به گزارش یزد فردا به نقل از بی بی سی آقای احمدی نژاد در پاسخ به پرسش یکی از حاضران که پرسیده بود آیا او و دولتش به دنبال نابود کردن دولت اسرائیل هستند یا نه، گفت ما از یک رفراندوم سراسری در سرزمینهای فلسطینی حمایت می کنیم.

آقای احمدی نژاد در مقابل اصرار مجری برنامه که از او می خواست با یک کلمه آری یا خیر به این سوال پاسخ دهد، از کشورهای قدرتمند خواست اجازه دهند این انتخابات برگزار شود تا ببینند نتیجه آن چیست.

آقای احمدی نژاد در جواب سوالی که نظر او درباره واقعه هولوکاست، واقعه کشتار یهویدیان در جنگ جهانی دوم، را می پرسید گفت او خواستار تحقیقات بیشتر در این زمینه است و کافی بودن تحقیقات موجود در این مورد را نمی پذیرد.

آقای احمدی نژاد همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تضییع حقوق همجنس گرایان و زنان در ایران گفت در ایران همجنس گرا وجود ندارد و زنان نیز از آزادی کامل برخوردارند.

او در مورد اعدام های گسترده در ایران به وجود مجازات اعدام در قوانین امریکا اشاره کرد و گفت این احکام در مورد قاچاقچیان مواد مخدر و کسانی که جان و مال مردم را به خطر می انداختند اجرا شده است.

پیش از سخنرانی آقای احمدی نژاد لی بورینگر، رئیس دانشگاه کلمبیا، در سخنانی شدیدا از وضعیت حقوق بشر در ایران و نیز از افکار و اقدامات شخص آقای احمدی نژاد انتقاد کرد و او را دارای ویژگی های یک دیکتاتور خواند و خواستار پاسخگویی آقای احمدی نژاد درباره این وضعیت شد.

بعد از سخنان آقای بورینگر، آقای احمدی نژاد پشت تریبون رفت و ابتدا از گفته های آقای بورینگر گله کرد و این سخنان را توهین به شعور حاضران دانست. آقای احمدی نژاد گفت در کشور ما رسم نیست پیش از سخنرانی سخنران مدعو علیه او حرف بزنند.

آقای احمدی نژاد انتقادات آقای بورینگر را اتهامات بی اساسی دانست که به گفته او احتمالا تحت تاثیر تبلیغات رسانه ها بیان شده است و اعلام کرد قصد ندارد به این اتهامات پاسخ دهد و سخنانی را که از پیش قصد بیانشان را داشته، بیان خواهد کرد.

آقای بورینگر همچنین از آقای احمدی نژاد خواست همانطور که دانشگاه کلمبیا امکان گفتگوی آزادانه او با دانشگاهیان را فراهم کرده، او نیز به جمعی از دانشجویان و استید دانشگاه کلمبیا اجازه دهد در یکی از دانشگاه های ایران حاضر شوند و آزادانه با دانشگاهیان ایرانی بحث کنند.

آقای احمدی نژاد در پایان سخنان خود این پیشنهاد را پذیرفت و رسما از دانشجویان و استید دانشگاه کلمبیا دعوت کرد که برای بحث و گفتگو به هر یک از دانشگاه های ایران که دوست دارند بیایند.

در طول سخنرانی آقای احمدی نژاد تعدادی از حاضران به موافقت و مخالفت با گفته های او به تشویق یا هو کردن آقای احمدی نژاد می پرداختند.

اعتراضات شدید

Click image to open!
تجمع تعدادی از مخالفان آقای احمدی نژاد بیرون دانشگاه کلمبیا

برنامه سخنرانی آقای احمدی نژاد در نیویورک با اعتراض شدید بعضی روزنامه های محلی و نیز گروه هایی در این دانشگاه روبرو شد.

بعضی از روزنامه های جنجالی نیویورک و نیز تعدادی از گروه های یهودی آمریکا با القابی چون "شیطان" و "دیوانه" به استقبال آقای احمدی نژاد رفتند.

رئیس دانشگاه کلمبیا در پاسخ به معترضان و در دفاع از تصمیم به دعوت از آقای احمدی نژاد گفت دانشگاه "متعهد به تقابل اندیشه هاست."

به گفته شاهدان عینی در طول شب گذشته پلاکاردهای زیادی با مضمون نقض حقوق بشر در ایران به درختان دانشگاه کلمبیا نصب شد.

امروز و پیش از سخنرانی آقای احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا تریبون آزادی در صحن این دانشگاه برگزار شد که گروه های مختلف در این تریبون آزاد به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

تعدادی از دانشجویان ایرانی و نیز دانشجویان دیگر کشورها در هنگام برگزاری این تریبون آزاد پلاکاردهایی در دست داشتند که مضمون آنها انتقاد از سیاست های جنگ طلبانه دولت جورج بوش و نیز تبلیغات برخی رسانه های آمریکایی از جمله شبکه تلویزیونی فاکس نیوز علیه ایران بود.

رئيس جمهور ايران همچنين روز سه شنبه، ۲۵ سپتامبر، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک سخنرانی خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ايران تاکيد کرده است برنامه بازديد از محل برجهای دوقلوی مرکز تجارت جهانی، همچنان در برنامه سفر آقای احمدی نژاد به نيويورک قرار دارد.

پيشتر پليس شهر نيويورک گفت که محل حادثه حملات يازدهم سپتامبر، به علت عمليات ساختمانی به روی بازديدکنندگان بسته است.

یزد فردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا