قائم مقام سازمان دانش آموزی كشور گفت: بیش از چهار هزار نفر از دانش آموزان استانهای كشور تا پایان امسال به عمره مفرده اعزام می شوند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش وپرورش استان يزد "داوود روستایی " روز جمعه در حاشیه برگزاری سومین دوره مجمع مربیان پیشتازان و فرزانگان سازمان دانش آموزی كشور در یزد افزود: اعزام این دانش آموزان از اول بهمن امسال صورت می گیرد .
وی با اشاره به اینكه بیشتر این دانش آموزان را نخبگان و از نفرات برگزیده مسابقات مختلف و عضو تشكیلات دانش آموزی هستند ،اضافه كرد: انتخاب دانش آموزان برای تشرف به مكه معظمه و مدینه منوره و سرمین وحی بر اساس قرعه كشی در سطح استان ها صورت گرفته است .
قائم مقام سازمان دانش آموزی كشور درباره فعالیت های این سازمان در سطح واحد های آموزشی هم تصریح كرد: سازمان دانش آموزی یكی از سازمان های بزرگ در وزارت آموزش و پرورش است كه از یك شبكه دانش آموزی یك میلیون نفری تشكیل شده است .
روستایی با بیان اینكه این سازمان در همه ادارات آموزش و پرورش در مناطق مختلف كشور شعبه دارد، تاكید كرد: در حال حاضر این سازمان دانش آموزی درسطح بیش از 30 هزار مدرسه كشور شعبه دارد كه فعالیت های آن از مقطع چهارم ابتدایی آغاز و تا پایان دوره متوسطه ادامه می یابد .
این مقام مسئول از اهم فعالیت های سازمان دانش آموزی را شامل حج عمره دانش آموزی ، برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی ، خبرنگاری و انواع برنامه های اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، هنری و نیز اجرای برنامه هایی مانند گردشگری ، اردوهای آموزشی ، كتابیاری و امدادیاری عنوان كرد.
وی حضور فعال و با نشاط دانش آموزان و اعضای این سازمان در برنامه های مختلف نظام و انقلاب و تحقق منویات مقام معظم رهبری را مورد تاكید قرار داد .
سومین دوره مجمع مربیان سازمان دانش آموزی منتخب سراسر كشور كه با حضور 100 نفر از روز 15 دی در آمفی تئاتر پژوهشكده تعلیم و تربیت فرهنگیان یزد آغاز شده بود روز جمعه به كار خود پایان داد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا