یزدفردا "دومين نوبت آزمون جامع دوره هاي کوتاه مدت گردشگري با نظارت ميراث فرهنگي استان برگزار گرديد.

سرپرست معاونت گردشگري اين اداره عنوان نمود: اين آزمون با شرکت صد و هفتاد و چهار دانش‌آموخته از آموزشگاه‌هاي گردشگري تحت پوشش اين اداره‌کل و در رشته هاي راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي، مديريت فني دفاتر خدمات مسافرتي و راهنمايان طبيعت گردي با نظارت مستقيم ميراث فرهنگي برگزار شد.

سيد مصطفي فاطمي در خصوص اين آزمون گفت: در اين دوره از برگزاري آزمون جامع گردشگري استان، تعداد يکصد و هشت نفر در رشته راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي و تعداد پنجاه نفر در رشته مديريت فني دفاتر خدمات مسافرتي و شانزده نفر نيز در رشته راهنمايان طبيعت گردي شرکت نمودند.

فاطمي بيان نمود: اين دانش آموختگان پس از گذراندن دوره هاي آموزشي که به ترتيب براي رشته هاي فوق ‎4‎8‎3، ‎3‎2‎1 و ‎3‎8‎7 ساعت در نظر گرفته شده است مجوز شرکت در اين آزمون را کسب نموده اند.

اين مقام مسئول در ادامه اضافه نمود: هدف از برگزاري اين آزمون افزايش سطح علمي و آموزشي فعالان حوزه گردشگري مي باشد و يکي از عوامل مؤثر در توسعه صنعت گردشگري، استفاده از نيروهاي علمي و متخصص و ارائه آموزش‌هاي تخصصي در اين زمينه است.

وي تصريح کرد: شرکت‌کنندگان در اين آزمون، پس از قبولي و دريافت گواهينامه مربوطه از اين اداره مجوز فعاليت در حوزه‌هاي تخصصي گردشگري را کسب خواهند نمود.

شايان ذکر است: محمد مهدي شرافت مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد روز جمعه مورخ ‎1‎6 بهمن ماه از محل برگزاري اين آزمون جامع گردشگري بازديد نمود و از نزديک ميزان کيفيت برگزاري اين آزمون را رصد نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا