یزدفردا:تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴-نظر مدیر سابق بنز درباره خودروهای ایرانی

مشاور آلمانی ایران خودرو، خطوط تولید قطعه‌سازان و نوسان در کیفیت قطعات تولیدی و در نتیجه نوسان در کیفیت خودروهای داخلی را مهمترین عامل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروهای ایرانی دانست.

 

نظر مدیر سابق بنز درباره خودروهای ایرانی

مشاور آلمانی ایران خودرو، خطوط تولید قطعه‌سازان و نوسان در کیفیت قطعات تولیدی و در نتیجه نوسان در کیفیت خودروهای داخلی را مهمترین عامل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروهای ایرانی دانست.

وی در این زمینه اظهار کرد که برای رفع این مشکل باید با حمایت دولت و خودروسازان، قطعه‌سازان بزرگ ایجاد شوند تا بتوانند نسبت به انتقال تکنولوژی، نوسازی خطوط تولید و به‌ویژه فعال‌سازی واحدهای تحقیق و توسعه اقدام کنند.

به گفته واورا، در صورت ارتقای سطح فن‌آوری قطعه‌سازان، نوسان کیفی قطعات تولیدی از بین رفته و با حفظ کیفیت در سطوح مورد نظر، اعتماد مصرف‌کنندگان به خودروهای داخلی جلب خواهد شد.

این مدیر سابق شرکت مرسدس بنز ادامه داد: بخشی از مشکلات صنعت خودروی ایران نیز به بسته بودن اقتصاد و قیمت‌گذاری خودرو از سوی دولت باز می‌گردد زیرا وقتی قیمت‌گذاری دولتی است، بخش خصوصی و به‌ویژه سرمایه‌گذار خارجی تمایلی به حضور در ایران و سرمایه‌گذاری در این حوزه نخواهد داشت.

وی افزود: بالا بودن بهره‌های بانکی نیز باعث شده که شرکتهای خودروسازی و قطعه‌سازان نتوانند برای سرمایه‌گذاری در جهت انتقال تکنولوژی و نوسازی خطوط تولید اقدام کنند که در این زمینه نیز باید خودروسازان به قطعه‌سازان کمک کنند.

واورا همچنین زیاد و غیر رقابتی بودن تعداد شرکتهای زیرمجموعه خودروسازان را از دیگر مشکلات این صنعت دانست و اظهار کرد که این شرکتها باید رقابتی شده و تعداد آنها کاهش یابد.

 

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴


 
 

تازه واردترین به باشگاه خودروهای برقی

مهندسان یک شرکت تایوانی خودرو برقی ساخته اند که حیرت کارشناسان صنعت خودروی جهان را به همراه داشته است.
تازه واردترین به باشگاه خودروهای برقی

در حالی که خودوسازی تسلا موتورز، آیودی و پورشه از برندهای سرشناس در زمینه طراحی و ساخت خودروهای برقی به شمار می آیند، یک شرکت خودروسازی نه چندان آشنا در تایوان از محصولی چشمگیر موسوم به Thunder Power Sedan رونمایی کرده که از نظر فنی دسته کمی از رقبای سرسخت خود ندارد.

این خودروی دیفرانسیل عقب در دو نسخه 308 و 429 اسب بخاری تولید شده و با هر بار شارژ کامل باتری بیش از 560 کیلومتر مسافت طی می کند.

فناوری به کار رفته در این خودرو این امکان را فراهم کرده که با 30 دقیقه شارژ، نزدیک به 300 کیلومتر رانندگی کرد.

این محصول خلاقانه صفر تا 100 را در 5 ثانیه طی می کند و در عین حال 248 کیلومتر بر ساعت نیز حداکثر سرعت دارد.

 


 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا