ولی جنس دلواپسی مردم و جبهه ی پایداری های با هم خیلی متفاوت است
دکتر هوشنگ عطاپور"این دلواپسی‌ها 4 میلیون رأی هم نمی‌شود /مردم ما دلواپس بابک زنجانی ها، فسادهای سه هزار میلیاردی و ... هستند.
۲۴ تير ۱۳۹۳/دکتر هوشنگ عطاپور- این همه گرد و خاک به پا کردن ها، رگ گردن برجسته نمودن ها، «زمین و زمان را برانداز، خائن و اهل فتنه خطاب کردن ها»، تنها خود را «ارزشمدار و انقلابی تصور کردن ها» و «دلواپس بودن ها»، برای پایداری ها حتی 4 میلیون رای نیز نخواهد شد؛ چرا؟!
 
پاسخ این سوال خیلی ساده است. چون پایداری ها و حامیان افراطی آنها، خلاف جریان خروشان اکثریت جامعه حرکت می کنند.
 
می شود گفت که "هم پایداری ها و نمایندگان شان در مجلس شورای اسلامی دلواپس هستند" و "هم اکثریت قریب به اتفاق جامعه ی ایرانی". شاید نخبگان و اکثریت مردم ایران، از پایداری ها هم دلواپس تر باشند و قطعا هم همین طور است؛ ولی جنس دلواپسی مردم و جبهه ی پایداری های با هم خیلی متفاوت است. 
 
جهت گیری های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مردم با جهت گیری های سیاسی پایداری ها در تضاد آشکاراست. در خوشبینانه ترین تعبیر و تأویل از مواضع پایداری ها، می توان آنها را «فناتیک» نامید که در آسمان ها سیر می کنند و از زمین و زمینیان و مشکلات آنها بیگانه اند.
 
ولی سمت و سوی خواست مردم و مطالبه آنها از «دولت تدبیر و امید» بر هم منطبق است و به همین دلیل هم دولت توانسته است علیرغم حاشیه سازی ها و بحران آفرینی ها، سوال و استیضاح، و هتک حرمت ها، هر روز در بین افکار عمومی از محبوبیت نسبتاً رو به رشدی برخوردار باشد و سیاست های اقتصادی آن، علیرغم فشار های تحریم، با همراهی مردم موفق به کنترل تورم و گرانی گردد.
 
اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران دغدغه و دلواپسی های اساسی تری دارند و معتقد هستند که اگر این دغدغه ها رفع نشود، بدون تردید در این شرایط بحرانی منطقه ی خاورمیانه و در حصار ناامنی خطرناک طالبان، داعش و القاعده، مشکلات جدی برای منافع ملی ایجاد خواهد شد. به همین دلیل عمده دغدغه ی مردم در حال حاضر از جنس «امنیتی » و «اقتصادی» است که رفع هردو دلواپسی و نگرانی، تنها با سیاست های داخلی و خارجی دولت تدبیر و امید ممکن است و لاغیر!
 
مردم ایران اکنون به دنبال «امنیت پایدار» هستند و «امنیت پایدار» با دور رویکرد زیر تامین خواهد شد:
 
الف) حل مشکلات اقتصادی داخلی و گسترش آشتی ملی
 
ب) ارتباط صلح آمیز با همسایگان و خروج از انزوای سیاسی در سطح بین الملل و تعامل سازنده با دنیا
 
مردم ما اکنون به درستی تشخیص داده اند که با رشد اقتصادی منفی 8 نمی توان کشور اول منطقه ی خاورمیانه شد. آنها به خوبی می دانند که با بیکاری فزاینده و تعطیلی واحدهای تولیدی و عدم حمایت از تولید و جذب سرمایه ی داخلی و خارجی، نمی توان به قدرت سیاسی منطقه ای تبدیل شد.

آنها به خوبی فهمیده اند که تنها راه رشد، توسعه و آبادانی ایران کاربست راه حل «اقتصاد مقاومتی توسعه محور» است و باید از پرت و هدر رفت منابع و سرمایه های کشور توسط مدیران بی سواد و بی تجربه جلوگیری کرد.
 
مردم ایران امروز به درستی می دانند که «مذاکرات هسته ای فقط راهکاری برای بهبود اقتدار ملی است نه راهبرد نهایی و آنها نیز گزینه های مختلفی را روی میز دارند. اکنون آنها هم انرژی هسته ای را می خواهند و هم رشد و توسعه ی جامع کشور را. مردم ما می خواهند «هم سانتریفوژ ها بچرخند و هم چرخ های تولید و صنعت». 
 
مردم ما مدافع حقوق هسته ای خود هستند؛ ولی نمی خواهند با دنیا وارد جنگ شوند.بلکه می خواهند با دنیا تعامل سازنده داشته باشند و با حقوق برابر با دنیا صحبت بکنند.
 
مردم ما، دولت تدبیر و امید و مذاکره کنندگان هسته ای را تایید می کنند؛ چون رویکردها و راهبردهای آنها، هزینه های مملکت داری را کم کرده و موجب ارتقاء امنیت روانی آنها شده است.
 
مردم ما به دنبال صلح پایدار با رعایت عزت و کرامت خود در سطح دنیا هستند و باور دارند تنها روش و راهکارهای این دولت است که می تواند هم حقوق بین المللی آنها را تامین بکند و هم تحریم های ناجوانمردانه را از دست و پای اقتصاد ملی باز نماید و هم مدیریت متعهد، کارآمد، توانمند و پاکدست واقعی را در دستگاه های اجرایی کشور حاکم نماید.
 
واقعیت آن است که اکنون دغدغه ی مردم ما اقتصادی و دیپلماتیک است. زیرا در 37 سال اخیر همین مردم با حضور خود در صحنه هایی که واقعا امتحان الهی بودند؛ اثبات کرده اند که پیش و بیش از بسیاری شعارپردازان و دلواپسان ارزش های انقلاب، حامی و پشتیبان انقلاب، نظام و رهبر خود بوده اند.
 
مردم اکنون با صراحت لهجه ی هرچه تمامتر، به دلواپسان اندک عدّه ی پایداری می گویند که، "مشکل آنها مذاکرات هسته ای نیست بلکه تحریم هاست". زیرا رهبری معظم انقلاب هم سران دولت و هم تیم هسته ای را تایید و پشتیبانی می کنند. 
 
مردم ما با بانگ بلند به دلواپسان تذکر می دهند که دغدغه ی ما اقتصاد، تورم؛ بیکاری، اشتغال، فرار و مهاجرت نخبگان است نه استیضاح وزیر علومی که صادقانه از حقوق پایمال شده ی نخبگان واقعی جامعه حمایت کرده، تیغ استیضاح را به جان خریده ولی حاضر نیست 3000 دانشجوی دکترای رانتی را به عنوان هیات علمی قبول بکند.
 
واقعیت آن است که دغدغه ی کنونی مردم جابجایی روسای دانشگاه ها نیست ؛ بلکه فساد گسترده ی اقتصادی است که باید با کمک همه ی قوا حل شود تا زمینه های لازم برای حضور فعالین اقتصادی و سرمایه گذاری افراد پاکدست واقعی در حوزه های اقتصادی فراهم شود. 
 
مردم ما عزت ملی را نه در کاربرد ادبیات سخیف در حوزه ی روابط بین الملل، بلکه ارتقاء شأن دیپلماسی با زبان فاخر می دانند.
 
مردم ما امروز دنبال حل مشکلات سلامتی خود هستند و از عرضه ی محصولات سرطان زا و نادیده انگاشتن استانداردهای ایمنی خود دلواپس هستند. مردم ما دلواپس بابک زنجانی ها، فسادهای سه هزار میلیاردی و ... هستند.
 
واقعیت آن است که هرگز اولویت های سیاسی اکثریت مردم، با اولویت های سیاسی پایداری منطبق نیست و این همه فریادها و چالش هایی که این گروه اندک برای دولت ایجاد کرده اند، فقط «تزاحم» است که می تواند حرکت دولت را تا حدی آهسته کند و الا در بین توده های مردم آسیب دیده ی اقتصادی و اجتماعی این دلواپسی های فناتیک خریداری ندارد. و شاید این همه عصبانیت ها و داد و فریادهای عجولانه، ریشه در آگاهی آنها از مواضع درست اکثریت مردم دارد.
مزایده اموال بابک زنجانی به ارزش 1400 میلیارد تومان

۲۴ تير ۱۳۹۳ -/دادستان کل کشور دیروز در نشست خود با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: پس از ورود دادستان به عنوان مدعی العموم در پرونده این فرد با حکم قضائی ممنوع الخروج شد. پس از احضار وی تحقیقات انجام شد و قبل از بازداشت نیز سازمان بازرسی با او صحبتی انجام داد تا ببینیم آیا وجوه دریافتی بازگردانده می شود یا خیر که در آن زمان متوجه شدیم علاوه بر این که پولها باز نمی گردد صحت بعضی از اسناد مورد خدشه قرار گرفته است.
 
به گزارش مهر، به گفته سخنگوی قوه قضائیه، به دلیل این که امکان داشت او به صورت قانونی و غیرقانونی از کشور خارج شود بازپرس برای او قرار بازداشت صادر کرد که این قرار تمدید شد.
 
به گفته وی، اقدامات جدی توسط دولت آغاز شد تا مشخص شود این پول به کجا رفته چرا که بخشی از این پول نقد بوده است. ضمن اینکه اگر وجوهی موجود است در حال حاضر کجاست و چگونه می توان آن را باز گرداند.
 
اژه ای با اعلام اینکه بابک زنجانی هیچ پولی در خارج از کشور ندارد تاکید کرد: هیاتی به مالزی و هیات های دیگری به کشورهای همسایه مراجعه کردند تا ببینند آیا بابک زنجانی پولی در بانکهای خارج  از کشور دارد که بلوکه شده است که پس از بررسی مشخص شد هیچ پولی موجود نیست در همین حال تمام اموال وی شناسایی و توقیف شد.
 
وی افزود: در حال حاضر شروع به قیمت گذاری اموال کرده ایم و به دولت پیشنهاد دادیم که اموال را به جای پول بردارند این در حالی است که متهم نیز به صورت کتبی اعلام آمادگی کرد تمام اموالش در داخل و خارج از کشور بابت طلب برداشته شود.
 
سخنگوی قوه قضائیه با بیان این که وزارت نفت ابتدا با دریافت اموال به جای پول نقد مخالف بود افزود: در جلسه این هفته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی موافقت شد که اموال بابک زنجانی به جای طلب برداشته شود چرا که پس از صحبت اعلام کردیم تا پرونده به دادگاه رفته و حکم قطعی شود این موضوع زمانبر است. این در حالی است که وزارت نفت پیش از این اعلام کرده بود بدهی خود را یا معادل ریالی یا ارز دریافت می کند و ملک به درد آنها نمی خورد. در حال حاضر توافق اولیه انجام شده است و بازپرس و دادستان در جهت شناسایی اموال به جد مشغول هستند.

 
این در حالی است که طی روزهای اخیر 5 مرحله آگهی برای فروش اموال متعلق به این شرکت در روزنامه های سراسری به چاپ رسیده است. در این مزایده ها اموال میلیاردی بابت زنجانی در تهران و کیش و همچنین چند دستگاه خودرو دیده می شود.
 
البته در این آگهی ها 2 شماره تماس اعلام شده که در صورت تماس با این شماره ها از آن سوی خط اعلام می شود شماره مورد نظر موقتا قطع است و هیچ گونه ارتباط تلفنی با شرکت وجود ندارد.
 
ویلای 5 هزار متری در لواسان، هتل های بین المللی در قشم و کیش، یک واحد آپارتمان 4 میلیاردی در خیابان ولیعصر، مجتمع تجاری 26 هزار متری در حوالی پارک وی به ارزش 260 میلیارد تومان و چندین خودرو از مهمترین اموال بابک زنجانی است که در این مزایده به معرض فروش قرار داده شده است.
 
مجتمع تجاری به ارزش 140 میلیارد تومان در حوالی ونک، مجتمع مسکونی به ارزش 60 میلیارد تومان در خیابان باهنر، سه هتل در جزیره کیش به ارزش 230میلیارد تومان و یک هتل نیمه ساخته در جزیره قشم به ارزش 140 میلیارد تومان از دیگر اموال باباک زنجانی است که در این مزایده به معرض فروش گذاشته شده است.
 
از سوی دیگر نیز پیش از این باشگاه راه آهن که متعلق به شرکت توسعه هلدینگ سورینت بود به حمید استیلی فروخته شد.
 
27 مورد اموال بابک زنجانی در آخرین مزایده هزار و 452 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.
 
حال باید دید سه گروه که برای خرید اموال بابک زنجانی اعلام آمادگی کرده اند حاضر به پرداخت این رقم ها برای خرید اموال هستند و یا اموال بابک زنجانی با همین قیمت در اختیار وزارت نفت قرار خواهد گرفت.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا