نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از نزدیک در جریان روند اجرایی خط دوم انتقال آب به استان یزد قرار گرفت.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از نزدیک در جریان روند اجرایی خط دوم انتقال آب به استان یزد قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، "محمد صالح جوکار" در این بازدید اظهار داشت: خط اول انتقال آب به استان 98 میلیون متر مکعب ظرفیت داشت که هم اکنون بیش از شصت و دو میلیون متر مکعب آن اجرایی نشده است.

وی گفت: خط دوم انتقال آب به استان نیز با ظرفیت 150 میلیون متر مکعب است که در ابتدا قرار بود از استان اصفهان بگذرد و تونلی به عمق 70 کیلومتر را در برمی گرفت که احتمال تهدید خط مثل گذشته را نیز به دنبال داشت.

جوکار ادامه یافت: با هماهنگی های صورت گرفته با وزیر نیروی دولت دهم و یازدهم دستور امکان سنجی مسیر جدید صادر شد و طی جلسات مجمع سه استان اصفهان، کهکلویه و بویراحمد و یزد خط لوله جدید به تصویب رسید.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پس از تصویب وزارت نیرو و شورای عالی آب در خصوص مسیر جدید، مخالفت های جدی از طرف استان اصفهان در این زمینه صورت گرفت که نهایتا اجرای تونل هفتاد کیلومتری مسیر قدیم تعطیل شد و لوله گذاری مسیر جدید آغاز کردید.

وی اضافه کرد: 25 کیلومتر از مسیر جدید خط انتقال لوله گذاری شده است و ادامه کار با تعهدات پیمان کار، اعتبار وزارت نیرو، اوراق مشارکت و احتمالا تعریف خط اعتباری اجرایی خواهد شد.

جوکار همچنین مقدمات اجرایی شدن سد بهشت آباد را نیز یادآور شد و افزود: دغدغه اصلی من رسیدن آب این مایه حیاتی به مردم استان یزد است.

این مقام مسئول اجرای خط دوم انتقال آب را موجب استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در راستای پیشرفت و تعالی استان یزد بیان کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا