نشست خبری امام جمعه بافق عصر دوشنبه با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق برگزارشد. در این دیدار موضوع هایی چون؛ پیگیریهای انجام شده در خصوص انتصاب فرمانداربافق، خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی، گمرک و کارخانه کاشی بافق و برخی دیگر مسایل مطرح گردید. 

امام جمعه بافق از معرفی گزینه بومی فرمانداری بافق به اذعان مسئولین استان در چند روز آینده خبر داد و عنوان داشت: نشستی در استانداری با فلاح زاده استاندار یزد به همراه عسکری مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی وطلایی رئیس شورای شهربافق داشتیم و در خصوص بسیاری از مسایل شهرستان بحث و گفتگوشد.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: گزینه اولی که برای تصدی فرمانداری شهرستان طرح گردید پس از رایزنی های انجام شده این مسئولیت را نپذیرفت و گزینه دوم مطرح و نظر بنده را نیز جویا شدند و بزودی معرفی می شود.

وی با بیان این نکته که در این دیدار مخالفتم با خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را با استاندار یزد در میان گذاشتم، اضافه کرد: همچنین قول استاندار در زمینه عدم خصوصی سازی شرکت سنگ آهن بافق را یادآورشدم که البته فلاح زاده بیان داشت؛ که این موضوع را با توجه به صحبت های رحیمی معاون رئیس جمهور عنوان کرده است.

حجت الاسلام سلیمانی همچنین ادامه داد: در این دیدار از استاندار خواستم با توجه به واگذاری ۴ درصد معدن به قم بابت بدهی و ۲۱ درصد به صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری، در صورتی که دولت مقید است این موضوع بنا بر اصل۴۴ انجام شود باید سهم شهرستان بافق شامل؛ حداقل ۱۰ درصد برای شهربافق و ۵ درصد سهم پرسنل لحاظ و کلیه پرداخت ها و مزایایی که این شرکت به شهرستان و شهرداری پرداخت می کرده مانند زمان دولتی به روال گذشته ادامه یابد.

وی به ضرورت بسترسازی از سوی مسئولین شهرستان برای سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: جهت کارخانه کاشی بافق نیز دیداری با یک سرمایه گذار در مرکز استان داشتم و ضمن بیان برخی مسایل و نیازها برای تکمیل دانسته ها به شکوهی معرفی شد. وی در خصوص گمرک بافق نیز به برخی مسایل و مشکلات از جمله عدم اختصاص نیرو و کمبود مواد صادراتی اشاره داشت.

امام جمعه بافق عملکرد رسانه های شهرستان را خوب ارزیابی نمود و توصیه کرد: رسانه ها مسایل و مطالب شهرستان را در اولویت قرار دهند و در زمینه مسایل اخلاقی، فرهنگی، شخصیت های تاریخی و داشته های قدیم بافق بیشتر کار کنند.

در پایان خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز در این دیدار برخی درخواست ها، مسایل و مشکلاتشان را با حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه بافق بیان کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا