یزدفردا "خبر آرشیوی:تاریخ خبر 18 /1/88


در جلسه بررسی مشکلات کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها که به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد بر اجرای تغییرکاربری زمین متقاضیانی که اراضی آنها در طرح های شهری، جامع و تفصیلی دارای کاربری های مختلف است طبق ضوابط این طرح تأکید شد.


به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، این جلسه که با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون های ماده 100 شهرداری ها در محل سالن شهید موحدین استانداری برگزار گردید همچنین بر ایجاد وحدت رویه در صدور آراء این کمیسسون ها تاکید شد.
معاون عمرانی استاندار در این نشست با اشاره به نامگذاری سال 88 به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف بر رعایت صرفه جویی در انرژی و منابع طبیعی تاکید کرد.
سید محمد میرسعیدی اتلاف وقت مردم را یکی از مصادیق اسراف دانست و گفت: ادارات و نهاد های دولتی باید به گونه ای عمل کنند تا در حد اقل زمان به امور مردم رسیدگی شود.
وی بر برخورد قاطع با متخلفین تأکید کرد و گفت: اقتدار نظام در گرو اعمال قانون و سلامت درازمدت مردم در راستای عمل به قانون است.
وی بر رعایت قوانین ساخت و ساز در ساخت و ساز های شهر ها تاکید کرد و گفت: از بزرگترین خدمات مسئولین استان به دست اندرکاران و بهره برداران صنعت ساختمان این است که بر رعایت قوانین ساخت و ساز در این طرح تاکید کنند.
معاون استاندار اقتدار در اعمال قانون ساخت و ساز را عامل بازدارنده متخلفین دانست و گفت: بالا رفتن عمر ساختمان و کاهش تلفات در هنگام بروز حادثه از مهمترین فواید اعمال قانون در ساخت و ساز است.
وی افزود : باید به گونه ای عمل شود که جرأت تخلف از قوانین ساخت و ساز در جامعه از بین برود.
اقدام به موقع شهرداری در مقابله با متخلفان ، وحدت رویه بین شهرداریهای استان و حضور شهرداران در جلسه بررسی کمیسیون ماده 100 از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
گفتنی است کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها به منظور رسیدگی به تخلفات ساختمان، اراضی و املاک واقع در محدوده و حریم شهرها تشکیل و نسبت به صدور رأی برای برخورد با متخلف اقدام می نماید.



توضیح :تاخیر در انتشار اخبار استانداری به علت عدم همکاری روابط عمومی محترم استانداری می باشد

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا