یزدفردا"روح الله حسینیان راه يافته تهران در مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی در مورد تهدید دكتر علی اکبر صالحی صادر کرد.
بسمه‌تعالی
بنده تصمیم نداشتم درباره آنچه که بین من و آقای ظریف و آقای دکتر صالحی گفت‌وگو شد، سخنی بگویم. چون به نظر می‌رسد رسانه‌های ضد انقلاب و طرفدار دولت به جای پرداخت به اصل نظریات موافقین و مخالفین در مجلس شورای اسلامی به‌ دنبال حاشیه‌سازی هستند تا اصل منطق مخالفین برجام تحت‌الشعاع قرار گیرد. زیرا اگر رسانه‌ها منطق مخالفین این معاهده رقّت‌انگیز را نقل می‌کردند، منطق موافقین و طراحان تحمیل قرارداد به مجلس شورای اسلامی روشن می‌شد.
به این جهت برای روشن شدن موضوع برای دوستان تمام آنچه را که به آقای ظریف و آقای صالحی گفته‌ام به اطلاع مردم شریف متدیّن و حزب‌اللّهی می‌رسانم.
لازم به‌ ذکر است که سخن من به تذکری برمی‌گردد که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به آقای ظریف دادم و عین صحبتم در کمیسیون ضبط شده و موجود است.
من در کمیسیون امنیت پس از بیانیه لوزان گفتم: آقای ظریف! شما با نابودکردن اورانیوم غنی شده 20 درصد و تعطیلی آب سنگین اراک یک قدرت روانی را از جمهوری اسلامی گرفته‌اید و به زودی اسرائیل، ایران را تهدید به بمباران هسته‌ای می‌کند. درست پس از یک ماه، ایران توسط وزیر سابق دفاع اسرائیل تهدید به بمباران هسته‌ای شد.
در روز یکشنبه به‌صورت خصوصی که بعداً آقای امیرآبادی نیز حضور پیدا کردند، گفتم آقای ظریف و آقای صالحی اگر به خاطر برجام که البته دعا می‌کنم چنین خبری نشود، اسرائیل ایران را تهدید به بمب اتم کرد، یا آمریکا به ایران موشک زد، مردم شما را محاکمه خواهند کرد و اگر من کاره‌ای بودم آقای صالحی را محکوم می‌کنم که سیمان‌هایی که در قلب رآکتور اراک ریخته، بیرون آوَرَد و خودش را داخل رآکتور کرده و سیمان به اطرافش تزریق کند.
البته با این شرایطی که عرض کردم، حتماً امت متدیّن و کسانی که برای ساختن رآکتور اراک زحمت کشیده‌اند و با تسامح و تساهل آقایان این قلب تپنده محکوم به پُر شدن با بتن شد، این مجازات را با جرم متناسب می‌دانند.
من از همه دلسوزان می‌خواهم که به اصل موضوع بپردازند و به این حواشی که با نیت خاص برای تحت‌الشعاع قرار دادن اصل موضوع برجام و ابهامات بی‌شمار آن شکل گرفته است، وقعی ننهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا