دبیر دومین جشنواره فجر روستای بخش مرکزی تفت بر ارائه شایسته و مطلوب توانمندی های روستایی در دومین جشنواره فجر روستایی بخش مرکزی شهرستان تفت تاکید کرد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" "علی احمدیان" در گفتگوی اختصاصی با اشاره به قابلیت ها و پتانسیل های عظیم روستایی گفت: روستاها به عنوان یکی از حیاتی ترین مناطق کشور در برقراری توازن و تعادل در توسعه همه جانبه و تامین امنیت پایدار این مرز و بوم، از جایگاهی بسیار مهم و حائز اهمیت برخوردار هستند.

بخشدار مرکزی تفت با بیان این که روستاها می‌توانند نبض تپنده اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی باشند ادامه داد: فرهنگ روستایی، فرهنگ تکیه بر خود، سختکوشی و استقامت است و توسعه این فرهنگ در همه ابعاد، بهترین کمک رسان برای تامین زیرساختهای لازم در جهت اجرای سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به ضرورت بازتعریف حقیقی و مبتنی بر واقعیت نقش روستاها در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور اظهار داشت: یکی از راهکارهای تاثیرگذار در این رابطه، برگزاری جشنواره های روستایی با هدف معرفی قابلیتها و توانمندی های روستایی است.

احمدیان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بزرگ فجر روستایی در بخش مرکزی تفت اظهار داشت: بخش مرکزی شهرستان تفت با برخورداری از روستاهای مستعد و متعدد، یکی از نواحی مهم روستایی در استان است که  می تواند در بسیاری از طرح ها و توسعه های روستایی پیشگام باشد.

وی برگزاری دومین جشنواره بزرگ فجر روستا در بخش مرکزی تفت را گامی موثر برای معرفی قابلیتهای روستایی و تجلیل از همت و تلاش روستاییان عزیز در عرصه های مختلف عنوان کرد و افزود: تداوم برگزاری این گونه جشنواره ها، جاری کننده روح نشاط و امیدواری در نواحی روستایی است و می تواند در احیاء و حفظ حیات روستاها مثمرثمر باشد.

وی در پایان با گرامیداشت فرا رسیدن ایام ا... دهه مبارک فجر ابراز امیدواری کرد: این مناسبت ارزشمند، فرصتی برای معرفی استعدادها و پتانسیل های مختلف مناطق روستایی و ترویج فرهنگ غنی روستا در عرصه های مختلف باشد.    

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا