محسن اختياري

یزدفردا"آیا هیچگاه اندكی می اندیشیم كه امنیت و آسودگی زندگی بدون دغدغه امروز خویش را مدیون چه كسانی هستیم ؟

شاید دشوار باشد درك چنین واقعیتی كه بودند مردان مردی كه در راه آرمانهایشان و برای اعتلای میهنشان و سرافرازی مردمشان جان خود را در كف گرفتند و نثار كردند . و شاید حتی اندیشیدن به این موضوع هم چالش برانگیز باشد كه مگر می شود انسانی از زندگیش ، از زن و فرزندش از تمام داراییهای دنیاییش و مهمتر از آن از همه هستیش و از جانش بگذرد بخاطر دیگران ؟! كدام یك از ما حاضر می شویم از بی ارزشترین داراییهایمان ، از خانه مان ، از اتومبیلمان و از خوشیهایمان بگذریم تا دیگران آسوده باشند .

اگر چه بیشتربه افسانه می ماند و همچون قهرمانان اساطیری افسانه های كهن ، اما بودند و هنوز هم هستند چنین اسطوره هایی . تمامی آنهاییكه پای در این وادی نهادند قهرمانند ، اما در این میان شهیدان تمامی مدالها و ارزشهای دنیوی را به سخره گرفته اند و جایگاهی یافته اند كه مدال قهرمانیشان مهر ابدیت خورده است و ورای هرگونه مقام دنیایی ، هر انسان اندیشمندی را در هر نقطه این كره خاكی فارغ از هر گونه تفكر و اعتقادی به كرنش و احترام وا می دارند .

سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان شیرمرد استوار شیركوه ، فرزند این دیار سرافراز و از فرماندهان جنگ و قهرمانان جاوید این سرزمین كه در ایام دفاع مقدس آوازه رشادت و شجاعتش حتی مرزها را درنوردیده بود و سرانجام در مرزهای لبنان و به دست عوامل صهیونیست و استكبار ربوده شد .

سرافرازیهای این قهرمان ملی ایران زمین دستمایه فیلمی قرار گرفته با نام  " ایستاده در غبار " كه در جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال شدیدا مورد اقبال و استقبال واقع گردیده بطوریكه در میان انبوه آثار موجود به عنوان بهترین فیلم كل جشنواره برگزیده شده است . اتفاقی كه به روشنی گویای این حقیقت است كه این ملت غیور به خوبی قهرمانهای واقعیش را از قهرمانهای مجازی و توخالی تمایز می دهد و برایشان ارج و احترام قائل است .

شاید بسیاری از ما حتی نام این سردار قهرمان را هم نشنیده باشیم و حتی ندانیم كه همه این افتخارات از آن فرزندی از فرزندان روستای سانیج از شهرستان تفت است ؛ ولیكن برعهده همه ماست تا داراییهای ارزشمند و حقیقیمان را بهتر بشناسیم و قهرمانان واقعی سرزمینمان را الگو و اسوه خود و فرزندانمان قرار دهیم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا