معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد گفت: دوره های آموزشی ویژه اعضای شعب اخذ رأی با هدف یادآوری، بازآموزی و آشنایی با تغییرات جزئی به وجود آمده در قانون انتخابات است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، دوره آموزشی ویژه سومین گروه از اعضای شعب اخذ رأی شهرستان یزد با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و بخشداران مرکزی و زارچ برگزار شد.

" محمد علی جعفری" در این جلسه با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: فرآیند برگزاری پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مراحل پایانی نزدیک شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد افزود: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شهرستان یزد به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان می باشد که بدین منظور کار ثبت نام از داوطلبان به جز وزارت کشور و فرمانداری قم و فرمانداری یزد نیز انجام شد و براساس قانون بررسی صلاحیت داوطلبان این انتخابات صرفاً بر عهده فقهای شورای نگهبان بوده که این فرآیند انجام شده و تا 21 بهمن ماه اسامی نهایی داوطلبان مشخص خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان یزد با بیان اینکه کار ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک نیز براساس قانون در فرمانداری یزد انجام شده است اضافه کرد: تاکنون کار بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان به اتمام رسیده است که بعد از رسیدگی به شکایات برخی افراد رد صلاحیت اسامی نهایی  نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی 27 بهمن ماه اعلام می شود.

 وی در بخشی دیگر از مطالب خود با اشاره به اینکه براساس قانون وزارت کشور، استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری های مجری انتخابات هستند تصریح کرد: اقشار مختلف مردم در انتخابات حضور دارند و بخشی از آنها به عنوان معتمدین و اعضای هیأت اجرایی زمینه ساز برگزاری انتخابات باشکوه هستند.

" محمد علی جعفری" اشرافیت مجریان را در برگزاری انتخاباتی سالم مهم و تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) انتخابات را حق الناس می خوانند، بدین منظور است که همه فعالیت های در انتخابات باید براساس نص قانون باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری یزد با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی ویژه اعضای شعب اخذ رأی ابراز داشت: این دوره ها با هدف یادآوری و بازآموزی و آشنایی با تغییرات جزئی به وجود آمده در قانون انتخابات است.

" جعفری" با اعلام اینکه بیش از دو هزار نفر در این دورهای آموزشی شرکت می کنند گفت: با توجه به برنامه زمانبندی انجام شده طي شش دوره، اعضای شعبه آموزشهاي لازم را در زمينه آشنايي با آخرين قوانين و دستور العمل هاي مربوط به انتخابات فرا خواهند گرفت.

وی افزود: با توجه به قانون انتخابات، داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی می توانند نمایندگانی را برای شعب اخذ رأی انتخاب نمایند که این افراد می توانند از ابتدای تا انتهای اخذ رأی و شمارش آرا در محل شعبه حضور داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد در پایان بر بی طرفی کلیه اعضای شعبه در انتخابات تأکید کرد و اظهار داشت: مجریان انتخابات باید فارغ از هر گونه گرایش سیاسی خاصی در روز اخذ رأی تنها به انجام وظابف خود بر مبنای آنچه در قانون بیان شده است، عمل نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا