یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

افزایش فروش ولوو در اوت

 

ولوو، شرکت کامیون‌سازی سوئدی، اعلام کرد فروش در ماه اوت نسبت به همین ماه در سال گذشته با افزایش ۳ درصدی رو به رو شده است،

 

افزایش فروش ولوو در اوت

 

ولوو، شرکت کامیون‌سازی سوئدی، اعلام کرد فروش در ماه اوت نسبت به همین ماه در سال گذشته با افزایش ۳ درصدی رو به رو شده است، زیرا رشد در بازارهای اروپا و آمریکای شمالی، کاهش فروش در آمریکای جنوبی و آسیا را جبران کرده است. به گزارش مارکت‌واچ، شرکت ولوو اعلام کرد در ماه اوت ۱۲ هزار و ۱۱۶ دستگاه خودرو به فروش رسانده است که اندکی کمتر از ۱۲ هزار و ۲۹۹ دستگاهی است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند. براساس اعلام این شرکت فروش در اروپا ۲۸ درصد و در آمریکای شمالی ۱۳ درصد رشد کرده است، اما در آمریکای لاتین و آسیا به ترتیب با کاهش ۴۳ درصدی و ۸‌درصدی رو به رو شده است. با این وجود فروش کامیون‌های برند ولوو در ماه اوت ۶ درصد کاهش یافته و به ۶۵۲۸دستگاه رسیده است و فروش کامیون‌های برند یودی با افت ۱۵ درصدی به ۱۳۶۸ دستگاه رسیده است. اما فروش برندهای ماک و رنوتراکس به ترتیب ۲ و ۶۰ درصد افزایش یافته است.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

خیز فولکس واگن برای ورود به ایران

شرکت فولکس واگن آلمان و برند زیرمجموعه‌اش اشکودا که با کاهش شدید فروش در چین و برزیل مواجه شده‌اند به‌دنبال ورود به بازار ایران پس از انعقاد توافق هسته‌ای هستند.

images (2)

شرکت فولکس واگن و برند زیرمجموعه‌اش اشکودا، در اقدامی که می‌تواند وابستگی آنها به بازارهای شکننده چین و برزیل را کاهش دهد و رقبای فرانسوی‌اش را به چالش بکشد، به‌دنبال ورود به بازار ایران پس از انعقاد توافق هسته‌ای هستند.

ایران بزرگ‌ترین بازار خودروی خاورمیانه است و تحلیلگران معتقدند این بازار با دارا بودن جمعیتی حدودا ۸۰ میلیون نفری و فروش ۱/ ۱ میلیون دستگاه در سال گذشته، می‌تواند به سرعت رشد کند.

سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی و سایر شرکت‌های خارجی احتمالا از بهار سال آینده یعنی بعد از اجرای توافق و لغو تحریم‌ها به سمت این کشور سرازیر خواهد شد.

شرکت فولکس واگن آلمان که از کاهش تقاضا در چین و برزیل که تقریبا ۴۰ درصد فروش جهانی‌اش را تشکیل می‌دادند آسیب دیده، مشتاق ورود به بازارهای جدید است.

هانس جاکوب نوسر، مسوول تحقیق و توسعه فولکس واگن در حاشیه نمایشگاه خودروی فرانکفورت گفت: «هنوز خیلی زود است که بگوییم ما با چه محصولاتی می‌توانیم وارد بازار (ایران) شویم، اما ما پتانسیل این بازار را بررسی می‌کنیم.»

نوسر افزود: «ایران یک بازار بسیار جالب توجه با فرصت‌های عظیم است.» وی در ادامه گفت، فولکس واگن در مورد ارزیابی بازار خودروی این کشور تا پایان سال تصمیم گیری خواهد کرد.

فرانک ولش، رئیس بخش تحقیق و توسعه اشکودا، بخش جمهوری چک فولکس واگن نیز گفت، این شرکت هم به نحو مشابهی در پی ورود به بازار ایران است، اما هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده است. فولکس واگن و اشکودا ممکن است از جانب شرکت‌های پژو سیتروئن و رنوی فرانسه که قبلا حضور پر رنگی در بازار ایران داشتند و اکنون نیز خود را برای به‌دست آوردن سهم قبلی خود از بازار این کشور آماده می‌کنند، با رقابت سرسختانه‌ای مواجه شود.

یک منبع مطلع در فولکس واگن در ماه جولای گفته بود، فولکس واگن در حال بررسی انجام فعالیتی در ایران با همکاری برندهای اشکودا و سیت است.

منبع »تسنیم

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا