دبير شوراي عالي امنيت ملي در اجتماع عظيم مردم يزد در راهپيمايي 22 بهمن گفت: مسئولان ارشد نظام و دولت تدبير و اميد به فكر حل مشكلات معيشتي و اقتصادي مردم هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، روز پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه گردهمایی پایانی راهپيمايي باشكوه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور امير دريابان «علي شمخاني» دبير شوراي عالي امنيت ملي، نماينده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه يزد، استاندار يزد، جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم دارالعباده در ميدان امیر چخماق يزد برگزار شد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي ضمن تبريك سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اظهار داشت: 37 سال از پيروزي انقلاب می‌گذرد و امروز نظام جمهوري اسلامي ايران باثبات‌ترین و مستقل‌ترین كشور در باور ملت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است.
 «امیر دریابان علي شمخاني» ادامه داد: وحدت ملت ايران همراه با تبعيت از فرمايشات حضرت امام خميني («ه) رژيم ستم‌شاهی پهلوي را سرنگون و حكومت اسلامي را با شعار «الله‌اکبر» و «لااله‌الاالله» پایه‌گذاری كرد.
وي افزود: استقلال جمهوري اسلامي ايران در طول اين 37 سال در مقاطع مختلف مورد تعرض قرار گرفت اما اتحاد و انسجام ملت ايران و رهبري مدبرانه مقام معظم رهبري انقلاب را از توطئه‌های داخلي و خارجي نجات داد و اقتدار و مشاركت مردم امروز به اوج رسيده و اين حضور تا روز برگزاري انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در هفتم اسفندماه تداوم خواهد داشت.
دريابان شمخاني ضمن مقايسه ايران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب اسلامي تصريح كرد: نوع حكومت در دوران ستم‌شاهی، موروثي بود و مردم هيچ نقش و جايگاهي در انتخاب حاكمان خود نداشتند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: در آن دوران دين و مذهب نيز در جامعه جايگاهي نداشت و حتي عليه آن مبارزه انجام می‌گرفت.
وي ادامه داد: اما امروز در نظام جمهوري اسلامي ايران مردم تعیین‌کننده‌ترین كانون در انتخاب حكومت هستند و حتي رهبر و حاكم اسلامي نيز توسط مجلس خبرگان رهبري كه توسط مردم انتخاب می‌شوند تعيين می‌شود.
دريابان شمخاني افزود: ايران امروز به قدرت تعیین‌کننده و بازيگر اصلي در منطقه خاورميانه تبدیل‌شده است و اين مهم نتيجه پيوستگي حكومت ديني با مردم است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به رفع تحریم‌های ظالمانه عليه ملت ايران و به فرجام رسيدن برجام تصريح كرد: امروز جمهوري اسلامي ايران به يك قدرت هسته‌ای تبدیل‌شده و با برطرف شدن تحریم‌های ظالمانه فرصت خدمت به حوزه اقتصاد كشور فراهم‌شده است.
وي با ترسيم چشم‌انداز نظام جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: ايران فردا ايراني به‌مراتب قدرتمندتر و توانمندتر است كه در آن راه حضرت امام خميني (ره) راه ولايت و راه مشاركت بخشي مردم دنبال می‌شود.
دريابان شمخاني در پايان سخنان خود ضمن تقدير از حضور گسترده، باشكوه و بانشاط مردم دارالعباده يزد در راهپيمايي 22 بهمن خاطرنشان كرد: استان يزد يكي از استان‌های فعال و مؤثر در پيروزي انقلاب اسلامي ايران بود و نقش عالمان ديني اين استان به‌ویژه شهيد محراب، «حضرت آیت‌الله شهيد صدوقي» در توسعه تفكر حضرت امام خميني (ره) در جامعه آن روز ايران نقشي انكارناپذير است.
گفتني است در پايان راهپيمايي 22 بهمن در ميدان امیر چخماق قطع‌نامه‌ای قرائت شد و مردم دارالعباده يزد با شعارهاي خود، بندهاي مختلف اين قطع‌نامه را تأييد كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا