا نام بردیم، است، دنبال می کنند و ما با فاصله گرفتن از این ارزشها و اعتقادات، بدون آنکه خود متوجه باشیم یا بخواهیم سرباز و نیرویی برای دشمن میشویم و در مسیر تحقق اهداف او حرکت می کنیم.

مضافا اینکه در سیستم موبایل های دوربین­دار و پیشرفته و نصب نرم افزارهای اندرویدی شبکه های اجتماعی در تلفن همراه، این نرم افزار با کاربر خود قرارداد می بندد که به اطلاعات گوشی دسترس داشته و این اطلاعات را به سازنده گوشی یا سازنده نرم افزار مربوطه ارسال نماید وما با کلیک کردن جهت نصب نرم افزارهای مربوطه به آن اجازه هر کاری را می دهیم تا بصورت اتوماتیک به اطلاعات مختلف گوشی و ..... دسترسر داشته و از آنها استفاده کند، در غیر اینصورت این سیستم و نرم افزار، نصب نمی شود.

ما باید در بحث شبکه های اجتماعی بیش از این هوشیار باشیم و از بارگذاری اطلاعات شخصی، عکس، فیلم خانوادگی، شوخیهای زننده و کارهایی که باعث ترویج فساد اخلاقی  و.... میگردد، در این شبکه ها پرهیز نماییم.

 چرا که در این شبکه ها احتمال اینکه فرد دیگری به جای دوست و رفیق و یا حتی پسری به اسم و تصویر یک دختر ارتباط بگیرد، وجود دارد. لذا افرادی که در این شبکه ها فعال هستند نام و تصویرشان واقعی نیست، ما هم مواظب باشیم تا مشخصات و عکس و فیلمهای خانوادگی و شخصی خود را در این شبکه ها قرار ندهیم، چون این شبکه ها امن نبوده و امکان افشاء و پخش هرگونه اطلاعات و سوء استفاده از آنها وجود دارد،

پس با اقدامات ذیل بیشتر مواظب و مراقب باشیم:

1- سعی کنیم تا نسبت به عکاسی و فیلمبرداری با تلفنهای همراه خود از خود و افراد خانواده و در زمانهایی که در منزل بصورت راحت هستید، خودداری نماییم چرا که شما و خانوادتان کنار هم هستیم و نیازی به عکس و فیلم نیست و اگر هم نیاز بود با دوربین عکاسی یا فیلمبرداری اقدام کنیم تا امکان پخش و سوء استفاده از آنها وجود نداشته باشد. از طرفی اگر هم نیاز به عکاسی و فیلمبرداری شدیم آنها را در فایلی قرار دهیم که دارای کد و رمزهای 8 تا12 کاراکتری و مخلوطی از حروف، نشان و عدد باشد.

2- از بارگذاری اطلاعات حقیقی و واقعی خود در شبکه های اجتماعی و مجازی تلفن همراه و اینترنت پرهیز نماییم.

3- سعی نماییم تا هر ابزاری که میخواهیم استفاده کنیم آسیبها، تهدیدات و حواشی آنرا کنترل و رصد نموده و نسبت به اصول استفاده از آن آشنائی کامل پیدا کنیم.

4- چنانچه افرادی به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته و شما را تهدید نمودند، اولین دفعه به خانواده (مادر یا پدر یا همسریا هر کدام که ارتباط راحت­تری دارید و بیشتر رفیق هستید، سپس به مشاور و در صورت ادامه حتما موضوع را به پلیس اطلاع دهید و به مقابله با تهدیدات او بپردازید و نگذارید با یک اشتباه کوچکی که عمدا یا سهوا مرتکب شدید، در منجلابی غرق شوید که از هیچ کس؛ خانواده، پلیس و جامعه، کاری بر نیاید و عمرتان تباه شود.) و...

5- ارتباط صمیمانه با افراد خانواده خود به ویژه دخترانمان، داشته باشیم و بنحوی که اگر برای آنها مسئله یا مشکلی پیش آمد، بدون هیچ واهمه و حراسی حداقل آنرا برای ما طرح کرده و از ما راهنمایی و مشاوره بگیرند.

تهیه و تدوین: اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس یزد

سرهنگ دوم: رجبعلی زعیم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا