دکتر محمد صالح اولیاء رییس دانشگاه یزد با حکم وزیر علوم، به عنوان دبیر کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این استان منصوب شد.

در بخشی از حکم محمد فرهادی خطاب به رییس دانشگاه یزد آمده: امید است با اتکال به خداوند متعال در جهت تحقق و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت علوم در حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری و در چارچوب اهداف جمهوری اسلامی ایران موفق و موید باشید.
کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، در راستای اجرای ماده ۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و به منظور سامان‌دهی امر پژوهش، فناوری و نوآوری در استان‌ها و فراهم‌سازی شرایط اصلاح و بهبود نظام نوآوری منطقه‌ای در ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها تشکیل شده است.

تدوین و به روزرسانی سند آمایش علم و فناوری استانی، برنامه‌ریزی در جهت استقرار و اصلاح نظام نوآوری منطقه در استان، تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت میان‌مدت و بلندمدت آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان بر اساس سند آمایش مصوب و تعیین اولویت‌های تحقیقاتی و فناوری استان برمبنای شناسایی نیازها، توانایی‌ها و مزیت‌های استانی از جمله وظایف این کارگروه می‌باشد.  این کارگروه همچنین به نظارت بر فعالیت‌های علمی، فناورانه و نوآورانه استان در چارچوب مصوبات شورای عالی عتف، تدوین برنامه‌های حمایت از توسعه و ارتقای مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان و تدوین‌ ساز و کارهای هم‌سویی بین اهداف و سیاست‌های استانی در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با اهداف و سیاست‌های ملی خواهد پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا