یزدفردا:عضو جبهه پایداری با اعلام خبر نامه تعدادی از وزرای سابق دولت نهم و دهم به شورای نگهبان در حمایت از لنکرانی گفت: این افراد با لنکرانی کار کرده بودند بنابراین در نامه‌ای به شورای نگهبان، شهادت مدیر و مدبر بودن او دادند.


روح الله حسینیان در گفت‌وگو با خانه ملت، با اعلام خبر نامه تعدادی از وزرای سابق دولت نهم و دهم به شورای نگهبان در حمایت از لنکرانی گفت: این افراد با لنکرانی کار کرده بودند بنابراین در نامه‌ای به شورای نگهبان، شهادت مدیر و مدبر بودن او دادند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهادت دادن اشکال قانونی و شرعی ندارد، افزود: اگر مساله ای شرعی به ذهن فردی رسیده و به عنوان مدرکی به شورای نگهبان یادآوری کند هیچ اشکال  شرعی و قانونی متوجه وی نمی شود.

وی درباره انتشار خبری مبنی بر نامه آیت الله مصباح به علما در حمایت از لنکرانی یادآور شد: در جریان جزئیات این نامه نیستم اما با توجه به آشنایی که نسبت به اخلاق آیت الله مصباح دارم، نوشتن چنین نامه ای را بعید می دانم.

این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که با توجه به انتشار شایعاتی مبنی بر رد صلاحیت لنکرانی توسط شورای نگهبان، آیا این اقدامات تلاشی برای تایید صلاحیت وی است، ادامه داد: سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده که هیچ شایعه ای در راستای تایید یا رد صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری صحت ندارد بنابراین تا شورا نظری نداده هیچگونه خبری حجیت ندارد.

عضو کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمال رد صلاحیت لنکرانی را نمی دهیم، تصریح کرد:یقین دارم که وی تایید صلاحیت می شود.

لنکرانی مسئول فرزندانش است نه سابقه پدرش

وی با اشاره به سابقه سیاسی پدر  لنکرانی و تاثیر آن بر بررسی صلاحیت وی با بیان اینکه رویه شورای نگهبان در تایید صلاحیت افراد، رویه جدیدی نیست، گفت: شورای نگهبان پیش از این افرادی را که فرزندانشان مخالف نظام بوده و با شبکه های بیگانه مصاحبه داشتند را تایید صلاحیت کرده است، بنابراین چطور ممکن است لنکرانی را به خاطر پدرش رد صلاحیت کند؟ باید دانست افراد قبل از آنکه مسئول پدرانشان باشند مسئول فرزندانشان هستند.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه احتمال و حدسیات افراد در مورد رد صلاحیت لنکرانی بدون دلیل است، گفت: هیچ احتمالی برای رد صلاحیت وی نمی دهیم./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا