یزدفردا"فرماندار يزد گفت: با توجه به اعتماد و اطمینان مردم به سخنان علما و روحانیت لازم است از ظرفیت و نقش تبلیغی آنان در جهت پیشگیری از گرایش به مواد مخدر و تقبیح آن استفاده شود.

ششمين جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد با حضور فرماندار، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و ساير اعضاء تشكيل شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه اظهار داشت: بهترين راه مبارزه با پدیده شوم اعتیاد پیشگیری ، آگاه سازی و آموزش جوانان و ديگر افراد جامعه توسط مردم و مسئولان نسبت به خطرات و پيامدهاي مصرف مواد مخدر می باشد.

فرماندار يزد افزود: دستگاه هاي اجرايي نظير آموزش و پرورش، بهزيستي و سازمان تبليغات اسلامي مي توانند از طريق برگزاري دوره هاي آموزشي براي عموم افراد جامعه به ويژه نسل جوان در اين زمينه پيش قدم باشند.

وي با تقدير از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان تبليغات اسلامي در راستاي برگزاري دوره هاي آموزشي تصريح كرد: باید از ظرفیت های موجود در مساجد و تكايا استفاده شود و آثار و مضرات مواد مخدر در این محافل مطرح شود.

" شاكري شمسي " اضافه كرد: استفاده از اين ظرفيت و بهره مندی از نقش روحانيون و مبلغين می تواند بالاترین تاثیر را در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر داشته باشد.

رئيس شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد با اشاره به کاهش سن اعتیاد و افزایش شمار معتادان زن گفت: جوانان و نوجوانان سرمایه های جامعه هستند که باید برای نجات آن ها از هجوم اعتیاد همه مردم احساس وظیفه کنند.

فرماندار يزد در پايان ابراز داشت: اميد است با بحث و بررسي راهكاري هاي مقابله و پيشگيري و رسيدن به نتايج علمي و عملياتي و همچنين با تلاش مسئولين ذيربط بتوانيم گام مهمي را در مبارزه با اعتياد برداريم.

در اين جلسه نمايندگان ادارات تبليغات اسلامي و نواحي يك و دو آموزش و پرورش گزارشي از اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاري دوره هاي آموزشي ارائه نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا