نشست کارگروه تخصصی معماری با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی کشور در دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد برگزار شد.

این نشست که با هدف هم‌افزایی بیشتر میان نمایندگان دانشگاه‌های تهران، زنجان، یزد در دانشکده هنر و معماری برگزار شد، رابطه دانشگاه و حفظ معماری ایرانی و اسلامی، رابطه دانشگاه و جامعه حرفه‌ای معماری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
دکتر سید محمدحسین آیت‌اللهی، رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد در این نشست با بیان اینکه رابطه علم و عمل در رشته هنر و معماری از سوی دانشکده هنر و معماری در حال پیگیری است، گفت: با توجه به پیشنهاد ارائه شده، مقرر شد در دانشگاه‌های مرجع که رشته معماری در آن‌ها تدریس می‌شود، جلساتی پیرامون علم و عمل در حوزه معماری برگزار شود.
وی افزود: در این راستا جلساتی با دانشگاه تهران برگزار شد که در یزد نیز پس از بازدید از دانشکده هنر و معماری ادامه آن مباحث دنبال خواهد شد.
دکتر سید محمدحسین آیت‌اللهی به عنوان مشاور وزیر راه و شهرسازی در توسعه فرهنگ ایرانی، اسلامی در معماری اظهار داشت: آسیب‌ها و مشکلات بسیاری پیرامون این موضوع وجود دارد، به طور مثال چرا چهره شهر یزد، با سابقه تاریخی که دارد از دیدگاه معماری و شهرسازی آشفته است؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا