تنها مرکزدولتي سرپايي بازتواني معتادين در يزد آغازبه کارکرد

مرکز سرپايي درمان و بازتواني معتادين با حضورمدير کل سازمان بهزيستي استان يزد ، معاون امور فرهنگي و پيشگيري بهزيستي ، معاون اجتماعي نيروي انتظامي يزد و جمعي از کارشناسان سازمان به بهره برداري رسيد.

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا"دکتر تقديسي مسئول دفتر امور اعتياد سازمان بهزيستي استان يزد در مراسم آغاز به کار اين مرکز؛ درمان معتادين متقاضي ترک اعتياد به صورت سرپايي را از جمله خدمات اين مرکز بيان کرد و گفت: مرکز بازتواني اعتياد به روش سم زدايي با متادون و دارو هاي غير مخدر اقدام به ترک معتادين مي کنند.

وي افزود: اين مرکز همچنين در روش درمان نگهدارنده نيزاستفاده از متادون را ويژه افرادي که ترک ناموفق داشته‌اند و قادر به ترک اعتياد نيستند به کار مي برد.

دکتر تقديسي هدف از انجام اين روش را کاهش آسيب دانست و اظهار داشت: متادون جايگزين خوبي براي مواد مخدر است و باعث مي شود، فرد ديگر سراغ مواد مخدر نرود.

وي گفت: اين مرکز تنها مرکز دولتي درمان سرپايي معتادين در استان است که در بخش هاي مددکاري، روان شناسي، پزشکي و آزمايشگاه به ارائه خدمات مي‌پردازد.

مسئول دفتر امور اعتياد سازمان بهزيستي استان يزد، متوسط پذيرش معتادين در اين مرکز را به طور ماهيانه 30 نفر عنوان کرد و تصريح کرد: ميانگين بهبودي معتادين در طول 6 ماه 20 تا 25 درصد مي‌باشد.

وي گفت: در حال حاضر تعداد 34 مرکز درمان و پيشگيري از اعتياد غير دولتي در استان مشغول فعاليت هستند.

گفتني است؛ مرکز سرپايي بازتواني معتادين بهزستي پيش از اين در خيابان کاشاني فعاليت مي‌کرد که به دليل نارضايتي اهالي منطقه به مجتمع حاج ابوالقاسم بيکي واقع در جاده خضر آباد انتقال يافت.

يزدفردا  

منبع:ايسنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا