فرماندار بافق از ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان بافق به عنوان نقطه عطفي براي سرمايه گذاري و ترويج صنعت توريست در كشور يادكرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ همزمان با ايام الله مبارك دهه فجر مراسم شاهنامه با حضور فرماندار بافق ، معاونين اداره كل ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي استان يزد ،جمعي از مسئولان و مردم بافق در مجموعه نفريحي و گردشگري باغ تيتو برگزار شد.

فرماندار بافق ضمن تبريك ايام دهه مبارك فجر و سي و هفتمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه حفظ فرهنگ ها ، آداب و رسوم جزء سرمايه هاي هر كشور محسوب مي شود، اظهار داشت: بسیاری از کشورها برای احیاء و زنده نگه داشتن تاریخ نیاکان و مباحث فرهنگی خود هزینه های بسیاری را پرداخت می کنند اما کشور ایران با توجه به تاريخ چندين هزار ساله سرشار از میراث فرهنگی غنی بوده كه اما متاسفانه به آن کمتر توجه شده است.

سید مهدی طلایی مقدم استان یزد را زبانزد كشور از حيث مسائل فرهنگي و ميراثي خواند و گفت: از بین تمام شهرستان های استان ، شهرستان بافق حرف های خوبی در زمینه هاي ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي برای گفتن دارد و وقت آن رسیده تا شهرستان بافق در زمینه توجه به مسائل فرهنگی و هنري به خود بیاید.

وی ادامه داد: بافق به غیر از سنگ آهن ظرفیت های بسیار خوبی داردکه می توان روی آن سرمایه گذاری کرد بايد در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري سرمايه گذاري كرد تا مردم طعم شيرين اقتصادي را در اين حوزه بچشند.

طلايي مقدم با اشاره به توانمندي و پتانسیل های موجود در شهرستان بافق گفت : بافق به غیر ازسنگ آهن از ظرفیت ها و موقعیت های ارزشمندی از جمله صنایع جوار ریلی، میراث فرهنگی، گردشگری،کشاورزی، دامپروری ، پرورش آبزیان آب شوری و… برخوردار است.

فرماندار بافق با بیان این که تحریم ها نقطه عطف و برکتی برای کشور ایران بود خاطر نشان كرد: تحریم ها عاملی بود تا توجه به فروش نفت کمتر شود، به برکت تحریم ها و موضوع اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کرده اند باعث شد كشور ایران به بسیاری از مزیت ها و ظرفیت های خود توجه بیشتری كند.

وي فروش برخي از محصولات صنايع دستي شهرستان در ديگر استان هاي كشور را يادآور شد و گفت: با توجه به هنري كه در مردم بافق وجود دارد چرا نبايد ارزش افزوده محصولات صنايع دستي به دست صنعت گر بافق برسد ، باید تلاش نمود تا ۴ سال دیگر بافق کمترین اتکاء به سنگ را داشته باشد، باید خودمان را باور کنیم.

سید مهدی طلایی مقدم گفت: خرسندم از اینکه امروز اعلام کنم بافق در بحث میراث فرهنگی جزء اولین شهرستان های استان یزد می باشد که به آن توجه خاص شده است و خوشبختانه گردشگراني كه به شهرستان سفر مي كنند ،خود این شهرستان را برای بازدید انتخاب می کند.

گفتني است اجراي مراسم باستاني كاران ، سرود دانش آموزي ، شاهنامه خواني توسط "ابوالفضل ورمرزيار" و پرده خواني توسط هنرمند بافقي خانم سميرا قلي زاده از انجمن هنري نغمه كوير بافق از جمله برنامه هاي اين آيين بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا