مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نقش مهمی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های علمی و پژوهشی مرتبط با زنان و خانواده در استان دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ نشست مشترک مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد به‌منظور بررسی زمینه‌های همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با دفتر امور بانوان جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های این دفتر برگزار شد.
«فخرالسادات خامسی هامانه» در این نشت گفت: یکی از برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده تخصصی و علمی کردن طرح‌ها، پروژه‌ها و فعالیت‌ها است و این امر با جذب بودجه‌های پژوهشی امکان‌پذیر خواهد بود.
وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی در دفتر امور بانوان و خانواده استان، افزود: ایده‌ها و طرح‌هایی که از سوی متخصصان، محققان و صاحب‌نظران در کمیته‌های تخصصی مطرح می‌شود، می‌تواند در قالب طرح‌های پژوهشی، پیگیری، اجرایی و عملیاتی گردد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست، بالندگی و مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف را یکی از محورهای توسعه استان دانست و با اشاره به تبدیل استان یزد به پایلوت خانواده سالم و بالنده در کشور گفت: پیاده‌سازی و عملیات استراتژی‌های این طرح از چشم‌اندازهای رشد استان است که از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قابل‌پیگیری است و می‌تواند در قالب سند راهبردی زنان و خانواده استان موردتوجه قرار گیرد.
«حمید نصیری زاده» در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ارتقای کیفیت زندگی و نهادینه‌سازی مهارت آموزش و بینش شهروندان تحرک سلامت و نشاط فردی و اجتماعی شهروندان استان نیز از اصلی‌ترین راهبردهای توسعه استان است که قاعدتاً نقش زنان و افزایش مشارکت بانوان از پایه‌های مهم آن به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده در استان و رسیدن به پایین‌ترین میزان آن در کشور را در   توسعه‌ای خود دنبال می‌کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأکید کرد: استفاده از توان علمی و اجرایی زنان در بخش‌های مختلف استان موردتوجه قرارگرفته و نگاه بر اساس شایسته‌سالاری است.
وی افزود: توجه به نهاد خانواده به‌عنوان مرجع اساسی و پایه هر نوع توسعه و تربیت فرزندان فرهیخته و شایسته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا