یزدفردا"روز جمعه 23 بهمن 94 رشکوئیه تفت شاهد بزرگترین جشنواره بومی و محلی روستائیان بود. همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر چهارمین جشنواره غذاهای سنتی و لپو کلوخ در رشکوئیه تفت برگزار شد.

در این مراسم که با حضور روستائیان، گردشگران داخلی، فرماندار تفت و مسئولین شهرستان برگزار شد برنامه های متنوع تفریحی و بازی های بومی برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در حاشیه این مراسم عنوان کرد: آیین ها و جشنواره های سنتی یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری هر منطقه است و ما در طرح پنج ساله گردشگری استان تقویت اینگونه مراسم ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

محمدمهدی شرافت افزود: در این برنامه هشتاد آیین و رسم به عنوان جاذبه گردشگری استان شناسایی شده و جشنواره رشکوئیه به دلیل برگزاری چهار سال مداوم در بهمن ماه هر سال توانسته امتیاز خوبی را در این جشنواره های استانی کسب کند که در حال حاضر جایگاه سیزدهم را دارد.

وی ادامه داد: این جشنواره می تواند به معرفی بهتر منطقه گاریزات و خصوصا رشکوئیه بیانجامد و گردشگری روستایی را در استان توسعه دهد.

گفتنی است: جشنواره رشکوئیه امسال با شعار همدلی و همزبانی در پرتو آیین های سنتی روستایی برای چهارمین سال متوالی برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا