متن کامل سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد
دکتر احمدی نژاد: ملت ایران دستاوردهای خود را در اختیار سایر ملت ها می گذارد

 

رییس جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه موضوع هسته اي ايران خاتمه يافته و به يك امر عادي در آژانس بین المللی انرژی اتمی بدل شده است، تاکید کرد: ملت ايران برخلاف قدرتهاي انحصار طلب آماده است دستاوردهای خود درزمینه دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد.
دکتر محمود احمدی نژاد عصر امروز به وقت محلی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بااشاره به رفتارهای ناشایست برخی قدرت ها در برخورد با ملت ایران در مساله هسته ای گفت: به كساني كه حدود پنج سال مزاحم ملت ايران شدند نصيحت مي كنم كه از تاريخ و اقدامات اخيرخود عبرت بگيرند و با ديگر اعضاء سازمانهاي بين المللي چنين نكنند و آبروي سازمانهاي جهاني را قرباني خواسته هاي خود نكنند زیرا امروز ملتها بيدارند و مي ايستند.
رییس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود، برخی چالش های امروز جهان را برشمرد و با تاکید بر اینکه دوران مناسبات برخاسته از جنگ دوم جهاني و دوران انديشه هاي مادي مبتني بر خودخواهي و سيطره طلبي پايان يافته است، تصریح کرد: ملتها و دولت ها مجبور نيستند كه تابع بي عدالتي برخي قدرتهایی باشند كه شايستگي رهبري و تدبير امور جهان را از دست داده اند .
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه بشر از يك گردنه سنگين تاريخي عبور كرده و دوران گرايش به توحيد ، پاكي ، مهرورزي ، احترام به ديگران ، عدالت و صلح طلبي واقعي آغاز شده است، اظهارداشت: طبق وعده الهي حق پيروز است و زمين به انسانهاي صالح به ارث خواهد رسيد و آزادگان ، مومنان و مردم جهان باید با خدمت به انسانها و عدالت خواهي، فرصت تحقق اين وعده بزرگ الهي را فراهم كنند .
به گزارش یزد فردا:
متن کامل سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمين و السلام و الصلوه علي سيدنا و نبينا محمد و آله الطاهرين و صحبه المنتجبين
«اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه و النصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه»

رئيس محترم ، هيات هاي محترم نمايندگي ، خانمها و آقايان
از اينكه توانستم بار ديگر در اين مجمع مهم جهاني شركت كنم خوشحالم و خداي بزرگ را سپاسگزارم .
در فضاي پر التهاب كنوني و غلبه فريادها ، تهديدها و تنش ها و در دوراني كه تدابير قدرتهاي بزرگ از حل مشكلات ناتوان ، عدم اعتماد در عرصه هاي منطقه اي و بين المللي روز افزون و امنيت رواني جوامع ، تحت هجوم سنگين طراحي هاي تبليغاتي و سياسي مخدوش و نااميدي از اثر بخشي سياستها و اقدامات سازمانهاي بين المللي در برقراري صلح و امنيت پايدار و صيانت از حقوق ملتها رو به گسترش است ، قصد دارم به برخي چالش هاي مهم و اصلي امروز جهان و علل و ريشه هاي آن اشاره و راههاي برون رفت از آنها را بررسي نمايم . از ضرورت اصلاح وضع موجود و چشم انداز اميد بخش و روشن آينده ، دوران تجلي همه زيبايي ها ، عشق ها و كرامت ها ، برپايي عدالت و شكوفايي همه استعدادهاي الهي انسان و حاكميت خداپرستي و تحقق وعده خداوند حكيم با شما سخن بگويم. سپس موضوع هسته اي ايران را به عنوان يك واقعيت و آزمايشگاه سنجش صداقت ها وكارآمدي ها و ايستادگي ها و پيروزي ها در معرض قضاوت شما قرار دهم و در پايان پيشنهادات خود را ارائه نمايم .

دوستان و همكاران گرامي
مي دانيد كه بشريت ، امروز با چالش هاي مهم ، متعدد و متنوعي مواجه است كه به برخي از آنها اشاره مي كنم؛

1- تلاش سازمان يافته براي فروپاشي خانواده و كاهش منزلت زن
خانواده مقدس ترين و با ارزش ترين بنياد انساني است كه به منزله كانون پاكترين عشق ها و محبت متقابل مادران ، پدران و فرزندان و محيط امن براي تربيت نسلهاي بشري و بستر شكوفايي عاطفه ها و استعدادها ، همواره مورد احترام همه اقوام و اديان و فرهنگها بوده است .
امروز شاهد يك هجمه سازمان يافته از ناحيه دشمنان انسانيت و چپاولگران اقتصادي براي فروپاشي اين نهاد اصيل هستيم كه با ترويج لا ابالي گري و خشونت و شكستن حريم هاي عفت و پاكدامني در صدد انجام آن هستند .
وجود ارزشمند زن به عنوان مظهر جمال الهي و نقطه جوشش محبت ، عاطفه و پاكي ، دردهه هاي اخير دستخوش سوء استفاده گسترده اصحاب قدرت ، رسانه و ثروت شده است . در برخي از جوامع ، اين وجود عزيز را در حد ابزار تبليغاتي ساقط كرده اند و همه پرده هاي عفت و حريم زيبائيها و پاكي ها را شكسته اند . اين يك خيانت بزرگ به جامعه بشري و نسل هاي متوالي و ضربه اي جبران ناپذير به پايه انسجام اجتماعي يعني خانواده است .
2- نقض گسترده حقوق بشر ، توسعه تروريسم و اشغالگري
امروز متاسفانه حقوق بشر به طور وسيع توسط برخي قدرتها به ويژه از ناحيه مدعيان انحصاري آن مورد تعرض قرار مي گيرد . برپايي زندانهاي مخفي ، ربايش افراد و محاكمه و مجازات مخفيانه و بدون رعايت معيارهاي دادرسي ، شنود گسترده مكالمات ، بازگشايي نامه ها و احضارهاي مكرر به مراكز پليسي و امنيتي به امري عادي بدل شده است . با اعلام نظر دانشمندان و مورخان در موضوعات مهم جهاني مخالفت و آنان را محاكمه و زنداني مي كنند .
به بهانه هاي گوناگون كشورها را اشغال و نا امني و اختلاف ايجاد مي كنند و همين ها را بهانه استمرار اشغالگري قرار مي دهند . بيش از شصت سال سرزمين فلسطين به عنوان جبران خسارتي كه در جنگ در سرزمين اروپا ديده اند در اشغال رژيم غير قانوني صهيونيستي است ، مردم آن آواره و يا تحت فشارهاي سنگين نظامي و تحريم هاي اقتصادي و يا در زندانهاي مخوفند . اشغالگران حمايت و تمجيد مي شوند و مردم مظلوم مورد هجوم سياسي و نظامي و تبليغاتي قرار مي گيرند . به جرم آزادي خواهي آب و برق و دارو را بر مردم فلسطيني و در شهر و ديار خودشان مي بندند و با دولت بر آمده از راي آنها مخالفت مي كنند . جريانات تروريستي زير سايه سياستمداران و نظاميان قدرتهاي بزرگ سازمان مي يابند و به جان و مال ملتها تعرض مي كنند . با اعلام قبلي ، صهيونيست هاي بي فرهنگ ، مردم را در خانه و شهرشان ترور مي كنند و تروريست ها مدال صلح مي گيرند و حمايت مي شوند . از طرف ديگر عده اي از مردم يهودي را با تبليغات دروغ و به بهانه رفاه و شغل و غذا از نقاط مختلف دنيا آواره و در سرزمين اشغالي فلسطيني اسكان مي دهند و آنان را تحت سخت ترين محدوديت ها ، فشار رواني و تهديد دائمي نگهميدارند . از بازگشت آنان به وطن اصلي شان جلوگيري مي كنند و با زور و تبليغ آنان را وادار به كينه ورزي نسبت به مردم بومي فلسطين مي كنند .
سرزمين عراق به بهانه اسقاط ديكتاتور و كشف سلاح كشتار جمعي اشغال مي شود . ديكتاتور عراق كه زماني طولاني مورد حمايت همين اشغالگران بود مي رود و سلاحي كشف نمي شود ولي اشغالگري به بهانه هاي گوناگون همچنان ادامه مي يابد. هر روز مردم كشته ، زخمي و آواره مي شوند و اشغالگران نه تنها پاسخگو و شرمنده نيستند بلكه در گزارشي ، ايجاد بازار فروش سلاح را به عنوان دستاورد لشگركشي خود معرفي مي كنند . حتي با قانون اساسي ، مجلس و دولت برآمده از راي مردم عراق نيز مقابله و مخالفت مي كنند و در عين حال شجاعت پذيرش و اعلام شكست قطعي خود و خروج از عراق را نيز ندارند.
متاسفانه شاهد اين واقعيت تلخ هستيم كه برخي قدرتها جز براي خود و حزب و گروهشان براي هيچ انسان و ملتي ارزش قائل نيستند . از نظر آنان حقوق بشر ، برابر با درآمد ها و منافع كمپانيهاي آنان و دوستانشان است . حقوق و حيثيت مردم امريكا نيز قرباني خود خواهيهاي برخي قدرتمندان است .
3- هجمه به فرهنگهاي بومي و تحقير ارزشهاي ملي ملتها
فرهنگ ، نماد هويت و رمز ماندگاري ملتها و اساس تعامل آنان با ديگران است . در يك حركت سازمان يافته ، فرهنگهاي بومي كه پيام آور يكتا پرستي ، عشق و برادري اند مورد هجوم گسترده تخريبي قرار مي گيرند ، سنت ها و ارزشهاي ملي تحقير و خودباوري و شخصيت ملتها مورد توهين و تمسخر قرار مي گيرد . هدف از اين ، ترويج روحيه تقليد ، مصرف گرايي ، دوري از خدا و ارزش هاي انساني و شكستن مقاومت ملتها و چپاول منابع آنان توسط قدرتهاي بزرگ است .
4- گستره فقر ، بي سوادي و محروميت از بهداشت و فاصله فقير و غني در جهان
در حالي كه بخش مهمي از منابع طبيعي در آسيا ، افريقا و امريكاي لاتين با تسلط سياسي و اقتصادي برخي قدرتها به يغما مي رود ، وضعيت فقر و محروميت بسيار هشدار دهنده است . به برخي آمارهاي منتشره توسط سازمان ملل متحد توجه كنيد .
- روزانه حدود 800 ميليون نفر گرسنه سر بر بالين مي گذارند و حدود 980 ميليون نفر در فقر مطلقند . يعني روزانه كمتر از يك دلار قدرت خريد دارند .
- مردم 31 كشور يعني 9 درصد جمعيت جهان داراي طول عمر متوسط 46 سال يعني 32 سال كمتر از متوسط كشورهاي برخوردار هستند .
- نسبت برخورداري بين غني و فقير در برخي نقاط به 40 برابر رسيده است.
- در بسياري از كشورها ، اكثريت مردم از آموزش و تعليم و تربيت محرومند .
- در كشورهاي در حال توسعه از هر يكصد هزار مادر در هنگام زايمان 450 نفر مي ميرند . اين نسبت در كشورهاي برخوردار 7 است و نسبت كودكاني كه درهنگام تولد مي ميرند 59 در برابر 6 است .
- يك سوم مرگ و مير در جهان يعني روزانه 50 هزار نفر ناشي از عوامل مربوط به فقر است .
گمان مي كنم همين تعداد عدد و رقم گوياي واقعيت بسيار تاسف بار حاكم بر مناسبات اقتصادي در جهان است .
5- ناديده گرفتن ارزشهاي متعالي و ترويج فريب و دروغ
برخي قدرتها تمام ارزش هاي بشري نظير صداقت ، پاكي و امانتداري را براي پيشبرد اهداف خود قرباني مي كنند . ترديد و فريب كاري را در مناسبات بين دولتها و بين مردم رواج مي دهند . آشكارا دروغ مي گويند ، تهمت مي زنند ، بر خلاف قانون عمل مي كنند و فضاي اعتماد و دوستي را به شدت تخريب مي كنند . آنان رسما اخلاق و ارزش هاي متعالي را از مناسبات كنار گذاشته اند و خودخواهي ،برتري جويي ، كينه ورزي و تحميل را جايگزين عدالت ، احترام به ديگران ، عشق ، محبت و صداقت كرده اند . اينان همه خوبيها و زيبائيهاي زندگي را فداي مطامع خود مي كنند .
6- نقض قوانين و حقوق بين الملل و ناديده گرفتن تعهدات
برخي از كساني كه خود واضع قوانين بين المللي هستند آشكارا و به راحتي آن را نقض و سياست تبعيض آلود و دوگانه اعمال مي كنند . قانون خلع سلاح اتمي را وضع مي كنند ولي هر روز نسل هاي جديدي از آن را آزمايش و انبارها را پر مي كنند . منشور ملل متحد را تنظيم كرده اند ولي حق استقلال و حاكميت بر سرنوشت ملت ها را محترم نمي شمارند . قراردادهاي رسمي خود را به راحتي و با تغيير سياست زير پا مي گذارند . به قوانين مربوط به حفظ محيط زيست تن نمي دهند . بيشترين تخلف از قوانين توسط چند قدرت جهاني انجام مي شود .
7-گسترش سايه تهديد و مسابقه تسليحاتي
برخي قدرتها در مناسبات جهاني و هر كجا كه منطق آنان در مي ماند به راحتي از زبان تهديد استفاده مي كنند . رقابت سنگين تسليحاتي سايه تهديد را بر جهان مي گستراند . مردم اروپا كه قرباني دو جنگ بزرگ و چند جنگ ديگر خانمانسوز و چند دهه جنگ سرد در قرن گذشته بودند ، امروز نيز زير سايه تهديد زندگي مي كنند و منافع ، امنيت و سرزمين آنان در سايه مسابقه تحميلي از سوي برخي قدرتها در خطر قرار مي گيرد.
يك قدرت زورگو به خود حق مي دهد كه با استقرار سامانه موشكي ، زندگي را به كام مردم يك قاره تلخ كند و زمينه ساز رقابت تسليحاتي گردد.
برخي حاكمان به ظاهر قدرتمند كه تصور مي كنند وسيله اقتداري در اختيار دارند ، بي صبرانه و در هر موضعي و هر زماني از زبان تهديد استفاده مي كنند و به اين ترتيب سايه ناامني را بر مردم ، ملتها و مناطق مي افكنند .
و بالاخره ؛
8- ناتواني سازو كارهاي بين المللي براي رفع اين چالش ها و برپايي صلح و امنيت پايدار
آشكارا مشاهده مي شود كه سازمانها و سازوكارهاي موجود فاقد ظرفيت و توانمندي لازم براي حل مشكلات ، رفع چالش ها و تنظيم عادلانه مناسبات و برقراري صلح و برادري و امنيت هستند . كمتر دولت و ملتي است كه براي احقاق حقوق و يا دفاع از استقلال ،تماميت ارضي و منافع ملي خود اميدي به اين سازو كارها داشته باشد.

دوستان و همكاران صميمي
چالشها بيش از اين است و مي دانم اگر هريك از شما در اين موضع سخن مي گفتيد موارد فراوان ديگري را ذكر مي كرديد ، ليكن به همين بسنده مي كنم .
اينك سئوال مهم و تعيين كننده اين است كه ريشه اين چالش ها و نابسامانيها چيست و در كجاست؟
در يك ارزيابي علمي و دقيق ريشه اين وضعيت در دو عامل اساسي خلاصه مي شود.
بدون ترديد عامل اول را بايد در مناسبات برآمده از جنگ دوم جهاني جستجو كرد . آنجا كه برخي قدرتهاي پيروز، نقشه سلطه برجهان را ترسيم و سياستهاي خود را نه بر اساس عدالت بلكه بر اساس تضمين منافع پيروزمندان در برابر شكست خوردگان تنظيم كردند . از اين رو سازوكارهاي برآمده از اين رويكردها و سياست ها نيز 60 سال است كه از حل عادلانه مسائل جهاني عاجز است.
برخي قدرتهاي بزرگ همچنان رفتار پيروزمندان در جنگ جهاني را دارند و ساير دولتها و ملتها، حتي آنان كه در جنگ هيچ مشاركت و دخالتي نداشته اند را شكست خوردگان جنگ به حساب مي آورند و از موضع ارباب و رعيتي ، ملت ها را تحقير و از آنان باج خواهي مي كنند .
براي خودشان حقوق برتر قائلند و در برابر هيچ سازمان و مرجع بين المللي پاسخگو نيستند .

همكاران ، جناب رئيس ، خانم ها و آقايان
در ميان همه سازمانهاي ناكارآمد، متأسفانه شوراي امنيت سازمان ملل در صدر قرار دارد .
شرايطي ايجاد كرده اند كه برخي قدرتها با حق ويژه و انحصاري در شوراي امنيت، چه شاكي باشند و چه متهم، همزمان دادستان، قاضي و مجري حكم هم هستند . بسيار طبيعي است كه كشورها و ملت هاي مورد تعرض آنان اميد نداشته باشند از طريق آن شورا حقوق خود را تاديه كنند.
بشريت شاهد بود كه متأسفانه در تمام جنگهاي طولاني نظير جنگ كره و ويتنام، جنگ صهيونيستها عليه فلسطينيان و لبنان، جنگ صدام عليه ملت ايران و جنگهاي نژادي در اروپا و آفريقا همواره برخي از قدرتهاي عضو در شوراي امنيت در يك طرف مخاصمه بوده اند و يا از يك طرف كه غالباً متجاوز بوده است و يا از اصل مخاصمه حمايت كرده اند .
عراق را ببينيد ، ابتدا سرزمين را اشغال و سپس از شوراي امنيت تقاضاي مجوز كردند . شورايي كه همين اشغالگران با حق وتو در آن حضور دارند .
مردم عراق بايد از چه كسي و به كجا شكايت كنند و اميد احقاق حق خود را داشته باشند ؟
در لبنان ديديم كه برخي قدرتها مدت سي و سه روز شوراي امنيت را ، به اميد غلبه رژيم صهيونيستي ، از تصميم گيري بازداشتند و زماني كه از پيروزي آن رژيم اشغالگر مأيوس شدند اجازه دادند قطعنامه آتش بس صادرشود . در حالي كه وظيفه اصلي شوراي امنيت جلوگيري از گسترش نزاع، برقراري آتش بس و متعاقب آن صلح و امنيت است . مردم لبنان بايد به چه كسي و كدام سازماني شكايت كنند ؟

عاليجنابان، خانم ها و آقايان
حضور برخي قدرتهاي انحصار طلب ، شورا را از انجام وظايف اصلي خود يعني پاسداري از صلح و امنيت بر پايه عدالت بازداشته است . اعتبار شورا مخدوش و كارآيي آن در دفاع از حقوق اعضاي سازمان ملل از بين رفته است . بسياري از ملتها اعتماد خود را به اين شورا از دست داده اند.
برخي ديگر از ساز و كارها مثل ساز و كارهاي پولي و بانكي نيز وضعيت مشابهي داشته و به ابزار تحميل خواسته برخي قدرتها تبديل شده اند .
روشن است كه اين ساز و كارها توان پاسخگويي به نيازهاي امروز و حل چالش ها و برقراري مناسبات عادلانه و پايدار را ندارند .

همكاران عزيز
باز بدون ترديد عامل دوم و مهمتر ، روي گرداني برخي از قدرتهاي بزرگ از اخلاق ، ارزش هاي الهي و آئين پيامبران و ناديده گرفتن دستورات خداي حكيم و همچنين حاكميت انسانهاي ناصالح است . افراد ناصالحي كه نمي توانند خود را اداره و كنترل كنند چگونه مي توانند بر بشريت حكومت و امور انسانها را اصلاح كنند ؟
متاسفانه آنان خود را به جاي خدا قرار داده اند ! تابع هوس هاي خود هستند و همه چيز را براي خودشان مي خواهند . براي آنان كرامت انساني ، جان و مال و سرزمين ديگران اعتباري ندارد .
قرنهاست بشر زخم عميق برخي قدرتهاي ناصالح را بر تن خسته خود دارد و هم امروز نيز ريشه اصلي مشكلات جهان ، بي اعتنايي به ارزش ها و اخلاق و مديريت انسانهاي خود خواه و ناشايسته است .

دوستان ، خانمها ، آقايان
تنها راه اصلاح پايدار ، بازگشت به تعليمات انبياي الهي ، يكتا پرستي ، احترام به كرامت انسانها و جاري شدن عشق و محبت در همه تعاملات ، مناسبات و قوانين و سپس اصلاح ساختارها بر همين اساس است .
براي تحقق اين هدف از همگان دعوت مي كنم تا جبهه برادري ، دوستي و صلح پايدار برپايه خداپرستي و عدالت را تحت عنوان (( همبستگي براي صلح ))تشكيل دهيم و ازتجاوزها و خودخواهي ها جلوگيري و فرهنگ محبت و عدالت را ترويج كنيم و اعلام مي كنم كه جمهوري اسلامي ايران با كمك همه دولتها و ملتهاي مستقل ، صلح طلب و عدالت خواه در اين مسير حركت خواهد كرد .
خدا پرستي ، عدالت و عشق به انسانها بايد بر همه اركان سازمان ملل حاكم شود و اين سازمان بايد مرجع عدالت محوري باشد كه هر عضو آن از حمايت هاي معنوي و حقوقي برابر با ديگران برخوردار باشد.
مجمع عمومي به نمايندگي از جامعه بين المللي بايد به عنوان اصلي ترين ركن اين سازمان شناخته شود تا به دور از فشارها و تهديدهاي قدرتهاي بزرگ نسبت به اصلاح ساختارهاي سازمان ملل اقدام كند و به ويژه شوراي امنيت را از وضعيت موجود تغيير دهد و ساختار جديدي مبتني بر عدالت و دموكراسي براي آن تعريف نمايد تا بتواند پاسخگوي نيازهاي موجود و حل چالش ها و برقراري ثبات و امنيت پايدار باشد.

جناب رئيس، عاليجنابان
موضوع هسته اي ايران يك نمونه آشكار از عملكرد اين سازو كارها و انديشه حاكم بر آنان است.
همه ميدانيد، ايران عضو رسمي آژانس و پايبند به قوانين و مقررات آن است و بيشترين همكاري را در تمام زمينه ها داشته است . همه فعاليت هاي ايران صلح آميز و كاملاً شفاف بوده است .
طبق اساسنامه هر عضو آژانس حقوق و تكاليفي دارد . مكلف است در مسير صلح آميز حركت و تحت نظر آژانس به ديگر اعضاء براي بهره مندي از چرخه توليد سوخت ياري كند و حق دارد كه از حمايت آژانس برخوردار باشد و طبق قوانين با كمك ساير اعضاء و آژانس چرخه توليد سوخت را دراختيار بگيرد.
ايران تاكنون همه تكاليف خود را بجا آورده است ولي از حق كمك هاي فني سايرين و آژانس و در مقاطعي از حمايت آژانس نيز بي بهره بوده است.
حدود پنج سال برخي از همان قدرتهايي كه ذكر كردم با فشار سنگين بر آژانس بين المللي انرژي هسته اي تلاش كردند از بهره مندي ملت ايران از حقوق خود جلوگيري كنند .
موضوع هسته اي را از مسير قانوني خارج و بافضاسازي سياسي از همه توان خود براي تحميل خواستهايشان بهره بردند . دولت ايران براي اعتماد سازي، تمام راه ها را طي كرد ولي آنان به چيزي جز توقف كامل همه تحقيقات و فعاليت ها و حتي رشته هاي دانشگاهي و محروم كردن ملت ايران از همه حقوق خود قانع نبودند تا جايي كه حتي مراكزي كه جزء چرخه توليد سوخت و نيازمند نظارت آژانس نبود نيز تعطيل شد . پس از سه سال مذاكره و تلاش براي اعتماد سازي، ملت ايران به اين باور قطعي رسيد كه دغدغه اين قدرتها انحراف احتمالي فعاليت هاي هسته اي ايران نيست بلكه اين بهانه اي براي جلوگيري از پيشرفت علمي او است و اگر روند ادامه يابد تا 20 سال بعد هم احتمال برخورداري از حقوقش وجود ندارد . بهمين دليل تصميم گرفت كار را از همان مسير درست حقوقي يعني آژانس دنبال كند و تحميل هاي سياسي و غيرقانوني قدرتهاي زياده خواه را كنار بگذارد .
در مدت دو سال اخير بارها و بارها ملت ايران به واسطه سوء استفاده قدرت ها از شوراي امنيت مورد اتهام و حتي تهديد نظامي و تحريم هاي غيرقانوني قرار گرفت ولي به لطف ايمان به خدا و وحدت ملي ، گام به گام جلو رفت و اينك كشور ايران به عنوان دارنده چرخه توليد صنعتي سوخت هسته اي با كاربرد صلح آميز شناخته شده است . متاسفانه شوراي امنيت در اين موضوع بسيار روشن حقوقي تحت تاثير فشار برخي قدرتهاي زورگو نتوانست عدالت را برپا دارد و از حقوق ملت ايران پاسداري كند .
خوشبختانه اخيراً آژانس مجدداً در صدد بازيابي نقش قانوني خود يعني حمايت از حقوق اعضاء در كنار نظارت بر فعاليتها برآمده است . ما اين را رويكرد درست و عملكرد صحيح اين سازمان ارزيابي مي كنيم . قبلاً ، به طور غير قانوني اصرار بر سياسي كردن موضوع هسته اي ملت ايران داشتند ولي امروز به لطف ايستادگي ملت ايران ، كار به آژانس برگشته است و من رسماً اعلام مي كنم كه از نظر ما موضوع هسته اي ايران خاتمه يافته و به يك امر عادي در آژانس بدل شده است . امروز سوالهاي مهم و فراواني درباره فعاليت هاي هسته اي برخي از همين قدرتها در آژانس مطرح است كه بايد بررسي شود. البته ملت ايران همواره آماده گفتگوي سازنده با همگان بوده و خواهد بود.
مي خواهم از همه دولتها و ملتهايي كه در اين دوره سخت ، ازحقوق قانوني ملت و سرزمين من حمايت كردند و از كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد و ديگر دوستان در شوراي امنيت و شوراي حكام و از كارشناسان قانونمدار و متعهد آژانس و از مديركل آن به خاطر ايستادگي بر قانون تشكر كنم و اعلام كنم كه برخلاف قدرتهاي انحصار طلب، ملت ايران آماده است طبق تكاليف اساسنامه آژانس و زير نظر اين سازمان تجربيات خود را در قالب برنامه آموزشي در اختيار ديگر اعضا قرار دهد .
اينك خطاب به كساني كه حدود پنج سال مزاحم ملت ايران شدند ، به مردم با فرهنگ و تمدن ساز سرزمينم توهين كردند و اتهام ها زدند ، نصيحت مي كنم كه؛ از تاريخ و ازاقدامات اخيرخود عبرت بگيرند . با ملت بزرگ ايران بسيار بدرفتاري كردند ولي توجه كنند كه با ديگر اعضاء سازمانهاي بين المللي چنين نكنند . آبروي سازمانهاي جهاني را قرباني خواسته هاي خود نكنند . امروز ملتها بيدارند و مي ايستند . شما خودتان را اصلاح كنيد دنيا اصلاح مي شود.
ملتها خوبند و مي توانند با هم در صلح و صفا زندگي كنند . آنها بكوشند به ملت هاي خودشان خدمت كنند ، ديگران نيازي به آنها ندارند .
آيا وقت آن نرسيده است كه آنها از مسير خودخواهي و تبعيت از شيطان به مسير خداپرستي برگردند ؟!
آيا دوست ندارند كه از آلودگي ها پاك شوند، تسليم امر خدا شوند و به او ايمان بياورند؟
ايمان به خدا يعني ايمان به صداقت، پاكي ، عدالت و عشق به ديگران !
آنان بدانند كه از پاكي ، صداقت ، عدالت ، دوست داشتن و احترام به كرامت انسانها ضرر نمي كنند و مطمئن باشند در نزد ملتها اين ارزش ها زيباتر و پسنديده تر است .
اين دعوت همه پيامبران الهي از حضرت آدم تا نوح و ابراهيم، موسي كليم الله، عيسي روح الله و حضرت محمد رسول الله(ص) است .
اگر دعوت را اجابت كنند نجات مي يابند و اگر اجابت نكنند به سرنوشت گذشتگان دچار مي شوند .
قرآن كريم مي فرمايد :
«و هركس دعوت حق را اجابت نكند خدا را در زمين ناتوان نمي كند و براي او ياوراني جز خدا نخواهد بود و او در گمراهي آشكار است.» سوره احقاف آيه 32
آنان هيچ چيز از خود ندارند و نمي توانند از سيطره حكومت و اراده خدا فرار كنند.
در اين اجتماع مهم بايد اين سخن خداي بزرگ در قرآن كريم را به آنان يادآور شد كه :
«آيا به قدرتها و دولتهاي قبل از خود نمي نگرند . اگر گذشتگان صاحب چيزي بودند، آنرا نگه مي داشتند و اجازه نمي دادند شما جايگزين آنان شويد. خدا به واسطه گناهانشان آنانرا نابود كرد و كسي در برابر خدا از آنان حفاظت نكرد.»
آنان بدانند راه و رسم و انديشه مبتني بر بي عدالتي و ظلم از بين خواهد رفت. آيا نشانه هاي بيداري و مقاومت مبتني بر خداپرستي، انسان دوستي و عدالت طلبي ملتها را نمي بينند. آيا متوجه نيستند كه غروب امپراتوري ها نزديك است .
اميدوارم اين دعوت پاسخ عملي داشته باشد .

عاليجنابان
ملتها و دولت ها مجبور نيستند كه تابع بي عدالتي برخي قدرتها باشند . آنان به دلايلي كه ذكر شد شايستگي رهبري و تدبير امور جهان را از دست داده اند .
من رسما اعلام مي كنم كه ؛ دوران مناسبات برخاسته از جنگ دوم جهاني و دوران انديشه هاي مادي مبتني بر خودخواهي و سيطره طلبي پايان يافته است.
بشر از يك گردنه سنگين تاريخي عبور كرده است و دوران گرايش به توحيد ، پاكي ، مهرورزي ، احترام به ديگران ، عدالت و صلح طلبي واقعي آغاز شده است .
وعده الهي است كه حق پيروز است و زمين به انسانهاي صالح به ارث خواهد رسيد .
اي آزادگان ، مومنان و مردم جهان به خدا اميدوار باشيد و اي تشنگان ارزشهاي متعالي در هر كجا كه هستيد بكوشيد تا با خدمت به انسانها و عدالت خواهي ، فرصت تحقق اين وعده بزرگ الهي را فراهم كنيد .
دوران تاريكي ها پايان مي پذيرد ، اسيران به خانه هاي خود برمي گردند ، سرزمينهاي اشغالي آزاد مي گردد ، فلسطين و عراق از سلطه اشغالگران آزاد مي شود و مردم اروپا و امريكا از فشار صهيونيستها رهايي خواهند يافت . دولتهاي مهربان و دوستدار انسانها جايگزين دولتهاي خشن و زورگو خواهند شد . كرامت انساني اعاده مي گردد . عطر دل انگيز عدالت منتشر خواهد شد و مردم با محبت و برادري در كنار يكديگر زندگي خواهند كرد .
تلاش در اين راه و براي حاكميت انسانهاي صالح و انسان صالح كامل ، آخرين برگزيده خدا و موعود امم ، در حقيقت مرهم نهايي زخمها و حلال همه مشكلات و بر پا كننده عشق ، زيبايي ، عدالت و حيات سعادتمند در همه دنياست . همين اعتقاد و تلاش ، رمز وحدت و تعامل سازنده بين ملتها و دولتها و آحاد جامعه بشري و همه عدالتخواهان واقعي است .
بدون ترديد موعود امم و مصلح كل و نجات بخش نهايي و آخرين پيك آسماني مي آيد و همراه همه خداپرستان ، عدالت طلبان و مهرورزان ، آينده درخشان را بر پا و جهان را پر از عدل و زيبايي خواهد كرد . اين وعده خداست و وعده خدا تخلف نمي پذيرد.
بيائيد ما هم سهمي در تحقق اين همه شكوه و زيبايي داشته باشيم .
به اميد آينده روشن بشري و طلوع صبح رهايي و آزادي همه انسان ها و محو مظاهر ظلم ، نفرت و خشونت و حاكميت كامل عشق و محبت در سراسر جهان .
آينده اي كه آن را نزديك مي بينم .
یزد فردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا