استاندار یزد در بازدید از کمربند سبز محور یزد-میبد اظهار داشت: استان یزد به‌عنوان منطقه‌ای گرم و خشک نیاز به ایجاد فضای سبز دارد و این اقدام برای مردم استان یزد ماندگار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شنبه 17 بهمن‌ماه استاندار یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری یزد، مدیرکل حوزه استاندار، مشاور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استاندار، فرماندار میبد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از مدیران استان از کمربند سبز محور یزد-میبد بازدید و اقدام به کاشت نهال در این محور کردند.
«سید محمد میرمحمدی» در این بازدید با ضروری دانستن ایجاد فضای سبز برای نقطه‌به‌نقطه استان یزد تأکید کرد: در این محور به لطف خدا کاشت نهال در مساحتی بالغ‌بر 200 هکتار آغازشده است و در یک برنامه 4 ساله، 600 هکتار از این محور نهال‌کاری می‌شود.
وی ادامه داد: آبی که برای آبیاری این نهال‌ها در نظر گرفته‌شده است از محل پساب فاضلاب‌های یزد است که مدت 14 سال بدون استفاده مانده است.
میرمحمدی تصریح کرد: علاوه بر ایجاد فضای سبز در این محور، محیط‌هایی برای استراحت و تفریح مردم و مسافرین در نظر گرفته خواهد شد تا بانشاط، شادابی و طراوت بیشتری وارد یزد شوند.
استاندار یزد همچنین از مطالعه برای ایجاد یک پارک 325 هکتاری در محدوده دروازه قرآن یزد خبر داد و خاطرنشان ساخت: کار نهال‌کاری و درختکاری این پروژه تا پایان سال انجام می‌شود  و تا 4 سال دیگر این پارک به بهره‌برداری خواهد رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا